مقایسهموبایلنقد و بررسی

مقایسه پوکو M4 Pro و ردمی نوت 10 پرو

حتما این روزها کم و بیش نام کمپانی گوشی‌های موبایل شیائومی به گوشتان خورده است. شیائومی گوشی‌های موبایل خود را در قیمت‌های بسیار پایین‌تر از غول‌های موبایلی مانند اپل و سامسونگ ارائه می‌کند. ویژگی اقتصادی بودن قیمت گوشی‌های شیائومی، این کمپانی چینی را به قدرت بزرگی تبدیل کرده است. در این مقاله به معرفی و راهنمای خرید Redmi Note 10 Pro و همچنین معرفی و راهنمای خرید Poco M4 Pro می‌پردازیم. در ادامه به مقایسه ویژگی‌های این دو گوشی و همچنین قیمت خرید Redmi Note 10 Pro و قیمت خرید Poco M4 Pro پرداخته می‌شود. با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، برای داشتن یک گوشی ارزان قیمت و مقرون به صرفه، می‌توان به سراغ خرید گوشی ارزان شیائومی رفت. کیفیت گوشی‌های شیائومی قابل قبول و قیمت آن‌ها بسیار مناسب است. این مقاله راهنمایی برای کاربران است تا با خیال راحت به خرید Redmi Note 10 Pro یا خرید Poco M4 Pro بپردازند.

معرفی شرکت شیائومی

شاید برای اولین بار در این مقاله می‌خوانید که شیائومی نام یک غذای چینی است. بله؛ شیائومی نام یک فرنی ارزان قیمت در چین است. نوعی غذا که همه توانایی خرید آن را داشته باشند. MI هم که در ادامه نام گوشی‌های شیائومی دیده میشود، به معنی اینترنت موبایل است.

اگر قصد خرید یک گوشی مناسب عکاسی دارید “بهترین گوشی برای عکاسی تا 10 میلیون” را بخوانید

شرکت شیائومی که در آوریل 2010 تأسیس شد. یک شرکت اینترنتی چینی است که گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های AIoT (هوش مصنوعی اشیاء) را تولید می‌کند. دستگاه‌های برقی در خانه‌ها مانند جاروبرقی، روبات‌ها و لوازمی مانند ساعت‌های هوشمند.

هدف شیائومی تولید محصولات با کیفیت بالا با قیمت‌های منصفانه و حمایت از مشتریان در سراسر جهان برای لذت بردن از زندگی بهتر از طریق فناوری نوآورانه است. ده سال پس از آغاز به کار و پس از بیانیه ماموریت اصلی خود، شرکت شیائومی به یک شرکت فناوری درجه یک در جهان تبدیل شده است. در سال 2019، شرکت شیائومی برای اولین بار در Fortune’s Global 500 ظاهر شد، در حالی که جوان‌ترین شرکت در لیست بود. علاوه بر این، طبق گزارش Canalys، در سه ماهه سوم سال 2020، این شرکت با فروش 47.1 میلیون دستگاه از اپل به عنوان فروشنده برتر گوشی‌های هوشمند برتری داشت و به مقام سوم رسید.

معرفی و راهنمای خرید Redmi Note 10 Pro

کاملاً مشخص است که کمپانی شیائومی با تولید Redmi Note 10 Pro، به دنبال گرفتن آن بخش بزرگی از بازار غرب است که هوآوی پیش از تحریم و عدم دسترسی به سرویس‌های Google، صاحب آن بود. روی جعبه Redmi Note 10 Pro، عبارت «با دسترسی آسان به برنامه‌های Google که بیشتر استفاده می‌کنید» نوشته شده است. Redmi Note 10 Pro مطمئناً یکی از بهترین گوشی‌هایی است که می‌توان در بازار رقابتی با قیمت حدود 7 میلیون تومان، خرید.

اگر قصد خرید یک گوشی پرچمدار شیائومی را دارید “راهنمای خرید گوشی شیائومی 12؛ بررسی مزایا و معایب” را بخوانید

این گوشی یک پیشرفت فوق‌العاده برای بازار میان‌رده‌های شیائومی است. پردازنده Qualcomm Snapdragon 732G این گوشی همراه با 6 گیگابایت رم و صفحه نمایش 120 هرتز دقیقاً همان گوشی مشهور و محبوب کمپانی شیائومی، یعنی Poco X3 NFC است. با این حال، ردمی نوت 10 پرو یک ارتقاء از چند جهت است. اول از همه، صفحه نمایش این مدل AMOLED است نه IPS، که به معنای کنتراست بی‌نهایت و سطح سیاه کامل است. دوم، این گوشی دارای تنظیمات دوربین چهارگانه و سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی (f/1.9) است. این اولین گوشی شیائومی نیست که با لنز 108 مگاپیکسلی اما ارزان ارائه می‌شود.

بررسی طراحی ردمی نوت 10 پرو

شیائومی ردمی نوت 10 پرو از نظر طراحی موقعیت خوبی دارد. صفحه‌ نمایش 6.56 اینچی در قسمت جلویی قرار دارد و یک قاب نازک در اطراف آن قرار دارد. Redmi Note 10 Pro ممکن است شبیه یک صفحه شیشه‌ای و فلزی به نظر برسد، اما اینطور نیست. محافظ گوریلا گلس 5 روی گوشی و شیشه خمیده پشتی را می‌پوشاند. با این حال، فریم میانی از پلاستیک ساخته شده است. در حالی که لبه پایینی کمی پهن‌تر است، اما به چشم نمی‌آید.

همانطور که اغلب در مورد گوشی های ارزان قیمت رخ می‌دهد، در اینجا هم هیچ بریدگی وجود ندارد. در عوض، یک دوربین در Punch-hole وسط صفحه نمایش به فاصله یک میلی متر از حاشیه بالایی تعبیه شده است. پشت گوشی ردمی نوت ده به همان اندازه هوشمندانه و ظریف طراحی شده است که جدیدترین گوشی‌های پرچمدار اپل یا سامسونگ. Redmi تا جایی که می‌توانست ظاهری رده بالا را به گوشی ارائه کرد و عمدتاً کار قانع‌کننده‌ای را انجام داده است.

مقایسه آخرین پرچمداران مجهز به قلم سامسونگ در “راهنمای خرید سامسونگ S22 Ultra و مقایسه آن با Note 20 Ultra” را در اینجا بخوانید

رسیدن به بالای صفحه نمایش با انگشت شست غیرممکن است. روکش بسیار براق نوت 10 پرو به این معنی است که گوشی به شدت لیز است. اگر با کوچکترین زاویه تنظیم شود، از روی میز می‌لغزد، بنابراین مراقب جایی که آن را قرار می‌دهید، باشید. خوشبختانه این بدان معناست که به راحتی داخل و خارج از جیب می‌رود. در صورت تمایل می‌توانید آن را با یک قاب همراه بپوشانید که باعث می‌شود کمی چسبندگی بیشتری داشته باشد. برای گوشی با این اندازه وزن خوبی است. پشت شیشه‌ای به این معنی است که پنل پشتی به مرور در طرفین گوشی انحنا پیدا می‌کند. این انحنا ویژگی گوشی‌های گران قیمت است. آرایه دوربین نیز بسیار پیچیده به نظر می‌رسد.

دوربین 108 مگاپیکسلی که حاشیه نقره‌ای فانتزی خود را دارد و کمی شبیه لوگوی قدیمی اینستاگرام به نظر می‌رسد. شیائومی فقط با دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور ترکیبی و حسگر اثر انگشت، همه چیز را در کناره‌ها مینیمالیستی نگه داشته است. یک جک هدفون در بالا وجود دارد و درگاه شارژ USB-C در پایین قرار دارد. این گوشی همچنین از کارت حافظه microSD و دو سیم کارت به طور همزمان پشتیبانی می‌کند. در نهایت، گوشی دارای بلندگوهایی در بالا و پایین است که صدای استریو ایجاد می‌کند.

بررسی صفحه نمایش Redmi Note 10 Pro

صفحه نمایش این مدل تعادل مناسبی از عملکرد و محدودیت را ارائه می‌دهد. تقریباً 6.7 اینچ از گوشه‌ای به گوشه دیگر، صفحه نمایش قابل توجهی است که بزرگ به نظر نمی‌رسد. شیشه در یک فریم پلاستیکی قرار می‌گیرد که سپس در قاب میانی بزرگ‌تر گوشی قرار می‌گیرد. این باعث می‌شود یک میلی‌متر حاشیه سیاه دور صفحه نمایش بیشتر شود. این روزها بسیاری از گوشی‌ها از نسبت تصویر 20:9 استفاده می‌کنند، که به گوشی اجازه می‌دهد ساختار نسبتاً نازکی را حفظ کند و در عین حال بلندتر شود. تراکم صفحه نمایش 394ppi برای متن، نمادها و صفحات وب واضح‌تر از حد کافی است. پنل AMOLED نور زیادی را به بیرون می‌فرستد. میزان روشنایی معمولی آن 450 نیت است که حداکثر به 1200 نیت می‌رسد.

به دنبال خرید ک گوشی با قیمت مناسب برای فرزند خود هستید “راهنمای خرید گوشی مناسب برای دانش آموزان” را بخوانید

این صفحه نمایش همچنین دارای نسبت کنتراست بالا است که در هنگام پخش یوتیوب و نتفلیکس فوق العاده به نظر می‌رسند. Redmi Note 10 Pro نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد. این مدل به صورت پیش‌فرض روی 60 هرتز تنظیم شده است، اما می‌توانید سرعت را دو برابر کنید تا تجربه‌ای روان‌تر روی صفحه نمایش داشته باشید.

از آنجایی که گوشی به وضوح +Full HD محدود شده است، می‌توانید صفحه نمایش Note 10 Pro را همیشه روی 120 هرتز تنظیم کنید. علاوه بر این، صفحه نمایش گوشی از نرخ پاسخ لمسی 240 هرتز پشتیبانی می‌کند که آن را برای بازی بهتر می‌کند. در تکمیل لیست ویژگی‌ها، گواهی HDR 10، طیف رنگی DCI-P3 و گواهی نمایشگر مراقبت از چشم SGS را خواهید یافت. به طور کلی، Redmi صفحه نمایش بسیار خوبی را برای یک گوشی با این قیمت ارائه کرده است.

بررسی عملکرد گوشی Xiaomi Redmi Note 10 Pro

ردمی نوت 10 پرو دارای اسنپدراگون 732G است. یک پردازنده میان‌رده از کوالکام که برای اولین بار در آگوست 2020 به بازار معرفی شد. این یک ارتقاء نسبت به 730G است که قرار است سرعت کلاک بالاتر و عملکرد GPU بهتری را برای تجربه بازی بهبود یافته ارائه دهد. از نظر قابلیت استفاده روزمره، نوت 10 پرو با سرعت ثابت کار می‌کند. هنگام استفاده از آن برای رسیدن به یوتیوب، مرور وب، یا گشت و گذار در رسانه‌های اجتماعی،تاخیر قابل توجهی وجود ندارد. با این حال لود کردن بخش‌هایی از بازی کمی طول می‌کشد. بنابراین این گوشی برای استفاده معمولی بسیار عالی اما، بهترین انتخاب برای گیمرها نیست.

بررسی دوربین ردمی نوت 10 پرو

ردمی در مورد ماژول دوربین که دارای دو عنصر است که یکی روی دیگری قرار گرفته‌ کمی زیاده روی کرده است. این یک طراحی شلوغ است که از سادگی ناب قاب عقب دور می‌کند. علاوه بر چینش دو لایه، یک عنصر نقره‌ای روشن که در کادر مشکی به همراه مقداری متن محصور شده است. وقتی گوشی در جیب شماست، قطعاً می‌توانید ماژول دوربین را حس کنید.

در کنار صفحه نمایش در قسمت بالا، آرایه دوربین شیائومی ردمی نوت 10 پرو را از رقبای خود جدا می‌کند. دوربین 108 مگاپیکسلی با این قیمت بی‌سابقه است و تقریباً نادر است. در این مدل تعداد مگاپیکسل بالایی را نسبت به پرچمدارای چون Samsung Galaxy S20 Ultra ،S21 Ultra و Note 20 Ultra و همچنین Mi Note 10 خود شیائومی که با قیمت ۴۵۹ پوند به فروش می‌رسد، دیده ایم. دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی (f/1.9) توسط سه سنسور دیگر پشتیبانی می‌شود؛ یک لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی (f/2.2)، یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی (f/2.4) و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی (f/2.4).

مشخصات برنامه دوربین گوشی نوت 10 پرو

دوربین ردمی نوت 10 پرو حالت‌های دوربین بسیار زیادی دارد. در قسمت اصلی دوربین یک ردیف از گزینه‌های مختلف برای عکس گرفتن از سوژه قرار گرفته است که بین حرفه‌ای، ویدیو، عکس، پرتره و موارد دیگر اسلاید می‌شود. حالت‌های تصویربرداری شامل شب، 108 مگاپیکسل، ویدیوی کوتاه، پانوراما، اسکنر اسناد، ولاگ، حرکت آهسته، تایم لپس، ویدیوی دوگانه، نوردهی طولانی و کلون است. در نهایت، برنامه دوربین تقریباً به اندازه سایر برنامه‌های دوربین موجود در بازار در حال حاضر دارای ویژگی‌های غنی و قابل استفاده است. بنابراین عملکرد دوربین 108 مگاپیکسلی در گوشی ردمی عالی است.

نقد جدیدترین میان‌رده سامسونگ با دوربین 108 مگاپیکسلی را در “بررسی سامسونگ A73، میان رده ای با دوربین 108 مگاپیکسلی” بخوانید

ردمی به نوت ۱۰ پرو یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی برای کمک به ثبت عکس‌های پرتره داده است. گوشی هنگام عکاسی پرتره عملکرد نسبتاً خوبی را ارائه می‌دهد. پس‌زمینه‌ها به‌طور مناسب محو می‌شوند، اگرچه گاهی اوقات سوژه به نظر می‌رسد که در بالای صحنه شناور باشند، نه درون کادر. نکته مهم این است که در مقایسه با یک عکس 108 مگاپیکسلی که همزمان گرفته شده است، تفاوت چندانی در کیفیت وجود ندارد، حتی در صورت زوم کردن. هنگام غروب نه آنقدر تاریک که نیاز به فلاش داشته باشد، شیائومی عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. تصاویری مناسب، جزئیات فراوان و نویز بسیار کم.

بررسی دوربین سلفی گوشی اقتصادی شیائومی

دوستداران سلفی باید از عکس‌هایی که از Note 10 Pro می‌گیرند راضی باشند. سلفی‌های این گوشی میان رده، استاندارد، واضح، تمیز، با رنگ خوب و نویز کم بگرفته می‌شوند. با این حال، پرتره‌های سلفی با پرتره‌های ثبت شده با دوربین پشتی برابری نمی‌کند. تنظیمات پیش‌فرض (وسط) دارای کمی زیباسازی نور است، اما اگر با تنظیمات بازی کنید، می‌توانید ببینید که چگونه حالت زیباسازی چهره خاموش (سمت چپ) و حداکثر (راست) می‌شود.

کیفیت فیلم برداری با Redmi Note 10 Pro چگونه است؟

عملکرد ویدیو دوربین ردمی نوت 10 پرو اگر خیره کننده نباشد، اما رضایت‌بخش است. این گوشی موبایل فیلم را تنها با کیفیت 1080p ضبط می‌کند، بدون هیچ گزینه‌ای برای تغییر آن برای افزایش نرخ فریم، که در 60 فریم  بر ثانیه قفل می‌شود. این فرآیند منجر به ضبط ویدیوی واضحی می‌شود که به اندازه فیلم‌های که ممکن است با گوشی‌های کمی گران‌تر بگیرید، روان نیست. با این حال، لرزشگیر اپتیکال تصویر دارد و هر چقدر دوربین را تکان دهید، تصویر باز هم ثابت می‌ماند. فوکوس ویدئو اغلب واضح است، نوردهی خوب است و رنگ‌ها در حین ضبط واضح و مناسب هستند. ضبط ویدیو دارای حالت‌های اختصاصی فیلم از جمله فریم فیلم، سوپر ماکرو و ردیابی حرکت است.

بررسی باتری

اگر یک ویژگی وجود داشته باشد که سبب محبوبیت ردمی نوت 10 پرو شده است، عمر باتری است. باتری 5020 میلی آمپر ساعتی چیزی بیش از یک صفحه نمایش Full HD و اسنپدراگون 732G است. با تنظیمات کارخانه (Full HD در 60 هرتز)، این گوشی بدر تست انجام شده، یک روز و نیم را پشت سر گذاشت. اگر جزو افرادی هستید که کمتر از گوشی استفاده می‌کنید، این مدل گاهی اوقات حتی تا دو روز تمام هم بدون نیاز به شارژ مجدد شما را همراهی خواهد کرد. عمر باتری می‌تواند به تنهایی مشوقی باشد برای خرید Redmi Note 10 Pro توسط کاربران.

راهنمای خرید میان رده کاربردی هواوی “بررسی و راهنمای خرید گوشی هواوی Nova 9 SE” را از دست ندهید

اگر نرخ به روز رسانی صفحه نمایش را تا حداکثر 120 هرتز تنظیم کنید، عمر باتری مورد انتظار در حالت 60 هرتز را کمی کاهش خواهید داد. سرعت بالای صفحه نمایش باعث کاهش قدرت باتری می‌شود و تقریباً نیمی از روز را از طول عمر کلی باتری کم می‌کند. این بدان معناست که در حالت 120 هرتز، تلفن بیشتر از یک روز کامل دوام نمی‌آورد.

این گوشی تا 33 وات شارژ با کابل را پشتیبانی می‌کند که سرعت قابل‌توجهی است. این میزان نسبت به حداکثر 18 وات در نسل قبلی یعنی Redmi Note 9 Pro بهبود یافته است. حدود 90 دقیقه طول می‌کشد تا کل باتری از حالت خاموش شارژ شود. حتی بهتر از آن، یک شارژر 33 واتی در جعبه وجود دارد. این گوشی از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند و ما انتظار نداریم گوشی با این قیمت این ویژگی را داشته باشد. عمر باتری برای اکثر کاربران عادی کافی است. کاربرانی که نرخ به روزرسانی صفحه نمایش را افزایش می‌دهند و بازی‌های زیادی انجام می‌دهند، عمر باتری کمتری را تجربه خواهند کرد.

     نقاط مثبت Redmi Note 10 Pro      نقاط منفی Redmi Note 10 Pro
صفحه نمایش فوق العاده عدم پشتیبانی از شبکه 5G
دوربین فوق العاده       بدون لرزشگیر OIS
صفحه نمایش AMOLED خیره کننده 120 هرتزی
عمر باتری طولانی

معرفی و راهنمایی خرید Poco M4 Pro

Poco M۴ Pro اتصال 5G را ندارد، اما بهترین گوشی اقتصادی سال 2022 پوکو تا کنون است.

بررسی طراحی پوکو M4 پرو

Poco M4 Pro دارای یک جزیره دوربین بزرگ در پشت همراه با رنگ‌های زرد و آبی روشن است. با این حال، پشت گوشی مانند یک روکش فلزی است، هرچند جنس آن از پلاستیک است. طراحی دور گوشی نسبتاً ساده است. تنظیمات دوربین در پشت به گونه‌ای ساخته شده است که مانند یک دوربین چهارگانه به نظر می‌رسد، اما در واقع فقط یک دوربین سه‌گانه است. ظاهر چیدمان دوربین‌های بزرگ در قاب پشت، برند Poco را از زیبایی شناختی ظاهر کمی دور می‌کند.

Poco M4 Pro در سه رنگ زرد، آبی و مشکی موجود است. تنوع رنگ گوشی پوکو ام 4 پرو کمی تند است، اما افزودن قاب گوشی همراه، آن را بسیار ملایم‌تر می‌کند. علیرغم تفاوت جزئی در اندازه، این دستگاه برای در دست گرفتن بسیار راحت‌ به نظر می‌رسد. اندازه نمایشگر و نسبت ابعاد با هم در تعادلند. اگر دست‌های بزرگی دارید، برای کار با آن، یک دست کافی است.

بررسی نمایشگر Poco M4 Pro

بررسی گوشی Poco M4 Pro

این اولین بار است که پوکو از نمایشگر AMOLED در دستگاه‌های سری M استفاده می‌کند. این ویژگی به تنهایی تفاوت زیادی در استفاده از این دستگاه در مقایسه با نوع 5G دارد که دارای نمایشگر LCD است. Poco M4 دارای صفحه نمایش 6.43 اینچی با وضوح +FullHD است. نمایشگر آن مانند بسیاری از گوشی‌های همراه این بازه قیمت، نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را دریافت نمی‌کند.

نرخ تازه‌سازی صفحه 90 هرتز به اندازه‌ای خوب است که کاربران این گوشی را بسیار روان بدانند. پنل صفحه نمایش 1000 نیتی آنقدر روشن است که در زیر نور خورشید نیز قابل مشاهده است. به راحتی می‌توان این دستگاه را بالاتر از نوع 5G تنها بر اساس تفاوت نمایشگر رتبه بندی کرد. یکی از اشکالات جزئی نرخ نمونه برداری لمسی 180 هرتزی کمتر در مقایسه با نمونه برداری لمسی 240 هرتز در Poco M4 Pro است. صفحه نمایش گوشی نیز در مقایسه با سایر دستگاه‌های این رده قیمت، موقعیت خود را به خوبی حفظ کرده است.

بررسی عملکرد پوکو ام 4 پرو

در حالی که Poco M4 Pro 5G بر روی MediaTek Dimensity 810 اجرا می‌شود، Poco M4 Pro بر روی MediaTek Helio G96 اجرا می‌شود. این تراشه اخیر با استفاده از یک فرآیند 12 نانومتری قدیمی و کم کارآمد (در مقابل 6 نانومتر) ساخته شده است و همان پردازنده‌ای است که Redmi Note 11S و Realme 8i را اجرا می‌کند. با این حال، تراشه M4 Pro نسبت به هم نسل خود، گوشی 5G پردازنده بسیار سریع‌تری دارد.

جدیدترین گوشی‌های اقتصادی سامسونگ را در “راهنمای خرید گوشی سامسونگ: معرفی بهترین گوشی های میان رده اقتصادی اردیبهشت 1401” بخوانید

M4 Pro دارای Mediatek Helio G۹۶ است. در حالی که ممکن است به نظر کاهش رتبه نسبت به Dimensity 810 در Poco M4 Pro 5G باشد، هسته‌ها یکسان باقی می‌مانند. تنها نکته منفی در این قسمت، عدم وجود مودم 5G در گوشی موبایل پوکو ام 4 پرو است. با توجه به اینکه این تراشه مبتنی بر معماری 12 نانومتری است، انتظار نداشته باشید که سطح استقامتی مشابه Poco M4 Pro 5G داشته باشید. M4 Pro برای کارهای روزانه و روتین بسیار مناسب است.

آزمایش عملکرد

در طول دوره تست این گوشی حتی یک بار هم در این مدل لگ یا افت فریم دیده نشد. همچنین بازی با این موبایل به دلیل نمایشگر AMOLED و نرخ رفرش 90 هرتزی لذت بخش است. می‌توانید بازی‌هایی مانند BGMI، New State، COD Mobile را با تنظیمات متوسط ​​با نرخ فریم ثابت بازی کنید. گوشی حتی پس از چند سری بازی پشت سر هم نیز گرم نمی‌شود. در کل می‌توان گفت تراشه Helio G96 مدیاتک در مقایسه با سایر گوشی‌های دارای تراشه، عملکردی کم و بیش مشابه دارد. Poco M4 Pro به اندازه کافی برای استفاده روزمره خوب است و می‌تواند چندین برنامه را به راحتی مدیریت کند. با این حال، ممکن است زمانی که برنامه‌های زیادی به طور همزمان در حال استفاده است، کندی‌های گاه به گاه را مشاهده کنید.

بررسی دوربین گوشی Poco M۴ Pro

گوشی Poco M4 Pro دارای دوربین اصلی 64 مگاپیکسل، لنز 8 مگاپیکسل فوق عریض، لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و در نهایت دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی است. Poco M4 Pro یک سیستم دوربین سه‌گانه دارد که توسط یک سنسور 64 مگاپیکسلی هدایت می‌شود. این مدل آرایه دوربین اولین نمونه از نوع خود است که در سری M ظاهر می‌شود. برای نمونه، مدل 5G از سنسور 50 مگاپیکسلی برای هدایت استفاده می‌کند. به‌طور پیش‌فرض، دوربین عکس‌های 16 مگاپیکسلی را با استفاده از ترکیب پیکسلی 4 در 1 توسط گوشی گرفته می‌شود، اما در صورت تمایل، می‌توانید عکس‌ها را روی 64 مگاپیکسل تنظیم کنید.

اگر به گوشی‌های سری پوکو علاقه دارید “راهنمای خرید گوشی Poco X4 Pro و مقایسه آن با Poco X3 Pro” را بخوانید

سنسور اصلی توسط یک سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌شود. و بله، دومی در اینجا به همان اندازه ناکارامد است که تقریباً در همه موبایل‌های دیگر بیهوده است. از طرفی تاخیر شاتر قابل توجهی وجود دارد که گرفتن اجسام متحرک را نیز دشوار می‌کند. در نهایت جزیره دوربین کاملاً جذب کننده اثر انگشت است.

برنامه دوربین اصلی گوشی

کیفیت تصاویر بسیار مناسب است، حداقل زمانی که با نور زیاد تغذیه شود. بازتولید تصویر دارای رنگ خوب و طبیعی است. در اینجا تله فوتو وجود ندارد، بنابراین گوشی با استفاده از سنسور اصلی عکس می‌گیرد. 8 مگاپیکسل فوق عریض به طور قابل پیش بینی فاقد جزئیات است، اما جزییات از سنسور اصلی برتر حذف نمی‌شود، که یک مزیت بزرگ است. حالت عکسبرداری در شب با تلفن‌های گران‌تر نمی‌تواند رقابت کند، اما کار قابل‌توجهی در روشن‌تر کردن صحنه‌ها انجام می‌دهد. رنگ‌ها در این موبایل بیش از حد اشباع به نظر نمی‌رسند، چیزی که در برخی از گوشی‌های ارزان قیمت دیده می‌شود.

دوربین سلفی

دوربین جلوی 16 مگاپیکسلی می‌تواند سلفی‌های واضح و خوبی بگیرد. از طرفی می‌توانید ابزار صاف‌کننده پوست را که به‌ طور پیش‌فرض فعال است را خاموش کنید. حالت پرتره سلفی یک ویژگی اساسی برای برجسته کردن سوژه است، اما جزئیات لبه را کمی بیش از حد محو می‌کند و جلوه‌ای لکه‌دار و نگران‌کننده در اطراف صورت و بدن شما ایجاد می‌کند. دوربین جلو ارتقاء قابل توجهی نسبت به Poco M3 Pro داشته است. دوربین 16 مگاپیکسلی در گوشی پوکو ام 4 پرو یک جزئیات کافی را با شرایط متعادل ثبت می‌کند. عملکرد دوربین جلو در نور کم نیز برای یک دستگاه میان رده بسیار مناسب است.

گیفیت فیلم برداری گوشی موبایل Poco M4 Pro

بررسی گوشی شیائومی

ضبط ویدیو توسط گوشی موبایل Poco M4 Pro  در 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه کمی ضعیف است. Poco M4 Pro 5G حداقل می‌تواند 1080p با سرعت 60 فریم بر ثانیه داشته باشد. اگر کاربرد فیلم برداری برای شما در اولویت است، این ضعف احتمالا شما را از خرید Poco M4 Pro ناامید خواهد کرد.

بررسی باتری

Poco M4 Pro از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند. باتری خوب و بزرگی است، اما برای گوشی‌هایی در این دست قیمت، کاملاً معمولی است. باتری Poco M4 Pro مانند سایر رقبا در بخش میان رده، برای یک روز کامل استفاده سنگین و احتمالاً دو روز کامل استفاده سبک تا متوسط ​​خوب است. این باتری بسیار به خرید Poco M4 Pro توسط کاربران کمک می‌کند.

نکته جالب این است که Poco M4 Pro در تست باتری استاندارد کمی بهتر از مدل 5G عمل کرد. Poco M4 Pro با اجرای معیار باتری PCMark Work 3.0 که عملکرد باتری گوشی را تحت یک بار ثابت اما مختلط شبیه‌سازی می‌کند، 10 ساعت و 56 دقیقه دوام آورد، در مقایسه با 10:39 برای 5G. همچنین باتری این موبایل حتی با سری‌های کوتاه بازی به راحتی یک روز برای شما دوام خواهد آورد. یک شارژر سریع 33 واتی به همراه گوشی موبایل در جعبه ارائه شده است. تقریباً در عرض یک ساعت کاملاً شارژ می‌شود.

نرم‌افزار و برنامه‌ها

Poco M4 Pro با رابط کاربری MIUI 13 اجرا می‌شود. این رابط جذاب‌ترین رابط اندرویدی نیست، با این حال استفاده از آن به اندازه کافی ساده است. در این گوشی موبایل میان رده هم برنامه‌های از پیش نصب شده بسیار زیادی وجود دارد، از یک مرورگر وب دوم بی‌نیاز در Opera گرفته تا یک پوشه کامل پر از برنامه‌های شخص ثالث مانند LinkedIn و WPS Office. همچنین یک دسته کامل از بازی‌های درجه سه را نیز در این گوشی پیدا می‌کنید.

     نقاط مثبت Poco M4 Pro      نقاط منفی Poco M4 Pro
اولین نمایشگر AMOLED در سری M پوکو فاقد 5G
دوربین 64 مگاپیکسلی بهبود یافته MIUI به خوبی ارتقا پیدا نکرده است.
طراحی آسان برای کنترل
عمر باتری بالا

تفاوت‌ها و شباهت‌های پوکو M4 Pro و ردمی نوت 10 پرو

هر دو گوشی ردمی نوت 10 پرو و POCO M4 Pro 4G محصول شرکت چینی شیائومی هستند. هر دوی گوشی‌های بررسی شده در طبقه میان رده قرار می‌گیرند. هر دو قیمت مناسب‌تری نسبت به گوشی‌های میان رده کمپانی‌های سامسونگ و اپل دارند. در بین گوشی های شیائومی میان رده، پیشنهاد ما به شما خرید Redmi Note 10 Pro یا خرید Poco M4 Pro است. هر دو گوشی نیازهای روزانه کاربران را به خوبی برآورده می‌کنند. بنابراین هر دو از بهترین پیشنهادات شیائومی برای خرید گوشی هستند.

مقایسه طراحی

گوشی Poco M4 Pro دارای وزنی معادل 179.5 گرم است، در حالی که Redmi Note 10 Pro دارای وزن 192 گرم است. بنابراین اگر به دنبال گوشی سبک‌تری می‌گردید، خرید Poco M4 Pro را پیشنهاد می‌کنیم. ابعاد گوشی پوکو ام فور پرو 159.9 در 73.9 در 8.1 میلی‌متر و ابعاد ردمی نوت ده پرو  164 در 76.5 در 8.1 میلی‌متر است. هر دو دارای گواهی IP53؛ یعنی دارای مقاومت نسبی در برابر گرد و غبار و قطرات آب هستند. گوشی Redmi Note 10 Pro در رنگ‌های مشکی، زرد و آبی و گوشی Poco M4 Pro 4G در رنگهای مشکی، برنزی و آبی در بازار وجود دارند. هر دو دارای محفظه دو سیم کارت هستند. حسگر انگشت هر دو گوشی موبایل در قسمت کناری گوشی تعبیه شده است. هر دو گوشی موبایل دارای جک 3.5 میلی متری و پخش صدا به صورت استریو هستند.

مقایسه بخش نمایشگر

Poco M4 Pro دارای اندازه صفحه نمایش 6.43 اینچی است که با صفحه نمایش 6.67 اینچی شیائومی Redmi Note 10 Pro (رم 6 گیگابایتی + 128 گیگابایت) کمی اختلاف دارد. شیائومی ردمی نوت 10 پرو (رم 6 گیگابایت + 128 گیگابایت) دارای صفحه نمایش Super AMOLED است، در حالی که Poco M4 Pro 4G دارای صفحه نمایش AMOLED است. گوشی پوکو دارای تراکم پیکسلی 399 PPI است و گوشی شیائومی تنها دارای تراکم نمایشگر 395 PPI است. از نظر نسبت صفحه نمایش به بدنه، گوشی پوکو نسبت صفحه نمایش به بدنه 84.8 درصد است که کمی بهتر از گوشی شیائومی با نسبت 84.5 درصد است.

طرفداران گوشی‌های گیمینگ “بررسی کامل گوشی گیمینگ Poco F4 GT” را بخوانند

هر دو موبایل دارای نسبت تصویر 20:9 هستند. نرخ تازه سازی نمایشگر در ردمی نوت ده پرو 120 هرتز، در حالی که نرخ تازه سازی نمایشگر در گوشی موبایل پوکو ام فور پرو 90 هرتز است. گوشی ردمی نوت ده پرو با محافظ صفحه شیشه‌ای ضد خش کورنینگ گوریلا گلاس 5 محافظت می‌شود. در حالی که محافظ شیشه‌ای ضد خش نمایشگر پوکو ام فور پرو کورنیگ گوریلا گلس 3 است. روشنایی در گوشی پوکو بین 700 تا 1000 نیت است در حالی که در گوشی ردمی بین 450 نیت حداکثر 1200 نیت است. اگر مشخصات نمایشگر برایتان در اولویت است، خرید Redmi Note 10 Pro را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

دوربین

شیائومی ردمی نوت 10 پرو دارای دوربین چهارگانه پشتی ۶۴ مگاپیکسلی در مقایسه با دوربین سه‌گانه عقب 64 مگاپیکسلی + 8 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسلی Poco M4 Pro است. هر دو از نظر وضوح دوربین جلو برابر هستند زیرا هر دو دارای دوربین جلو ۱۶ مگاپیکسلی هستند.

مقایسه سیستم عامل

هر دو گوشی بر روی سیستم عامل اندروید نسخه 11 کار می‌کنند. هیچ کدام از گوشی های موبایل، قابلیت اتصال 5G را ندارند.

بررسی باتری

گوشی موبایل Poco M4 Pro دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است، در حالی که گوشی موبایل Redmi Note 10 Pro دارای یک باتری 5020 میلی آمپر ساعتی است. باتری هر دو گوشی موبایل از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند. باتری پوکو ام 4 پرو در عرض یک ساعت و باتری Redmi Note 10 Pro در مدت زمان یک ساعت و نیم شارژ می‌شوند.

جمع بندی

هر دو گوشی پوکو M4 Pro و ردمی نوت 10 پرو در فاکتورهای اصلی و اساسی دارای شباهت‌های بی‌شمار هستند. هر دو جزء گوشی هایی با قیمت مناسب و کارایی قابل قبول قرار می‌گیرند. این مقاله راهنمای جامعی در زمینه بررسی جزییات و راهنمایی خرید Redmi Note 10 Pro و همچنین جزییات و راهنمایی خرید Poco M4 Pro ارائه کرد. کاربران باید با توجه به اولیت های خود و انتظاراتی که از یک گوشی میان رده دارند، نسبت به خرید Redmi Note 10 Pro یا خرید Poco M4 Pro اقدام نمایند.

منابع:

indianexpress

bgr

techadvisor

in.gizinfo

smartprix

androidauthority

in.gizinfo

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

7 دیدگاه

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی ردمی نوت 10 پرو می تواند گزینه مناسب تری برای گیمرها باشد اما لازم است بدانید که این مدل گیمینگ نیست و نمی توان انتظار زیادی از آن داشت.

  1. درود فراوون به شما بانوی گرامی برای اطلاعات کافی و کاملتون. من ردمی نوت ۱۰ پرو خیلی دوست دارم که داشته باشم ولی با توجه به اینکه قدیمیه آیا خریدنش کار درستیه؟نمیخام پولمو هدر بدم. ممنون

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی این گوشی همچنان در لیست محبوب ترین های شیائومی است و آپدیت نیز برای آن ارائه می‌شود بنابراین مانعی برای خرید وجود ندارد

  2. سلام علیکم
    توضیحات در رابطه با نوت ۱۰ پرو با پوکو امفور پرو خیلی جالب و کامل بود سماس فراوان

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی ممنون که دیدگاه خود را با ما به اشتراک گذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا