دنیای بازیراهنمای خریدکنسول بازینقد و بررسی

راهنمای خرید کنسول بازی: معرفی بهترین‌ها برای افراد مبتدی و حرفه‌ای

اگر به فکر خرید یک کنسول بازی هستید و نمی‌دانید از میان پلی استیشن و ایکس باکس کدام یک را خریداری کنید و یا کدام یک برای شما مناسب تر است، در این محتوا از مبیت به سراغ بهترین کنسول‌های بازار از ارزان‌ترین تا قوی‌ترین کنسول رفته‌ایم، تا شما بتوانید به راحتی با مقایسه آن‌ها تصمیم بگیرید، با این محتوا از مبیت همراه ما باشید.

کنسول‌های بازی در دنیای امروز برای بسیاری از کاربران حائز اهمیت‌اند و داشتن یک کنسول می‌تواند افراد را برای ساعت‌های زیادی سرگرم کند. البته برخی از افراد تنها به منظور سرگرمی کنسول بازی را خریداری نمی‌کنند و به صورت حرفه‌ای در زمینه گیمینگ مشغول فعالیت هستند. در این مطلب برای تمامی افراد چه کسانی که به تازگی تصمیم به خرید کنسول بازی کرده‌اند و چه افرادی که در این زمینه حرفه‌ای هستند و قصد دارند تا سیستم خود را راتقا دهند، راهنمای جامعی را ارائه خواهیم داد تا بتوانید به بهترین شکل ممکن خرید کنسول بازی خود را انجام دهید و از انتخاب خود رضایت داشته باشید.

راهنمای خرید کنسول بازی: ایکس باکس سری اس

ایکس باکس سری اس کوچک‌ترین کنسولی است که مایکروسافت تا به امروز ساخته است، اما این ایکس باکس کوچک سوالات بزرگی را به وجود می‌آورد که در ادامه به آن‌ها پاسخ می‌دهیم. مایکروسافت با کوچک‌ترین و ارزان‌ترین کنسول نسل نهم همه را شگفت‌زده می‌کند. XBOX، قول داده است که در سری اس بازی‌ها را با رزولوشن 1440p و نرخ فریم ریت 60Fps اجرا کند، این کنسول جذاب با قیمت 299 دلار به دنیای گیمرها پا گذاشت و کاربران بسیاری را مجذوب خود کرد.

XBOX Series S، دارای سخت‌افزاری مشابه با برادر بزرگتر خود یعنی Series X است؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که با خرید سری اس، سرعت لود زیادی را در بازی‌ها تجربه خواهید کرد و بازی‌ها به صورت بهینه اجرا می‌شوند و همینطور قرار است که برخی از عناوین با نرخ فریم 120 Fps اجرا شوند. اما بزرگ‌ترین تفاوت میان سری اس و ایکس به گرافیک آن‌ها برمی‌گردد، در واقع بیشتر کسانی که سری اس را خریداری می‌کنند باید آن را به یک تلویزیون و یا مانیتور 1080p متصل کنند و در نهایت Series S برای کسانی است که به کیفیت 4K اهمیتی نمی‌دهند. در این بررسی به سراغ توانایی‌های این کنسول جذاب می‌رویم تا ببنیم که آیا این کنسول به درستی بازی‌ها را روی رزولوشن 1440p اجرا می‌کند و آیا می‌تواند به خوبی ری تریسینگ را اجرا کند و در آخر اصلا این کنسول ارزش خرید دارد؟

بررسی طراحی و سخت افزار XBOX Series S

راهنمای خرید کنسول بازی: بررسی ایکس باکس سری S

وقتی برای اولین بار جعبه کنسول را به دست می‌گیرید و آن را باز می‌کنید از اندازه سری اس تعجب خواهید کرد‌؛ این کنسول بسیار کوچک است، Series S دارای یک رنگ سفید روباتیک بسیار زیباست این کنسول دارای طول 27.5 سانتی‌متر و عرض 15 سانتی متری است قطر این کنسول به 6.3 سانتی متر می‌رسد. شما می‌توانید این کنسول را به صورت ایستاده و افقی روی میز خود بگذارید مایکروسافت برای هر دو جهت، زیر کنسول پایه‌های سیلیکونی کوچکی قرار داده است. حفره‌های ورودی هوای زیادی برای خنک سازی روی بدنه قرار گرفته است، این کنسول در هر جهتی که قرار بگیرد شکیل است و بر خلاف سری ایکس که بیشتر در حالت ایستاده زیبا‌تر است، سری اس به خوبی در مکان‌های مختلف نظیر زیر تلویزیون و یا کنار آن قرار می‌گیرد و با فضا سازگار می‌شود.

اگر به بازی کردن با گوشی علاقه دارید “معرفی 5 بازی جدید گوشی با گرافیک کنسولی” را بخوانید 

در قسمت پشتی دستگاه، دو پورت USB، یک پورت Ethernet، یک اسلات اس اس دی و یک پورت HDMI قرار گرفته است؛ مایکروسافت زیر هر یک از پورت‌ها نقطه‌های کوچک خط بریل را هم در نظر گرفته است که به دسترسی بیشتر افراد کمک می‌کند. در قسمت جلوی دستگاه فقط یک پورت USB قرار گرفته است و خبری از درایو بلوری نیست و مسلما شما نمی‌توانید از دیسک‌های بازی ایکس باکس استفاده کنید و باید بازی‌ها را به صورت دیجیتالی خریداری کنید و یا از گیم پس استفاده کنید.

متاسفانه سری اس از Wifi 6 پشتیبانی نمی‌کند و هیچ پورت Type-C هم وجود ندارد؛ اما بیشترین چیزی که در طراحی XBOX Series S جلب توجه می‌کند، قسمت دایره‌ای مشکی رنگی است که این کنسول را شبیه به یک اسپیکر کرده است. البته درون این قسمت یک فن قرار گرفته است که هنگام بازی و در استفاده طولانی مدت هیچ صدایی از خود تولید نمی‌کند که بسیار شگفت انگیز است. به معنای واقعی شما هیچ صدایی از کنسول نخواهید شنید و فقط هوای گرمی از قسمت فن به بیرون خارج می‌شود.

اگر به تازگی می‌خواهید فعالیت خود را در حوزه گیمینگ آغاز کنید “بهترین بازی ها برای گیمر شدن” را بخوانید

همراه با XBOX Series S یک کنترلر جدید ایکس باکس با رنگ سفید رباتیک در جعبه قرار گرفته است؛ این کنترلر بسیار شبیه به کنترلر نسل قبل، ایکس باکس وان است اما با یک سری تغییرات جدید به بازار عرضه می‌شود. قسمت D-pad حالا تغییر کرده است و زیر کنترلر Texture Grip جدیدی اضافه شده است که باعث می‌شود هنگام استفاده دست شما کمتر عرق کند. دکمه جدید اشتراک گذاری که مانند PS4 است به شما اجازه می‌دهند که با فشردن یک دکمه اسکرین شات‌های خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید، این کنترلر به پورت تایپ سی مجهز شده است و متاسفانه و یا خوشبخاته مانند نسل‌های قبل خبری از باتری شارژی نیست و باید از باتری قلمی استفاده کنید و یا پک Play and Charge را با قیمت 24 دلار خریداری کنید.

بررسی عملکرد کنسول بازی XBOX Series S

بررسی ایکس باکس سری اس

مانند XBOX Series X، کنسول بازی سری اس به یک پردازنده قدرتمند و به یک SSD پر سرعت مجهز شده است که این ویژگی بسیاری را به خرید کنسول بازی ترغیب می‌کند. این دو سخت افزار در این دو کنسول دارای قدرت و عملکرد مشابهی هستند. سری اس با ترکیب قدرتمند سخت‌افزار خود 4 ترافلاپس قدرت گرافیکی را فراهم می‌کند که عملکرد بازی‌ها را بهبود می‌بخشد. سرعت لود بازی‌ها بسیار چشم گیر است و بازی Destiny 2 که برای این کنسول بهینه نشده است، تنها در 39 ثانیه به صورت کامل لود می‌شود. همچنین بازی‌‌ بهینه شده‌ای مانند Sea Of Thiveves، تنها در 20 ثانیه لود می‌شود و در بازی فورتزا هورایزن 4، تنها 42 ثانیه طول می‌کشد تا پشت فرمان ظاهر شوید و به مسابقه بپردازید.

بازی‌های بهینه شده روی کنسول بازی سری اس عملکرد بسیار خوبی دارند، مانند بازی‌های Sea Of Thieves و Forza Horizon 4 که هر دو با نرخ فریم 60 Fps و رزولوشن 1080p به نرمی روی ایکس باکس سری اس اجرا می‌شوند، Sea Of Thieves با گیم پلی روان اجرا می‌شود و گاهی اوقات احساس می‌کنید که این بازی روی PC در حال اجرا است. Foza Horizon 4 با نرخ فریم 60Fps اجرا می‌شود که بسیار روان‌تر از تجربه 30 Fps ایکس باکس وان است.

اگر به بازی‌های رایگان علاقه دارید “10 مورد از بهترین بازی های آنلاین رایگان که باید تجربه کنید” را بخوانید

بازی‌های Gears 5 و Dirt5 توانایی Series S را در اجرای با نرخ فریم 120 Fps را نشان می‌دهد؛ حالت چند نفره Gears 5 با 120 Fps اجرا می‌شود که بسیار روان است و قابل مقایسه با اجرای این بازی روی XBOX One نیست. برای فعال‌سازی حالت 120 Fps باید توجه داشته باشید که بازی‌ مورد نظر از این حالت پشتیبانی کند و برای سری اس بهینه شده باشد که این مورد با نمایش یک آیکون سری اس و ایکس پایین آیکون هر بازی مشخص شده است. مورد دوم این است که مانیتور شما باید از نرخ بروزرسانی تصویر 120 هرتز یا بالاتر پشتیبانی کند. اکثر مانیتور‌های جدید رفرش هرتز بالای خود را با پورت Display port ارائه می‌کنند که باید به این موارد دقت کنید.

XBOX Series S به خوبی تصاویر 1080p را روی حالت 4K Upscales می‌کند، نتیجه خروجی تصاویر روی این حالت بسیار خوب است و کاربران بسیاری را نسبت به خرید کنسول بازی ترغیب می‌کند؛ ولی بهترین تجربه این کنسول روی مانتیور و تلویزیون‌های 1080p است. در تست‌های انجام شده، اکثرا بازی‌ها با نرخ فریم بالا مانند 60 Fps فقط روی رزولوشن 1080p اجرا می‌شوند، این مورد در حالت 1440p بیشتر روی 30Fps انجام می‌شود، این موارد در حالی است که این کنسول با عنوان 1440p فروخته می‌شود، که امیدواریم این مورد با یک آپدیت از سوی مایکروسافت به کلی حل شود.

حافظه پر سرعت، قابلیت Quick Resume در XBOX Series S

دو مورد از ویژگی‌های جذاب ایکس باکس سری اس نسبت به نسل قبل، حافظه بسیار پرسرعت و قابلیت شگفت انگیز Quick Resume است. با وجود ارزان‌تر بودن XBOX Series S خوشبختانه مایکروسافت حافظه پر سرعتی همانند سری ایکس روی ان قرار داده است، اما اینجا یک مشکل وجود دارد آن هم این است که حافظه این دستگاه 512 گیگابایت است که تنها 364 گیگابایت از آن قابل استفاده است. شما نهایتا 7 بازی بتوانید روی حافظه کنسول خود نصب کنید که این موضوع تا حدودی کاربران را در خرید کنسول بازی مردد می‌سازد.

البته مایکروسافت یک اسلات افزایش دهنده حافظه SSD نیز برای این کنسول در نظر گرفته است. قیمت یک حافظه یک ترابایتی برای این کنسول 219 دلار آب می‌خورد که تقریبا سه چهارم قیمت خود سری اس است و خرید آن اصلا به صرفه نیست زیرا به جای خرید یک کنسول سری اس و یک حافظه یک ترابایتی با مجموع قیمت 518 دلاری، می‌توانید با پرداخت مبلغ 500 دلار صاحب ایکس باکس سری ایکس با حافظه داخلی 1 ترابایتی شوید، که مقداری این تصمیم مایکروسافت را در مورد حافظه سری اس عجیب می‌کند.

آموزش کاربری “نحوه اتصال دسته‌ های پلی استیشن 5 و ایکس باکس به کامپیوتر” را در اینجا بخوانید

اما یک راه دیگر برای افزایش فضای کنسول بازی Series S وجود دارد؛ شما می‌توانید یک هارد معمولی را از طریق پورت USB به این کنسول متصل کنید و بازی‌های خود را روی آن انتقال دهید و هر موقع که لازم داشتید آن‌ها را بازی کنید می‌توانید دوباره بازی‌ها را به حافظ اصلی دستگاه برگردانید؛ زمان این پروسه به دلیل سرعت بالای SSD دستگاه بسیار معقول است.

قابلیت Quick Resume نقطه عطف کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت است؛ اگر بتوانید تعدادی بازی روی کنسول خود نصب کنید می‌توانید به راحتی میان آن‌ها جا به جا شوید که این عمل نهایت 10 ثانیه طول می‌کشد و عملا شما لازم نیست هر بار لودینگ‌ها را پشت سر بگذارید. به طور مثال در حال انجام بازی Gears 5 هستید و می‌خواهید همان لحظه به انجام بازی فورتنایت با دوستان خود بروید، که با قابلیت Quick Resume به راحتی بعد انجام بازی جدید می‌توانید در همان نقطه بازی قبلی لود شوید و بازی را ادامه دهید، البته این موارد تنها در چند ثانیه انجام می‌شود.

 

     نقاط مثبت XBOX Series S      نقاط منفی
 اندازه کوچک نداشتن عناوین زیاد AAA
حافظه پر سرعت، عملکرد بسیار خوب میزان کم حافظه، 364 گیگابایت
بدون کمترین صدای فن، قابلیت بی نظیر Quick Resume حافظه اضافی گران قیمت
یکی از بهترین کنسول‌ها برای بازی آنلاین

 

راهنمای خرید کنسول بازی: پلی استیشن 5

وقتی که نسل جدید کنسول‌های بازی به جلو می‌رود و عوض می‌شود معمولا تغییرات هر نسل نسبت به نسل قبل کاملا ملموس است؛ به عنوان مثال هنگامی‌ که برای اولین بار از گرافیک 8 بیتی نیتندو NES (میکرو) به گرافیک 16 بیتی سوپر NES نقل مکان کردیم می‌توانستیم به راحتی تغییرات اتفاق افتاده را ببنیم یا اینکه وقتی دنیای بازی‌های ویدیویی به حالت 3 بعدی در آمد و کیفیت HD به وجود آمد واقعا همه چیز قابل دیدن بود و می‌دانستیم که واقعا به یک نسل جدید رفته‌ایم؛ اما این مورد با نسل جدید و پلی استیشن 5 به سادگی قبل نیست.

البته که بازی‌های نسل نهم بسیار بهتر به نظر می‌رسند به ویژه اگر یک تلویزیون رده بالا داشته باشید و از ویژگی‌هایی مانند HDR، رزولوشن 4K، و نرخ فریم 120 استفاده کنید. اما این تغییرات آنقدر شگرف نیست که در نسل‌های پیش دیدیم و بیشتر شبیه به یک ارتقای سخت افزاری است. اما در این نسل به جای آنکه تغییرات را با چشمان خود ببنید باید آن‌ها را احساس کنید. با خرید کنسول بازی پلی استیشن 5 بازی‌ها بسیار نرم‌تر اجرا می‌شوند، همه چیز به سرعت لود و بارگذاری می‌شود و کنترلر پلی استیشن 5 (دوال سنس) شما را با ویژگی‌های مثل تریگر‌های تطبیق‌پذیر و تجربه بازخورد حسی در بازی‌ها غرق می‌کند. هر کدام از این موارد ارتقا‌های بی نظیری نسبت به پلی استیشن 4 هستند و وقتی که آن‌ها را در کنار یکدیگر می‌گذارید می‌توانید بگویید به یک نسل جدید رفته اید.

بررسی طراحی و کنترلر پلی استیشن 5

وقتی صحبت از طراحی کنسول پلی استیشن 5 می‌شود اولین و واضح‌ترین نکته، اندازه بزرگ آن است. این کنسول نه تنها بزرگ است بلکه یکی از بزرگترین کنسول‌های ساخته شده در تمامی دوران است. پلی استیشن 5 دارای طول 39 سانتی متری است که عرض آن به 26 سانتی متر می‌رسد. این کنسول عظیم جثه، دارای قطر 10.4 سانتی متری است. البته فقط اندازه بزرگ آن نیست بلکه شکل خاص و طراحی جذاب آن، جای دادن این کنسول را سخت می‌کند. پلی استیشن 5 دارای ظاهری بسیار مدرن و رباتیک است که انگار از آینده آمده و با داشتن دو پنل سفید رنگ و بدنه مشکی تضاد زیبایی را ایجاد می‌کند.

روی یکی از پنل‌های لوگو پلی استیشن به زیبای حکاکی شده است و کنسول در دو مدل با طراحی کمی متفاوت عرضه می‌شود؛ مدل 499 دلاری که دارای درایو دیسک بلوری است که کمی از پهلو بیرون زده و ظاهر متقارن کنسول را بهم می‌زند و نسخه 399 دلاری که تنها تفاوت آن وجود نداشتن درایو دیسک بلوری است و به همین دلیل از ظاهر متقارن و جذاب‌تری بهره می‌برد.

اگر فکر می‌کنید که بازی‌ها فقط مضر هستند “10 فایده بازی های ویدیویی برای مغز که نمی‌دانستید” را بخوانید

شما می‌توانید کنسول را به صورت عمودی و افقی به کمک پایه موجود در جعبه روی میز خود بگذارید؛ پایه کنسول از کیفیت ساخت معمولی برخوردار است اما در عملکرد و زمانی که به کنسول متصل می‌شود بسیار مستحکم است؛ همچین باید توجه داشته باشید که نوار براق میان دو پنل پلی استیشن 5 به شدت گرد غبار و اثر انگشت را به خود جذب می‌کند و اگر حیوان خانگی داشته باشید مجبورید هر روز آن را تمیز کنید.

پنل‌های سفید رنگ کنسول به راحتی از جای خود خارج می‌شود و این مورد به تمیز کاری بهتر دستگاه کمک می‌کند ضمنا شما می‌توانید با خرید پنل‌های رنگی آن‌ها را تعویض کنید و یا پنل‌های سفید رنگ پلی استیشن را به سبک خود نقاشی و رنگ آمیزی کنید. زمانی که پنل‌ها را از جای خود خارج می‌کنید به اسلات M.2 برای افزایش حافظه پلی استیشن دسترسی خواهید داشت.

یکی از شگفت انگیز‌ترین ویژگی‌های پلی استیشن 5 بی صدا بود آن است؛ در هر حالتی و در حال اجرای هر بازی که باشید هیچ صدایی از آن شنیده نمی‌شود که این ویژگی بسیاری را نسبت به خرید کنسول بازی PS 5 ترغیب می‌کند و گرمای کمی هم تولید می‌کند، این مورد یک پیشرفت بسیار خوب نسبت به پلی استیشن 4 است که در زمان اجرای بازی فورتنایت صدای شبیه به یک جت می‌داد.

از نظر پورت‌ها پلی استیشن 5 به سه پورت USB-A مجهز شده که یکی از آن‌ها در پنل جلویی و دوتای دیگر در قسمت پشتی جای گرفته‌اند، یک پورت تایپ C در پنل جلویی، یک پورت HDMI و یک پورت اترنت در پنل پشتی قرار گرفته است.

شاید مقداری بی رحمانه به نظر برسد اما مهم‌ترین ویژگی جذاب پلی استیشن فایو، کنترلر (دوال سنس) آن است. این کنترلر نسبت به نسل قبل خود یعنی دوال شاک 4 کمی بزرگ‌تر و گرد تر شده است که باعث شده بسیار خوش دست شود. دکمه‌های کنترلر بسیار کم صدا هستند و دوال سنس با زبان طراحی پلی استیشن و طراحی دو رنگ سفید و مشکی فضایی به بازار عرضه می‌شود. تریگر‌ها و تاچ پد کمی نسبت به نسل قبل بزرگ‌تر شده‌اند. دکمه هوم پلی استیشن، جای خود را به لوگو جذاب پلی استیشن داده است. شما می‌توانید برای شارژ دوال سنس از پورت تایپ سی استفاده کنید و با هر بار شارژ کامل حدودا 6 الی 7 ساعت می‌توانید با آن به بازی بپردازید.

اگر سیستم گیمینگ قدرتمندی می‌خواهید “ساخت کامپیوتر گیمینگ با قدرت مشابه پلی استیشن 5” را بخوانید

با این حال تغییرات عظیم مربوط به دوال سنس و تکنولوژی‌های به کارفته‌ی درون آن می‌شود. Dual Sense به تریگر‌های تطبیق‌پذیر مجهز شده است، به طور مثال وقتی که در بازی برای تیراندازی تریگر R2 را فشار می‌دهید کاملا احساس می‌کنید که دست خود را روی ماشه اسلحه واقعی گذاشته‌اید و تریگر کاملا حرکت و سفتی ماشه را شبیه‌سازی می‌کند یا اگر در بازی، زه یک تیر کمان را بکشید به صورت کامل کشیده شدن و پرتاب شدن تیر را با تریگر‌ها احساس می‌کنید. یکی از موارد جذاب این تریگر‌ها بازی Marvel SpiderMan است که می‌توانید تار زدن مرد عنکبوتی را احساس کنید.

و اما تکنولوژی بازخورد حسی؛ درون پلی استیشن 5 موتور‌های Haptic Feedback قرار گفته است، که تجربه بسیار متفاوتی از ویبره معمولی و لرزش را فراهم می‌کنند، این موتور‌ها حس راه رفتن روی چوب و میان چمن را به صورت کامل در دستان شما شبیه سازی می‌کند و اگر در آب شیرجه بزنید و یا با ماشین میان گل و لای درفت بکشید کاملا تمامی این موارد را در دستان خود احساس می‌کنید که بسیار هیجان انگیز است.

بررسی عملکرد پلی استیشن 5

بررسی کنسول بازی

کنسول بازی پلی استیشن 5 در مقایسه با نسل قبل بسیار قدرتمندتر است؛ قدرت پلی استیشن 5 در چند مورد کاملا ظاهر می‌شود. به عنوان مثال جزئیات بصری بازی‌ها با پلی استیشن 5 ارتقا پیدا کرده‌اند که ویژگی بسیار حائز اهمیتی محسوب می‌شود. اگر یک تلویزیون مناسب دارید، پلی استیشن 5 از نرخ فریم 120 و HDR و رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند. با وجود تکنولوژی رهگیری پرتو روی این کنسول بازی‌های اجرا شده بسیار واقع گرایانه‌تر به چشم می‌آیند. به طور مثال در بازی Spider-Man Miles Morales شهر بازی دارای حال هوای برفی است که شما واقعا می‌توانید انعکاس و برتو‌های خورشید را ببنید و انعکاس‌های مختلف را در شیشه و یخ‌ها تماشا کنید که فوق العاده است. این ویژگی بسیاری را نسبت به خرید کنسول بازی PS 5 ترغیب کرده است.

همچنین شما می‌توانید بازی‌ها را با نرخ فریم بالاتر اجرا کنید؛ به عنوان مثال در بازی مایلز مورالس، شما دو گزینه را در اختیار دارید؛ مورد اول گزینه پرفورمنس است که بازی با نرخ فریم ثابت 60 فریم در ثانیه اجرا می‌شود و حالت گرافیکی که fidelity نام گرفته است، اولیت را روی جزئیات گرافیکی قرار می‌دهد و بازی با رهگیری پرتو اجرا می‌شود اما به 30 فریم در ثانیه کاهش پیدا می‌کند اینن در حالی است که همچنان برخی از بازی‌ها از نرخ فریم 120 Fps پشتیبانی می‌کنند.

اگر سیستم ضعیفی دارید، “معرفی 7 بازی برای سیستم‌ های ضعیف” را بخوانید

علاوه بر این تغییرات بررسی و نرخ فریم بالاتر، شما به لطف حافظه پر سرعت پلی استیشن لودینگ‌ها را با سرعت باورنکردی پشت سر می‌گذارید. SSD پلی استیشن از سرعت بی نظیری برخوردار است و هچه چیز به نرمی و با سرعت راه اندازی می‌شود. این سرعت زیاد باعث به وجود آمدن قابلیت بسیار جذابی به نام activities شده است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که بازی را از داخل منو در نقطه مورد نظر لود کنید، به طور مثال می‌توانید مراحل یک بازی را درون منو پلی استیشن مشاهده کنید و از هر نقطه که خواستید بازی ادامه دهید. اگر همه این‌ها را کنار یکدیگر بگذارید شما به سادگی زمان بیشتری صرف بازی کردن می‌کنید و این قابلیت و سرعت پلی استیشن در نوع خود بسیار جذاب است و بسیاری را نسبت به خرید کنسول بازی ترغیب کرده است.  در نهایت با توجه به موارد و نکات گفته شده پلی استیشن 5 یکی از بهترین و ارزشمند ترین کنسول‌های نسل نهم است که می‌توانید آن را خریداری کنید فقدان سرویس گیم پس شاید یکی از مشکلات این کنسول باشد، اما وجود بازی‌های بی نظیر پلی استیشن تمامی مشکلات را برطرف می‌کند.

 

     نقاط مثبت پلی استیشن 5      نقاط منفی پلی استیشن 5
کنترلر دوال سنس با قابلیت های شگفت انگیز اندازه بزرگ
سرعت عالی و لودینگ کم بازی ها نداشتن قابلیت کوییک ریزوم
رابط کاربری ساده
عناوین جذاب AAA

 

راهنمای خرید کنسول بازی: پلی استیشن 4 اسلیم 500 گیگابایتی و 1 ترابایتی

بررسی کنسول بازی پی اس 4 اسلیم

پلی استیشن 4 مربوط به دوران نسل هشتم است اما با این حال یکی از گزینه‌های خوبی است که می‌توانید برای تجربه عناوین انحصاری سونی خریداری کنید. کنسول بازی پلی استیشن اسلیم نسخه سبک‌تر و باز طراحی شده پلی استیشن 4 اصلی است که اکنون با نام پلی استیشن 4 فت شناخته می‌شود. سونی در هر نسل طبق رسم خود بعد از چند سال کنسول را باز طراحی می‌کند و یک نسخه قوی‌تر از نسخه پایه با پسوند Pro را معرفی می‌کند، پلی استیشن 4 اسلیم در دو حافظه 500 و 1 ترابایتی به بازار عرضه شده است و شما می‌توانید بر حسب نیاز خود هر کدام را که خواستید خریداری کنید این دو مدل هیچ تفاوتی به غیر از میزان حافظه خود نخواهند داشت. که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

بررسی طراحی کنسول پلی استیشن 4 اسلیم

طراحی کنسول پلی استیشن 4 اسلیم در مقایسه با نسخه اصلی بسیار جذاب تر شده و از اندازه آن کاسته شده که حمل را بسیار آسان می‌کند. این ویژگی یکی از اصلی‌ترین دلایل خرید کنسول بازی پلی استیشن اسلیم 4 است. گوشه‌های این کنسول کاملا منحنی است و از دو پنل به هم متصل تشکیل شده که میان این دو پنل درگاه دیسک بلوری و دو پورت USB-S در قسمت جلو دیده می‌شود. جنس بدنه نسبت به نسخه اصلی مقداری افت کرده است و مواد و متریال به کار رفته در آن شبیه به پلاستیک بازیافتی است. البته این موارد به صورت کلی به چشم نمی‌آید، بدنه دارای رنگ مشکی مات است که یک بافت ریز نقطه‌ای روی آن به چشم می‌خورد.

اگر سیستم شما چندان قدرتمند نیست “بهترین بازی ها برای سیستم‌ های متوسط” را بخوانید 

سونی در نسخه اسلیم دکمه‌های لمسی پاور و خروجی دیسک بلوری را حذف کرده است و آن‌ها را با دکمه فیزیکی جایگزین کرده است. در قسمت پشتی پلی استیشن 4 اسلیم، کانکتور برق، یک پورت HDMI، درگاه اتصال لوازم جانبی AUX مانند دوربین VR پلی استیشن، و یک پورت اترنت وجود دارد. پلی استیشن 4 اسلیم فاقد درگاه خروجی صورتی اوپتیکال است و تنها راه اتصال اسپیکر خروجی همان کابل HDMI است و یا خروجی AUX روی کنترلر، این مورد شاید یک نقطه ضعف کوچک به حساب آید.

یکی از تغییرات اصلی پلی استیشن 4 اسلیم نسبت به نسخه اصلی و پرو، حذف شدن نوار نورپردازی است که روی هر دو مدل اصلی و پرو قرار دارد ولی از روی نسخه اسلیم به صورت کامل حذف شده است و جای خود را به یک LED کوچک روی دکمه پاور داده است. این LED سه رنگ را با توجه به وضعیت پلی استیشن نشان می‌دهد، رنگ سفید به معنای روشن بودن کنسول، رنگ نارنجی برای حالت استندبای، و رنگ آبی برای حالت راه‌اندازی کنسول در نظر گرفته شده است.

بررسی سخت افزار و عملکرد پلی استیشن 4

پلی استیشن 4 اسلیم با لوازم جانبی مختلفی عرضه می‌شود؛ کنترلر دوال شاک 4، هندزفری تکه گوشی برای چت آنلاین، کابل برق و یک کابل HDMI و در نهایت کابل MicroUSB برای شارژ کنترلر از جمله لوازم جانبی عرضه شده با این کنسول است. طراحی کنترلر دوال شاک با پیروی از نسل قبل بود اصالت خود را کاملا حفط کردن است؛ این کنترلر به یک LED Bar RGB مجهز شده است که در موقعیت‌های مختلف بازی تغییر رنگ می‌دهد، یک اسپیکر و یک تاچ پد از موارد جدیدی است که به دسته دوال شاک 4 اضافه شده است. این کنسول در دو نسخه حافظه 500 و یک ترابایتی به بازار عرضه می‌شود که شما می‌توانید برحسب نیاز خود هر کدام را که خواستید خریداری کنید. از نظر مشخصات سخت افزار نسخه اسلیم با نسخه اورجینال تفاوتی ندارد و هر دو مشابه هستند. شما همچنین می‌توانید Playstation VR را به نسخه اسلیم متصل کنید و این نسخه برای اجرای رزولوشن 4K قدرت کافی را ندارد و اگر تمایل دارید که رزولوشن و جزئیات بیشتری دریافت کنید باید نسخه پرو را خریداری کنید که این مورد با توجه به قیمت بالای آن اصلا به صرفه نیست و خرید کنسول بازی پلی استیشن 5 به جای نسخه پرو و یا ایکس باکس سری اس توصیه می‌شود.

اگر به کنسول‌های بازی دستی علاقه دارید “معرفی بهترین بازی های نینتندو سوییچ” را از دست ندهید

با توجه به اینکه اکنون در ابتدای نسل نهم قرار داریم و نسل هشتم و دوران طلایی پلی استیشن 4 به پایان رسیده است، این کنسول دارای کتابخانه و عناوین زیادی برای تجربه کردن است که می‌توانید زمان‌های زیادی با آن‌ها سرگرم شوید و راهی ارزان قیمت برای تجربه عناوین انحصاری پلی استیشن است. اما اگر با میزان هزینه بیشتر و خرید کنسول بازی پلی استیشن 5 مشکلی ندارید، خرید پلی استیشن 4 اسلیم در نسل نهم توصیه نمی‌شود.

 

     نقاط مثبت پلی استیشن 4      نقاط منفی پلی استیشن 4
اندازه کوچک و وزن سبک وجود نداشتن پورت خروجی صدا اپتیکال
پشتیبانی کامل از تمامی عناوین پلی استیشن 4 و پلی استیشن VR
وجود نسخه یک ترابایتی

جمع بندی راهنمای خرید کنسول بازی

خرید کنسول بازی همیشه یکی از هیجان انگیزترین کار‌های ممکن است اما هنگام خرید کنسول بازی باید به برخی موارد توجه کنید؛ اول فارغ از پلتفرم، نیاز و توقع خود را از دنیای بازی‌های ویدیویی بسنجد تا هنگام خرید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید، اگر دوست دارید با ارزان‌ترین و بهترین کیفیت ممکن بازی‌های آنلاین گروهی‌ای مانند Call Of Duty Warzone، Fortnite،Apex ، MineCraft را تجربه کنید، خرید کنسول بازی ارزان قیمت Xbox Series S به شما توصیه می‌شود اما این کنسول از قدرت خوبی برخوردار است و با قیمت بسیار پایین و اشتراک گیم پس عناوین بیشماری را در اختیار شما می‌گذارد. اگر هم عناوین انحصاری پلی استیشن را تا کنون تجربه نکرده‌اید و محدویت مالی ندارید خرید کنسول بازی پلی استیشن 5 و کنترلر دوال سنس عالی به نظر می‌رسد و در آخر خرید کنسول بازی پلی استیشن 4 اسلیم در نسل نهم تنها در صورتی توصیه می‌شود که بخواهید به صورت ارزان قیمت انحصاری و بازی‌های فوق العاده پلی استیشن را تجربه کنید. در هرصورت انتخاب آخر با شماست، شما می‌توانید نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

صالح آنایی

صالح‌ام، علاقه زیادی به ویدیو گیم دارم و تقریبا از 7 سالگی، با نینتندو وارد دنیای گیم شدم، به نظرم دنیای بازی‌ها فوق العاده است، چون تجربه‌های بی نظیری در اختیار ما قرار میده که توی دنیای واقعی ممکن نیستن، توی بازی‌های آنلاینم هم APEX روی خیلی دوست دارم، ضمنا من 22 سالمه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا