راهنمای خریدمقایسهنقد و بررسی

راهنمای خرید ایرپاد اپل، بررسی گجت‌های صوتی اپل

امروزه در کنار پیشرفت گوشی‌های هوشمند، لوازم جانبی گوناگون و پرکاربردی برای این محصول ارائه می‌شود. کاربران با خرید هر یک از آن‌ها می‌توانند کاربری خود را در استفاده از تلفن همراه بهبود بخشند. قطعا هندزفری یکی از گجت‌هایی می‌باشد که در میان افراد مختلف از اهمیت و محبوبیت فوق‌العاده زیادی برخوردار است. کمپانی‌های گوناگونی در سرتاسر جهان به تولید هدفون‌هایی مرغوب با قابلیت‌های فراوان پرداخته‌اند. اما می‌توان گفت شرکت اپل یکی از موفق‌ترین آن‌ها می‌باشد که در این عرصه فعالیت دارد. افراد زیادی به دلیل کیفیت بالای تولید، خرید ایرپاد اپل را ترجیح می‌دهند. اما قطعا برای چنین کیفیتی لازم است که نسبت به سایر برندها هزینه‌ی بیشتری را متحمل شوید. با خرید ایرپاد اپل در دنیای موسیقی‌های خود غرق خواهید شد. اگر در طول روز بایستی که مکالمات تلفنی زیادی برقرار کنید و وضوح پایین صدای مخاطب آزارتان می‌دهد، خرید ایرپاد اپل راه حل مشکل شما خواهد بود.

کمپانی اپل

اپل یک شرکت آمریکایی چند ملیتی است که در زمینه‌ی لوازم الکترونیکی مصرفی تخصص دارد. این کمپانی باارزش‌ترین شرکت در جهان و بزرگ‌ترین آن‌ها از نظر فناوری اطلاعات می‌باشد. همچنین در زمینه‌ی فروش رایانه‌های شخصی رتبه‌ی چهارم و تولید گوشی‌های هوشمند رتبه‌ی دوم را در جهان به خود اختصاص داده است. اپل توسط استیو جابز، استیو وزنیاک و رونالد وین در 1 آوریل سال 1976 تاسیس شد. سود و پیشرفت‌های این کمپانی با سرعتی عجیب افزایش یافت. به طوری که در سال 1980 حدود 100 میلیون دلار درآمد و بیش از 1000 کارمند داشت. اپل خود را به تولید کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند محدود نساخت و توانست با طراحی و ساخت گجت‌های خارق‌العاده‌ مانند اپل واچ و ایرپاد‌های مختلف، مشتریان بیشتری را به سوی خود جذب کند. در ادامه‌ی مطلب سه عدد از ایرپادهای محبوب این برند را برای شما همراهان مبیت مگ بررسی خواهیم کرد. 

بررسی هدفون بی‌سیم اپل مدل AirPods 2

راهنمای خرید ایرپاد اپل (ایرپاد 2)

هندزفری اپل مدل AirPods 2 یکی از محصولات بسیار خوب این کمپانی می‌باشد. این مدل همواره به دلیل ویژگی‌های جذاب خود در میان کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار است. بی‌شک اپل در کیفیت ساخت و طراحی تولیدات خود یک پادشاه به حساب می‌آید. این ویژگی نیز در مورد نسل دوم هدفون بی سیم اپل با وجود پلاستیکی بودن بدنه‌ی آن کاملا صدق می‌کند. کیس شارژ این هندزفری یکی از زیباترین‌ها در میان سایر مدل‌ها می‌باشد که مورد پسند بسیاری از خریداران قرار گرفته است. همچنین به اندازه‌ی کافی سبک و مستحکم می‌باشد تا کاربران بتوانند آن را در هر مکان و زمانی بدون دردسر به همراه خود حمل کنند. وزن این قسمت تنها 38 گرم می‌باشد که به هیچ عنوان موجب ایجاد مزاحمت برای شما نخواهد شد. در قسمت پایین محفظه یک عدد پورت لایتنینگ قرار گرفته است کاربران از طریق آن در مدت زمان کوتاهی باتری هدفون را شارژ نمایند. 

اگر که دقت کرده باشید یک عدد دکمه در قسمت پشتی نیز مشاهده خواهید کرد. مشکل اینجا است که هیچ نوشته‌ای در اطراف این دکمه وجود ندارد تا خریداران با کاربرد آن آشنا شوند. در انتهای مطلب به طور دقیق به شما خواهیم گفت که چگونه از ویژگی‌های این دکمه بهره‌مند شوید. شما می‌توانید هم اکنون و تنها با  چند کلیک ساده از طریق فروشگاه اینترنتی مبیت به خرید ایرپاد اپل بپردازید.

طراحی متمایز

اما چیزی که واقعا طراحی این کیس را متمایز می‌‌کند آهنرباهایی می‌باشند که به بسته شدن درب کمک می‌کنند. این خصوصیت احساس فوق‌العاده خوبی را به شما القا خواهد کرد. در ایرپادهای نسل گذشته‌ی اپل نشانگر LED در داخل قاب قرار داشت‌. بنابراین برای مشاهده‌ی آن نیاز بود که درب محفظه را باز کنید. اما در این مدل چراغ مذکور در بخش خارجی تعبیه شده است. پس به راحتی در هر زمانی بدون دردسر قادر به دیدن آن می‌باشید. این نشانگر اطلاعات گوناگونی را از وضعیت شارژ دستگاه در اختیار خریداران قرار می‌دهد. “شما می‌توانید تنها با چند کلیک ساده با قیمتی مناسب به خرید ایرپاد 2 اپل از طریق وب‌سایت مبیت مشغول شوید.”

وضعیت نشانگر LED در شرایط مختلف

به عنوان مثال اگر گوشی‌ها کامل شارژ شده باشند این چراغ به رنگ سبز خواهد بود. اگر انرژی آن‌ها کامل نباشد به رنگ نارنجی در می‌آید. در صورتی که ایرفون‌ها را از محفظه خارج نمایید این چراغ وضعیت باتری کیس را به شما نشان می‌دهد. 

حال می‌رسیم به طراحی گوشی‌های هندزفری بلوتوثی اپل مدل ایرپاد 2. در مقایسه با نسل گذشته می‌توان گفت که تقریبا ظاهر ایرفون‌ها هیچ تغییری نکرده است. هر یک از آن‌ها ساقه‌ای بلند دارند که در خارج و پایین گوش شما قرار می‌گیرد. وزن 4 گرمی هدفون‌ها باعث می‌شود تا کاربران بتوانند در طول روز بدون احساس خستگی این گجت را بکار بگیرند.

طراحی حرفه‌ای و ارگونومیک این مدل سبب می‌شود تا ایرفون‌ها به راحتی در داخل گوش کاربران قرار بگیرند. همچنین هنگام انجام فعالیت‌های مختلف به سادگی جدا نمی‌شوند. بنابراین خیال خریداران از این بابت کاملا آسوده خواهد بود. البته برخلاف هندزفری‌هایی که دارای پد‌های سیلیکونی نرم می‌باشند، ایرفون‌های این محصول ممکن است در گوش برخی از افراد کاملا فیکس نشود و همواره مقداری جابجا شود اما با این حال به طور ناخواسته به هیچ وجه جدا نمی‌شوند.

برای آشنایی با ثبت اختراع جدید این کمپانی “اپل اختراع جدیدی را برای بهبود Airpods pro 2 ثبت کرد” را بخوانید.

همچنین هر کدام دارای ابعادی به اندازه‌ی 16.5×18×40.5 میلی‌متر هستند. این سایز موجب می‌شود تا شما بتوانید آن‌ها را حتی در طولانی مدت بدون خستگی مورد استفاده قرار دهید. روی هر هدفون یک میکروفون کوچک و یک سنسور مخصوص قرار گرفته است. میکروفون در برقراری ارتباط صوتی مفید می‌باشد و آن سنسور قابلیت‌های مختلفی را به کاربران ارائه می‌دهد. 

ضعفی غیرقابل چشم‌پوشی کاربران را در خرید ایرپاد 2 اپل سردرگم کرد

یکی از بزرگترین عیوبی که می‌توان برای هندزفری بی‌ سیم اپل مدل ایرپاد 2 در نظر گرفت عدم توانایی آن برای مقاومت در برابر نفوذ آب می‌باشد. این هدفون هیچ رتبه‌بندی رسمی را شامل نمی‌شود. بنابراین خرید آن برای ورزش کردن و استفاده در زیر باران توصیه نمی‌شود. زیرا عرق بدن و قطره‌های باران می‌توانند به هدفون بی سیم ایرپاد 2 آسیب وارد کنند. این کاستی برای محصولی در این رنج قیمت ضعف تقریباً بزرگی به حساب می‌آید. 

یکی از پیشرفت‌های هدفون مذکور اضافه شدن دستیار صوتی به آن می‌باشد. شما از طریق منوی تنظیمات خود می‌توانید آن را فعال نمایید. سپس با گفتن عبارت Hey Siri فعال می‌شود و دستورات شما را اجرا خواهد کرد. به لطف حسگرهای نوری موجود در ایرفون‌های اپل به محض وارد و خارج کردن آن‌ها از گوش صدا به صورت اتوماتیک پخش و یا متوقف می‌شود. بنابراین از انجام‌ کارهای اضافه برای اجرای موسیقی خود بی‌نیاز خواهید شد. روی گوشی‌های ایرپاد 2 اپل پنل‌های لمسی تعبیه شده است که بسیار حساس می‌باشند. کاربران تنها با یک کلیک ساده می‌توانند عملکرد هندزفری خود را تغییر دهند. برای مثال به تماس تلفنی پاسخ دهند یا آن را رد کنند و به تغییر موزیک خود بپردازند.

عملکردی بهتر نسبت به نسل گذشته

خرید هدفون بی سیم اپل

اتصال هدفون بی سیم اپل مدل AirPods 2 به سیستم عامل iOS بسیار راحت است. تنها کافی است که آن را نزدیک به گوشی قرار دهید و درب کیس را باز نمایید. سپس پنجره‌ای به شما نمایش داده می‌شود که بایستی در آن روی آیکون Connect کلیک کنید. به همین راحتی هدفون شما جفت خواهد شد و نیاز به انجام هیچ کار خاص دیگری ندارید. همچنین کاربران گوشی‌های آیفون به تمامی سنسورهای این گجت دسترسی کامل را دارند. در این مدل نسبت به نسل قبلی از چیپست پیشرفته‌تری استفاده شده است. تراشه‌ی H1 اپل که در گوشی‌های هدفون بی سیم ایرپاد 2 قرار گرفته است عملکرد بسیار بهتری دارد و کاربران زیادی را به خرید ایرپاد اپل متمایل ساخته است.

یکی از ویژگی‌های آن کاهش 30 درصدی تأخیر صوتی در هنگام انجام بازی می‌باشد. این مورد برای علاقه‌مندان به دنیای گیم از اهمیت بالایی برخوردار است. از دیگر قابلیت‌های این چیپست می‌توان به سویچ سریع‌تر در بین دستگاه‌های مختلف اشاره کرد. خریداران قادر هستند تا این گجت را بین گوشی و یا لپ‌تاپ خود به راحتی هرچه تمام‌تر سویچ کنید. تراشه‌ی H1 همچنین در مصرف انرژی نیز بهبود یافته است. هدفون‌های قبلی بین 3 تا 5 ساعت پخش صدا و 2 ساعت مکالمه‌ی تلفنی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دادند. اما ایرپاد 2 اپل با هربار شارژ به مدت 5 ساعت کامل پخش موزیک و 3 ساعت تماس تلفنی مداوم را برای شما فراهم می‌سازد.

برای آشنایی با بهترین هدفون‌ها در سال 1401 “خرید هدفون در آستانه سال 1401؛ معرفی بهترین هدفون های بی سیم” را بخوانید.

صدایی با کیفیت اما در شرایطی خاص

هندزفری وایرلس اپل مدل AirPods 2 دارای کیفیت صدای بسیار خوبی می‌باشد و رضایت تمام خریداران را جلب خواهد کرد. به لطف درایورهای فوق‌العاده، خریداران باسی قدرتمند را دریافت می‌کنند. اما مشکلاتی در این زمینه نیز وجود دارد که ممکن است مانع از رسیدن صدایی لذت‌بخش به گوش شما شوند. همانطور که گفتیم احتمال دارد ایرفون‌های این گجت به طور کامل داخل گوشی برخی از افراد مهر و موم نشوند. بنابراین هدفون‌‌ها هنگام استفاده در زوایای مختلف قرار می‌گیرند و صدایی متفاوت از هر یک پخش می‌شود. 

پس برای اینکه بیشترین بهره را از آن‌ها ببرید نیاز است که گوشی‌ها را در بهترین موقعیت خود قرار دهید. ایرپادها قادر هستند تا صداهای بلند با باس شدید را به راحتی پخش کنند. اما در صورتی که بهترین جهت را داشته باشند. این مدل از قابلیت نویز کنسلینگ برخوردار نیست. بنابراین اگر در مکانی شلوغ قرار داشته باشید به راحتی صدای دیگران را خواهید شنید. از همین جهت صدایی که توسط هندزفری پخش می‌شود دچار افت کیفیت خواهد شد. در نتیجه شما قادر هستید تا محتوای صوتی خود را با کیفیت و شفافیت بسیار بالایی بشنوید. اما این امر تحت شرایط ذکر شده قابل انجام می‌باشد. 

باتری رضایت‌بخش

کمپانی اپل ادعا می‌کند که باتری این محصول تنها با یک مرتبه شارژ حدود 5 ساعت دوام می‌آورد. در تست‌های مختلف این هندزفری حدود 4 ساعت و 7 دقیقه با استفاده از آیفون X و تنظیم آن روی کدک AAC فعالیت کرد. نتایج نشان می‌دهد که این محصول در مقایسه با نسخه‌ی قبلی حدود 21 درصد پیشرفت داشته است. این پیشرفت را نیز مدیون چیپستی بهینه‌تر و کارآمد هستیم.

راهنمای خرید ایرپاد اپل: بررسی هندزفری بی‌سیم اپل مدل AirPods 3

خرید ایرپاد اپل

همانطور که از نام ایرپاد 3 پیدا است، این محصول سومین نسل از هندزفری‌های بی‌سیم اپل می‌باشد. از نظر طراحی و زیبایی، این مدل زیاد از نسخه‌های پیشین خود دور نمی‌شود. هندزفری مذکور با ساقه‌هایی کوتاه‌تر بیشتر شبیه ایرپاد پرو می‌باشد تا نسل دوم و یا اول آن. این طراحی جلوه‌ای ساده‌تر و ظریف‌تر به ایرپاد 3 می‌بخشد که بسیار زیبا به نظر می‌رسد. درست مانند نسخه‌ی پرو، ساقه‌های این هدفون‌ نیز مجهز به حسگرهای لمسی خازنی هستند‌. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا بدون ایجاد هیچ‌گونه فشاری قادر به کنترل هندزفری خود باشید. مانند بسیاری از برندهای موجود در بازار کاربران می‌توانند توسط دکمه‌ها‌ی لمسی، تماس‌ها و موسیقی‌های خود را کنترل نمایند. این پنل‌ها از حساسیت فوق‌العاده بالایی برخوردار هستند و با لمس کردن آن‌ها صدای کوچک کلیک پخش می‌شود که بسیار جالب است. 

در این مدل نیز هیچ‌گونه پد سیلیکونی وجود ندارد. این بدان معنا است که هندزفری‌ها به طور کامل عایق صدا نیستند. تقریبا با استفاده از آن‌ها می‌توانید هر چیزی را در اطراف خود بشنوید. همچنین مقداری بسیار جزئی نشتی صدا از این محصول وجود دارد. ایرفون‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که صدا را مستقیما به داخل گوش شما منتقل می‌کنند. این موضوع زمانی که در یک مکان شلوغ قرار دارید فوق‌العاده موثر است.

هر ایرپاد دارای ابعادی به اندازه‌ی 30.79×18.26×19.21 میلی‌متر می‌باشد. این سایز برای یک هدفون بلوتوثی کاملا مناسب است‌. بنابراین حتی افرادی که گوش‌های کوچکی دارند دچار مشکل نخواهد شد. خریداران قادر هستند تا در بازه‌های طولانی از ایرپاد خود استفاده نمایند. همچنین وزن 4.28 گرمی ‌هر یک از گوشی‌ها در این امر بسیار تأثیرگذار واقع می‌شود. به گونه‌ای که پس از گذشت مدتی سنگینی آن‌ها را احساس نخواهید کرد. برای خرید ایرپاد 3 اپل به وب‌سایت مبیت مراجعه نمایید.

بررسی طراحی حرفه‌ای ایرپاد اپل و مناسب برای فعالیت‌های ورزشی

به لطف طراحی اصولی، ایرپادها هنگام دویدن و انجام فعالیت‌های گوناگون از گوش مصرف‌کنندگان جدا نمی‌شوند. یکی از مشخصات فوق‌العاده‌‌ی هندزفری وایرلس اپل مدل AirPods 3 بهره‌مندی از گواهی IPX4 می‌باشد. این استاندارد نشان‌دهنده‌ی مقاومت هدفون در برابر قطرات باران و تعریق می‌باشد. بنابراین برخلاف نسل گذشته، این گجت دوست‌داشتنی برای انجام فعالیت‌های ورزشی فوق‌العاده است. کیس شارژ آن نیز بسیار شبیه آنچه که در ایرپاد پرو وجود دارد می‌باشد. ساختاری جذاب و جمع و جور با دربی تاشو که به راحتی با یک دست باز می‌شود هر کاربری را به خود علاقه‌مند می‌سازد. محفظه‌ی ایرپاد 3 از ابعاد 46.40×54.40×21.38 و وزن 37.91 گرم برخوردار می‌باشد. این مقادیر به شما کمک می‌کنند تا آن را بدون مزاحمت در هر مکان و زمانی به همراه خود حمل کنید. 

درست مانند نسل دوم ایرپاد، یک عدد نشانگر LED در قسمت جلویی کیس قرار گرفته است. اگر شارژ باتری‌ها کامل باشد این چراغ به رنگ سبز در می‌آید. و اگر ایرپاد برای جفت شدن با هر وسیله‌ای آماده باشد نشانگر به رنگ سفید چشمک می‌زند. این بخش علاوه بر پرکاربرد بودن، موجب زیبایی بیشتر هندزفری می‌شود. در پایین قاب نیز مانند همیشه یک عدد پورت لایتنینگ تعبیه شده است. در جعبه‌ی این محصول یک عدد کابل شارژ مخصوص نیز قرار گرفته است. اما آداپتور مناسب را بایستی که به صورت جداگانه خریداری نمایید. ایرپاد 3 به طور کلی در بخش طراحی پیشرفت بزرگی کرده است که می‌تواند سرها را به سوی خود بچرخاند.

پیشرفت چشمگیر در صدای پخش شده

طراحی گوشی هدفون های بی سیم اپل

به نظر می‌رسد که هندزفری وایرلس اپل مدل AirPods 3 در این زمینه یک گام بزرگ برداشته است. این گجت با درایورهای سفارشی جدید و تقویت‌کننده‌های دامنه‌ی دینامیکی عرضه می‌شود. به گفته‌ی اپل قرار است که خریداران صدایی با بیس قدرتمندتر با وضوحی بیشتر را دریافت کنند. ایرپاد 3 به لطف پشتیبانی از Adaptive EQ خود را با گوش شما وفق می‌دهد. این فناوری صدای ایرفون‌ها را بر اساس نحوه‌ی قرارگیری آن‌ها در داخل گوش تنظیم می‌کند. طبق ادعای اپل یک میکروفون رو به داخل صدا را کنترل و سپس به وسیله‌ی الگوریتمی خاص امواج صوتی را تنظیم می‌کند تا صدایی شفاف را دریافت نمایید. ایرپاد 3 یک ترفند دیگر نیز در آستین خود دارد. این مدل از فناوری صدای سه بعدی و فیلتر‌های صوتی Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند. 

انگار که امواج صوتی از هر جهت به سوی شما می‌آیند، به گونه‌ای که در آهنگ‌های خود غوطه‌ور خواهید شد. این ویژگی موجب می‌شود تا ایرپاد 3 رضایت افراد علاقه‌مند به موسیقی را جلب کند. هدفون مذکور از کدک‌های SBC و AAC و کیفیت صدای بسیار خوبی را به شما هدیه می‌دهد. اما در مقابل نوآوری‌های اخیر مانند Qualcomm aptX ضعیف‌تر عمل خواهد کرد. فناوری دالبی اتموس در تماشای فیلم بسیار تا بسیار خودنمایی می‌کند. به طوری که انگار از خود شما نیز بخشی از آن فیلم می‌باشید. در مورد تماس‌های تلفنی باید گفت که یک توری آکوستیک میکروفون‌ها را می‌پوشاند که در کاهش صدای باد و شفاف سازی صدای شما نقش موثری دارد. این گجت از کدک‌ AAC-ELD پشتیبانی می‌کند که اپل می‌گوید صدایی با کیفیت فول اچ دی را منتقل خواهد کرد‌. در تست‌های انجام شده مخاطبان صدایی واضح را دریافت کردند و متوجه امواج صوتی اضافه‌ای نشدند که این ویژگی بسیاری را نسبت به خرید ایرپاد اپل ترغیب می‌کند. 

برای آشنایی با تفاوت میان سه گجت هدست، هدفون و هندزفری “تفاوت هدست، هدفون، هندزفری “را بخوانید.

باتری قدرتمند

هندزفری بی‌سیم اپل مدل AirPods 3 2019 در مجموع حدود 24 ساعت دوام می‌آورد. این مقدار حدود 5 ساعت از هدفون و 19 ساعت دیگر از جعبه‌ی شارژ است. اما عمر باتری در نسخه‌ی جدید این محصول افزایش یافته است. کاربران می‌توانند حدود 30 ساعت از امکانات و قابلیت‌های آن بهره‌مند شوند. تنها با گوش کردن موسیقی، ایرفون‌ها حدود 6 ساعت و هنگام مکالمه تقریبا 4 ساعت دوام می‌آورند. اگر فرصت کافی برای شارژ شدن باتری‌ها به صورت کامل ندارید، می‌توانید تنها در مدت 5 دقیقه با استفاده از شارژ سریع حدود یک ساعت از انرژی باتری بهره‌مند شوید. 

این ویژگی خارق‌العاده در شرایط ضروری به شما کمک بزرگی خواهد کرد. تمامی خصوصیات ذکر شده فوق‌العاده به نظر می رسند اما اگر صدای سه بعدی را فعال کرده باشید عمر باتری به 5 ساعت کاهش می‌یابد. این مقدار همان زمان پخش ایرپادهای نسل 2 است. از آنجایی که صدای سه بعدی از دلایل اصلی خرید ایرپاد 3 نسبت به نسل 2 می‌باشد در حقیقت از عمر باتری بیشتری بهره نخواهید برد.

عملکرد تقریبا مشابه با نسل 2

جای تعجب نیست که ایرپاد 3 برای استفاده با دستگاه‌های اپل بهینه شده است. بنابراین آیفون، آیپد یا مک بوک شما توسط یک لمس، اتوماتیک به این هندزفری متصل می‌شود. یک سنسور جدید تشخیص پوست در ایرپاد 3 وجود دارد که تشخیص می‌دهد آیا واقعاً ایرفون‌ها در گوش شما هستند یا خیر. اگر هندزفری روی میز یا داخل جیب باشد به طور خودکار پخش موسیقی متوقف خواهد شد. این خصوصیات به عمر باتری شما کمک بسیاری می‌کند. این مدل همانند ایرپاد نسل 2 از دستیار صوتی اپل سیری پشتیبانی می‌کند. 

اما میکروفون‌ها در دریافت صدای کاربران عملکرد بهتری دارند. شما می‌توانید از دستیار صوتی خود بخواهید که پیام‌ها، اعلان‌ها و تقویم را برای شما بخواند و یادآوری کند. اگر گوشی اپلی دارید که دارای سیستم عامل IOS 15 می‌باشد از چند ویژگی اضافی بهره‌مند خواهید شد. به عنوان مثال می‌توان به صدای سه بعدی و ویژگی پخش اعلان‌ها اشاره کرد. این محصول از تکنولوژی بلوتوث نسخه‌ی 5.0 استفاده می‌کند. بنابراین پیوندی بسیار پرسرعت و پایدار تا شعاع 10 متری در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

هندزفری بی‌سیم اپل مدل AirPods Pro با کیس وایرلس

پرو

 

این محصول به طور رسمی در تاریخ ۳۰ اکتبر ۲۰۱۹ عرضه شده. زمانی که برای اولین بار ایرپاد پرو را در گوش خود قرار می‌دهید سبک بودن آن‌ها نظر شما را جلب خواهد کرد. هر گوشی تنها ۵.۴ گرم وزن دارد که تشخیص سنگینی آن‌ها دشوار می‌باشد. این وزن ناچیز از نظر راحتی یک امتیاز مثبت به حساب می‌آید. اما از جهات دیگر می‌تواند منفی نیز باشد. به راحتی می‌توان موقعیتی را تصور کرد که کاربر یکی از هدفون‌ها را گم کند و برای مدتی متوجه نبود آن نشود. ساقه‌های این مدل بسیار کوتاه‌تر از ایرپاد‌های قدیمی می‌باشد اما تفاوت چندانی با نسل سوم آن‌ها ندارد. اگر دقت کنید یک حسگر خازنی را در این بخش مشاهده می‌کنید که به صورت یک برآمدگی کوچک می‌باشد. شما باید این ناحیه می‌توانید قابلیت‌های مختلف هدفون اپل خود را کنترل کنید. 

در ابتدای استفاده عادت کردن به این محصول ممکن است کمی مشکل باشد. زیرا ساقه‌های کوتاه آن یافتن پنل لمسی را مقداری دشوار می‌کند. اما پس از گذشت تنها چند دقیقه کاملاً برای شما عادی خواهد شد. خریداران توسط دکمه‌ی لمسی قادر به کنترل دستیار صوتی و تنظیم عملکرد‌های متفاوت مانند قابلیت کاهش نویز هستند. در داخل ایرپاد پرو یک شتاب سنج وجود دارد و روی بدنه آن نیز یک حسگر نوری قرار گرفته است. این دو با یکدیگر ارتباط دارند و زمانی که شما ایرفون را وارد گوش خود وارد یا از آن خارج می‌کنید موسیقی به طور اتوماتیک پخش و متوقف می‌شود. 

تاثیرگذاری پدهای سیلیکونی کاربران را در خرید ایرپال اپل مصمم می‌کند

برخلاف ایرپادهای نسل گذشته این محصول دارای پدهای سیلیکونی بسیار نرم و انعطاف‌پذیری می‌باشد. بنابراین کاملاً در گوش شما قرار می‌گیرد و به هیچ وجه جابه‌جا نخواهد شد. چه در حال دویدن باشید و چه روی مبل خانه استراحت می‌کنید، گوشی‌ها به هیچ عنوان ناخواسته جدا نمی‌شوند. هندزفری بی سیم اپل مدل ایرپاد پرو نیز دارای گواهی IPX4 می‌باشد. بنابراین در برابر پاشش قطرات آب مقاوم است و تعریق شما هنگام فعالیت و ورزش هیچ تاثیری روی آن نخواهد داشت. در نهایت می‌توان گفت اگرچه ایرپاد پرو از قیمت نسبتاً بالایی برخوردار است اما سرتاسر آن کاملا مهندسی شده می‌باسد و طراحی خارق‌العاده‌ی آن تجربه‌ی بیماران بی‌مانندی را به شما هدیه می‌دهد. “برای خرید ایرپاد پرو اپل با قیمتی مناسب به وب‌سایت مبیت مراجعه فرمایید.”

کیفیت صدایی بی‌نظیر

یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت ایرپاد پرو اپل کیفیت صدای فوق‌العاده بالای آن می‌باشد. این محصول به لطف درایور‌های سفارشی قدرتمند باسی بهبود‌یافته، فرکانس‌هایی واضح و دقیق و یک اکولایزر تطبیقی را ارائه می‌دهد. با تست این ایرپاد روی آهنگ‌های مختلف‌، متوجه‌ی صداهایی بسیار واضح و غنی با باسی قدرتمند شدیم. در مقایسه‌ی ایرپاد پرو با ایرپاد 2 به راحتی می‌توان کیفیت بیشتر صدای پرو را تشخیص داد. صدای سه‌بعدی این گجت جذاب طوری به نظر می‌رسد که موسیقی از داخل سر شما پخش می‌شود. بنابراین احساس بی‌نظیری را در استفاده از آن تجربه خواهید کرد. 

قطعاً بخش عمده‌ای از این کیفیت به فناوری نویز کنسلینگ بستگی دارد. زمانی که آن را روشن می‌کنید به طرز شگفت‌انگیزی تغییرات وضوح صدا را احساس خواهید کرد. خریداران می‌توانند قابلیت حذف نویز را به راحتی از طریق دکمه‌ی روی ایرفون‌ها کنترل کنند‌. کمپانی اپل دو عدد میکروفون را در ایرپاد‌ پرو قرار داده است که امکان تجزیه و تحلیل صداهای داخلی و خارجی را فراهم می‌سازند. یکی از آن‌ها صدای پخش شده در گوش را کنترل می‌کند. این امر به منظور بررسی مناسب بودن کیفیت موسیقی که می‌شنوید صورت می‌گیرد. اگر وضوح آن مناسب نباشد طبق الگوریتمی خاص کیفیت را مطابق با شرایط تغییر می‌دهد.

برای آشنایی با فناوری نویز کنسلینگ “نویز کنسلینگ ANC چیست؟” را بخوانید.

دومین میکروفون صدای پس‌زمینه را خنثی می‌کند و محیط شنیداری بسیار آرام‌تری برای کاربران به ارمغان می‌آورد. اگر در مکانی بسیار شلوغ هستید و موسیقی در حال پخش است، تمامی صدای اطراف شما حذف نمی‌شود. با اینکه بسیاری از این امواج خنثی می‌شوند اما همواره مقداری از آن‌ها را خواهید شنید. البته زمانی که در خیابان راه می‌روید عملاً تمام سر و صداهای اضافی را قطع می‌کند. تقریباً صدای وسایلی مانند موتورسیکلت یا فن‌ها و صدای باد را به ندرت خواهید شنید.

کاربری ساده

کاربری ساده

مانند سایر محصولات اپل برای اینکه ایرپاد پرو شروع به کار کند تنها کافی است که درب محفظه را باز کنید. با انجام این کار هندزفری بلافاصله به آیفون یا آیپد شما متصل می‌شود. اگر می‌خواهید که از همه‌ی ویژگی‌های پیشرفته‌ب این محصول استفاده کنید باید سیستم عامل IOS 13.2 یا بالاتر در گوشی شما وجود داشته باشد‌. این گجت به طور خودکار پس از اولین فعال‌سازی با تلفن شما و همه‌ی دستگاه‌های اپل جفت می‌شود. بنابراین نیازی به حساب iCloud یا انجام کارهای اضافی نخواهید داشت. 

یکی از عواملی که موجب می‌شود تا کیفیت صدای بهتری را بشنوید، قرار گرفتن صحیح ایرفون‌ها در گوش‌های شما می‌باشد. به همین منظور پدهای سیلیکونی مختلفی با سایزهای متفاوت به همراه این محصول ارائه می‌شود. خریداران می‌توانند بر اساس اندازه‌ی گوش خود بهترین آن‌ها را انتخاب کنند. این مدل از طریق فناوری بلوتوث به گوشی شما متصل می‌شود. پیوند آن تا شعاع ۱۰ متری پرسرعت و پایدار خواهد ماند. بنابراین می‌توانید با کمترین میزان تاخیر از شنیدن محتوای صوتی موردعلاقه‌ی خود لذت ببرید و تجربه متفاوتی را از خرید ایرپاد اپل کسب کنید. 

برای آشنایی با مشکلات رایج ایرپادها “8 مشکل رایج ایرپاد های اپل و نحوه رفع آنها” را بخوانید.

باتری مناسب

اگر محفظه‌ی هندزفری ایرپاد پرو کاملاً شارژ شده باشد می‌تواند بیش از ۲۴ ساعت پخش را در اختیار شما قرار دهد. باتری هر یک از ایرفون‌ها هنگام گوش دادن به موسیقی حدود ۵ ساعت دوام می‌آورد. این مقدار با فعال بودن نویز کنسلینگ به 4.5 ساعت کاهش می‌یابد. همچنین هنگام مکالمه‌ی تلفنی حدود 3.5 ساعت به طور مداوم انرژی در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت. اگر در طول روز مدت زیادی را از هدفون خود استفاده کنید، تنها در یک هفته دو مرتبه نیازمند شارژ کردن این محصول خواهید شد. بنابراین به راحتی می‌توانید این هندزفری را در سفر نیز به همراه خود داشته باشید.

کاربرد دکمه‌ی پشت کیس ایرپادهای اپل

 

اول از همه باید بگوییم که این دکمه در دو موقعیت مختلف به کمک شما خواهد آمد. اولین کاربرد آن بازنشانی ایرپاد و کاربرد بعدی فعال کردن قابلیت اتصال به صورت دستی می‌‌باشد.

ریست کردن هندزفری تمام داده‌های ذخیره شده را حذف می‌کند و هرگونه اشکال و تنظیمات نادرست که مانع از عملکرد صحیح آن می‌شوند مانند قطع ناگهانی صدا یا افت کیفیت را از بین خواهد برد. برای انجام این کار مطمئن شوید که گوشی و ایرپاد شما هر دو دارای حداقل 50 درصد شارژ می‌باشند. ابتدا ایرفون‌ها را داخل کیس قرار دهید و درب آن را ببندید. برای اینکه اتصال آن‌ها با گوشی قطع شود 30 ثانیه منتظر بمانید. 

وارد تنظیمات بلوتوث شوید و در کنار اسم ایرپاد روی ایکون i” کلیک کنید. سپس روی پایین‌ترین گزینه یعنی “Forget This Device” را لمس نمایید. در این زمان ایرپاد خود را نزدیک گوشی نگه دارید، درب آن را باز کنید و دکمه‌ی موجود در قسمت پشتی را نگه دارید تا نشانگر LED در جلوی محفظه چشمک بزند. حال درب کیس را ببندید و حدود 15 ثانیه منتظر بمانید. ریست کردن با موفقیت انجام شد و تمامی تنظیمات به حالت اولیه‌ی خود برگشته‌اند. 

برای آشنایی با بهترین هندزفری‌های سال 2021 “برترین هدفون های بی سیم 2021” را بخوانید.

اتصال دستی

با باز کردن درب ایرپاد 2 اپل بلافصله پنجره‌ای روی نمایشگر گوشی‌های آیفون نمایش داده می‌شود. در این قسمت تنها با کلیک روی آیکون Connect هندزفری به طور اتوماتیک پیوند خود را برقرار خواهد کرد. اما این ویژگی در گوشی‌های که از سیستم عامل اندروید برخوردار هستند دیده نمی‌شود. بنابراین نیاز است که خریداران اتصال اولیه را به صورت دستی انجام دهند. 

برای این کار در مرحله‌ی اول وارد تنظیمات موبایل شوید و بلوتوث را فعال کنید. در حالی که ایرفون‌ها در داخل کیس قرار دارند دکمه‌ی آن را نگه دارید تا نشانگر LED چشمک بزند. دسترسی‌های لازم را بدهید و منتظر بمانید تا گوشی دستگاه‌هایی که در نزدیکی شما قرار دارند را پیدا نماید. حال تنها کافی است تا روی نام ایرپاد خود کلیک کنید تا پیوند به صورت خودکار برقرار شود. پس از اولین اتصال دیگر نیازی به تکرار مراحل ذکر شده نمی‌باشد و با باز کردن درب، هندزفری جفت می‌شود.

جمع‌بندی

با توجه به مشخصاتی که از این ایرپادهای جذاب ذکر کردیم می‌توان گفت که هر سه کیفیت فوق‌العاده بالایی دارند و خرید ایرپاد اپل برای کاربران پلتفرم‌های مختلف می‌تواند بسیار رضایت بخش باشد. همچنین در قبال این کیفیت ساخت بالا بایستی که هزینه‌ی بیشتری را نیز پرداخت کنید. بنابراین لازم است که برای خرید هر یک از آن‌ها دقت لازم را به خرج دهید. از نظر طراحی ،هندزفری ایرپاد پرو و ایرپاد نسل ۲ تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. اما مقداری اختلاف با هندزفری اپل مدل AirPods 2 به چشم می‌خورد. در زمینه عملکرد و کیفیت صدا هر سه خصوصیات مربوط به خود را دارند‌. در بخش باتری نیز می‌توان گفت که تمامی محصولات مذکور می‌توانند تا مدت زمان مناسبی نیاز شما را مرتفع سازند.

منابع

soundguys

techradar

headphonesty

یاسین بنی اسدی

یاسین بنی اسدی هستم دانشجو مقطع کارشناسی مهندسی مکانیک و علاقمند به حوزه‌ی تکنولوژی و وبگردی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا