راهنمای خریدلوازم جانبینقد و بررسی

تفاوت هدست، هدفون، هندزفری

مقایسه انواع هدفون، هدست و هندزفری

امروزه دنیا پر از آهنگ‌های شگفت‌انگیز، پادکست‌های جذاب و کلیپ‌های بسیار جالب می‌باشد. بی‌شک شما برای گوش دادن به آن‌ها به یک هدفون مناسب نیاز خواهید داشت. اما با پیشرفت چشمگیر دنیای تکنولوژی مدل‌های مختلفی از این گجت دوست‌داشتنی و کاربردی وارد بازارهای جهانی شده است. به همین دلیل احتمالا بسیاری از افراد در تشخیص تفاوت‌های موجود میان انواع مختلف هدفون، هدست و هندزفری عاجز مانده‌اند.

قطعا برای شما نیز پیش آمده است که برای گوش دادن به موزیک‌های مختلف به فکر خرید هدست، هدفون یا هندزفری افتاده‌اید. اما هنگام انتخاب، به دلیل وجود مدل‌های بسیار مختلف و گسترده دچار سردرگمی شده‌اید. هرکدام از این محصولات کاربردهای خاص خود را دارا می‌باشند که در موقعیت‌های مختلف نیاز کاربران را برطرف می‌سازند. در این مطلب از مبیت قصد داریم تا تفاوت میان هدست، هندزفری و هدفون را کاملا برای شما آشکار سازیم. بنابراین می‌توانید با دیدی کاملا باز به انتخاب گزینه‌ای مناسب برای خود بپردازید.

هدفون چیست؟

هدفون عبارت است از یک جفت بلندگوی کوچک که برای گوش دادن به فایل‌های صوتی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدفون ها اکثرا برای پخش کردن صدا به لپ‌تاپ، کامپیوتر، پخش‌کننده‌ی صدا و سایر وسایل الکترونیکی متصل می‌شوند. این محصولات یک راه ساده برای گوش کردن به موسیقی‌ها، پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی را برای افراد فراهم می‌سازند. کاربران با استفاده از آن‌ها قادر خواهند بود هر نوع فایل صوتی را در هر مکان و زمان پخش نمایند. در سال 1910، ناتانیل بالدوین اولین هدفونی را ساخت که می‌توانست صدا را تقویت کند.

آن زمان این وسیله برای اولین بار در نیروی دریایی ایالات متحده در طول جنگ جهانی اول طراحی شده بود. این هدفون ارتباط از راه دور را برای آن‌ها فراهم می‌ساخت که از چرم و سیم‌های مسی ساخته شده بود. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، هدفون‌ها نیز بسیار پیشرفته‌تر شده‌اند و امکانات جذابی را در اختیار افراد قرار می‌دهند. تقریبا تمامی مردم از کودکان تا بزرگسالان در هر فعالیتی آن‌ها را می‌پوشند و استفاده می‌کنند. هدفون‌ها این امکان را برای کاربران فراهم می‌سازند تا هنگام انجام امور مختلف به موزیک‌های مورد علاقه‌ی خود گوش دهند. معمولا افراد هنگام کار کردن، رفت و آمد، ورزش و صحبت کردن با تلفن این گجت را به کار می‌گیرند.

طرز کار هدفون‌ ها

هدفون چیست؟

یک هدفون متشکل از چهار بخش اصلی می‌باشد که شامل آهنربا، سیم پیچ صدا، مخروط و دیافراگم می‌شود. یک سیم فلزی منعطف که سیم پیچ صدا نام دارد به یک آهنربای قدرتمند جذب می‌شود. با حرکت سیم پیچ، دیافراگم نیز در کنار آن حرکت می‌کند. قدرت ارتعاش بر فرکانس که گام نامیده می‌شود تاثیر می‌گذارد. این امواج صوتی سپس توسط مخروطی تقویت می‌شوند و به گوش انسان می‌رسند. هرچه اندازه‌ی مخروطی، بزرگتر باشد، اندازه‌ی هدفون نیز بزرگتر و صدای پخش شده توسط آن قوی‌تر خواهد بود. 

هدفون و تاثیر گوش دادن به موسیقی هنگام انجام فعالیت‌های مختلف

طبق گزارشی که در سال 2020 توسط BBC منتشر شد، موسیقی در محیط کار می‌تواند حس باهوش بودن را به شما القا کند. در مجموع هنگام انجام امور مختلف روحیه فوق‌العاده‌ای را برای افراد به ارمغان می‌آورد. 

در زمینه‌ی ورزش نیز مجله‌ی Runner’s World دریافت که هنگام انجام فعالیت‌های بدنی استفاده از هدفون شما را سرحال می‌سازد. در نهایت اگر بتوانید به آهنگی پرانرژی گوش دهید، ورزش کردن برای شما لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

استفاده از هدفون هنگام مطالعه به ویژه که اگر به موسیقی کلاسیک گوش دهید نیز می‌تواند عملکرد شما را بهبود بخشد. گفته می‌شود که موتزارت، باخ و بتهوون برای افزایش تمرکز فوق‌العاده هستند. محصلان نیز با استفاده از کتاب‌های صوتی در هزینه و وقت خود صرفه‌جویی به عمل آورند.

رفت و آمد‌های زیاد نیز در بسیاری از مواقع افراد را مضطرب می‌کنند. اما استفاده از هدفون و گوش دادن به آهنگی آرام، پادکست و کتاب‌های صوتی می‌تواند کسالت شما را برطرف کند.

شستن ظروف، تمیز کردن خانه، و شستن لباس‌ها ممکن است که کاری پیش پا افتاده به نظر برسد. اما اگر که موسیقی و یا محتوای صوتی موردعلاقه‌ی خود را بشنوید این فعالیت‌ها برای شما بسیار لذت‌بخش‌تر خواهند بود.

برخی از هدفون‌ها مجهز به یک میکروفون داخلی هستند که در بسیاری از شرایط به کمک کاربران می‌آیند. نگه داشتن تلفن همراه هنگام مکالمه‌ی تلفنی در کنار گوش، لذت صحبت کردن با عزیزان را از شما خواهد گرفت. همچنین در طولانی مدت موجب می‌شود تا درد شدیدی را ناحیه‌ی گردن و شانه‌های خود احساس کنید. اما استفاده از هدفون تمامی این مشکلات را برطرف خواهد کرد. بنابراین یک جفت هدفون خوب یک سرمایه گذاری ارزشمند است. شما بارها و بارها از آن‌ها استفاده خواهید کرد؛ بنابراین در انتخاب جفتی که با سبک زندگی شما سازگار است به خوبی وقت بگذارید.

درست مانند هر فناوری دیگری، هدفون‌ ها نیز از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. پس باید هدفونی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز و نحوه‌ی استفاده‌ی شما باشد.

هندزفری

هندزفری‌ ها به عنوان هدفون‌ هایی که از طراحی داخل گوشی بهره‌منداند، شناخته می‌شوند که به دلیل طراحی خاص خود توانسته‌اند میان کاربران محبوب شوند. آ‌ن‌‌ها برای افرادی مانند دوندگان، مسافران و نوجوانان مختلف بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. هندزفری‌ ها معمولا کیفیت صدای بالایی را ارئه می‌دهند که می‌توان گفت در نوع خود یکی از بهترین‌ها می‌باشند. این محصولات به دلیل وزن کم خود برای کسانی که مدام در حال حرکت هستند بسیار مناسب اند. از پرطرفدارترین هندزفری ها، می‌توان به ایرپاد های اپل اشاره کرد که به علت طراحی و قابلیت های جذاب خود طرفداران بسیاری دارند. 

تفاوت هدفون و هندزفری در چیست؟

تفاوت هندزفری و هدست

از تفاوت‌های اصلی میان هدفون و هندزفری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- هدفون‌ ها در قسمت بیرونی و روی گوش قرار می‌گیرند. اما یک هندزفری به دلیل ابعاد کوچک خود کاملا در داخل گوش شما جای می‌گیرد.

2- در اکثر مواقع استفاده از هدفون به دلیل برخورداری از گوشی‌های بزرگتر، احساس بهتری را به افراد منتقل می‌کند. همچنین در طولانی مدت دوام بیشتری را از خود نشان می‌دهند.

3- هندزفری‌ ها بسیار راحت‌تر تمیز می‌شوند و در این زمینه مشکلی را برای مصرف‌کنندگان ایجاد نخواهند کرد. از طرفی به دلیل داشتن ابعادی کوچکتر هنگام حمل کار شما را بسیار آسان‌تر می‌کند. همچنین نسبت به هدفون‌ ها از قیمت کمتری برخوردار هستند و تمامی افراد حد‌الامکان می‌توانند یکی از آن‌ها را تهیه کنند.

4- زمانی که پای کیفیت صدا به میان می‌آید بی‌شک هدفون‌ ها نسبت به هندزفری‌ ها در جایگاه بالاتری قرار خواهند گرفت. یک هدفون به دلیل برخورداری از بلندگوهایی قدرتمندتر و باکیفیت‌تر می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشد.

هندزفری‌ ها در واقع جانشین معنوی هدفون‌ ها به شمار می‌روند. در این مدل از طراحی گوشی‌ها به صورت بزرگ صرف نظر شده است. پدهای سیلیکونی بسیار نرم هندزفری که در داخل گوش قرار می‌گیرند، بلندگو‌های آن را را درون خود جای می‌دهند. هندزفری‌ ها کاملاً در داخل گوش قرار می‌گیرند و ارتباط مستقیم‌تری با منبع صدا را برای شما ایجاد می‌کنند. این مدل، هوای کمتری را نسبت به هدفون‌ها جابجا می‌کند و به دلیل ابعاد کوچک خود، برای ارتعاش به میزان هوای کمتری در کانال شنوایی گوش احتیاج پیدا خواهد کرد. 

هدست چیست؟

یک هدست دارای میکروفون متصل به بدنه می‌باشد که به شما اجازه می‌دهد تا علاوه بر دریافت صدا، با دیگران وارد مکالمه شوید. هدست ها بیشتر در کنفرانس‌ها و جلسات آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد. از نظر طراحی نیز باید بگوییم که هدست ظاهری بسیار شبیه به یک هدفون را دارد.

بررسی بخش‌های مختلف در هدفون و هدست

کیفیت صدا هدفون و هدست

کیفیت صدای هدفون

کیفیت صدای هدفون به ویژه در مدل‌های رده‌پایین و میان‌رده بسیار بهتر می‌باشد. همچنین عملکرد فوق العاده‌ای را در ایجاد صدا با باسی قدرتمند ارائه می‌دهد. هدفون‌ ها در جلوگیری از نویز محیط بیرون یا پس‌زمینه نیز بسیار خوب عمل می‌کنند. به ویژه هدفون‌ هایی که از فناوری حذف نویز پشتیبانی می‌کنند، صدایی فوق‌العاده را در اختیار شما قرار خواهند داد.

هدست‌ ها نیز تجربه‌ی صوتی بسیار خوبی را برای شما به ارمغان می‌آورند. هدست‌ های میان‌رده و بالا رده، دارای فرکانس و کیفیت صدای خوبی هستند. اما مدل‌های رده‌پایین آن، در این زمینه عملکردی به خوبی هدفون‌ها نخواهند داشت. البته در کل تمامی این موارد به نوع هدستی بستگی دارد که برای گوش دادن به موسیقی‌های خود خریداری می‌نماید. هدست بزرگتری که همراه با میکروفون ارائه می‌شوند، صدای دلپذیر‌تری دارند زیرا دارای درایورهای بزرگتری می‌باشد.

کارایی هدفون و هدست

هدفون از نظر عملکرد نیز نمره‌ی بالاتری کسب می‌کند؛ زیرا می‌تواند ویژگی‌های مختلف صدا را ارائه دهد. شما می‌توانید از هدفون‌ های بلوتوثی استفاده کنید تا به هر دستگاهی که از این فناوری پشتیبانی می‌کند متصل شوید. هدفون‌ های بی‌سیم برای افرادی که بخش زیادی از اوقات خود را صرف انجام فعالیت‌های ورزشی می‌کنند گزینه‌ی ایده‌آلی هستند. هدفون‌ ها به ندرت آسیب خواهند دید پس برای کسانی که برای طولانی مدت از آن‌ها استفاده می‌کنند، مناسب می‌باشند.

بزرگترین تفاوت میان هدفون‌ ها و هدست‌ ها، در عملکرد آنها به چشم می‌خورد. یک هدست معمولی در حالت ایده‌آل با یک عدد میکروفون همراه است. به همین دلیل می‌توان از آن‌ها برای تبدیل متن به گفتار و برقراری تماس‌های تلفنی استفاده کرد. اکثر مدیران و کارمندان مراکز تماس، هدست‌ ها را برای برقراری مکالمه تلفنی به کار می‌برند. هدست‌ ها درانجام بازی‌های مختلف ارزش خود را نمایان می‌کنند. زیرا علاوه بر اینکه شما را قادر می‌سازد تا با حریف خود مکالمه‌ی صوتی برقرار کنید، از تک تک لحظات و اتفاقات بازی شما را با خبر می‌کند. 

راحتی در استفاده: هدست بهتر است یا هدفون

استفاده از هدفون‌ ها بسیار لذت‌بخش می‌باشد و هنگام کار کردن با آن‌ها احساس خوشایندی به شما القا خواهد شد. برخی از هدفون‌ ها وزن کمی را دارا می‌باشند تا کاربران بتوانند برای مدت طولانی‌تری آن‌ها را مورد استفاده قرار دهند. این محصولات برای استفاده‌ی استودیویی نیز بسیار کاربردی و مفید واقع می‌شوند. اما تنها مشکل بزرگی که در هدفون ها به چشم می‌خورد، اندازه‌ی آن است. چرا که احتمال دارد هنگام حمل به راحتی در کیف یا جیب قرار نگیرد و برای شما دردسرساز باشد. بنابراین برای اینکه بتوانید آن‌ها را با خود همراه داشته باشید، به یک کیف مجزا نیاز خواهید داشت. همچنین برخی از هدفون‌ ها میکروفون ندارند و در جلسات و کلاس‌های آنلاین شما را با مشکل مواجه خواهند کرد. اما با این حال هدفون‌ ها در سراسر جهان طرفداران بی‌شماری را دارند که هر روزه به آن‌ها اضافه نیز می‌شود.

هدست‌ ها راحتی بیشتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورند زیرا دارای میکروفونی هستند که می‌تواند صدای شما را منتقل کند. برخی از آن‌ها میکروفون ثابت دارند و در برخی دیگر این بخش قابل جابجایی می‌باشد. بنابراین اگر هدستی را خریداری کردید که میکروفون آن قابل جدا شدن از بدنه بود، در واقع با یک تیر دو نشان را هدف گرفته‌اید. زیرا در صورت متصل بودن میکروفون، شما یک هدست با قابلیت برقراری مکالمه‌های تلفنی را در اختیار دارید. زمانی که میکروفون رو جدا می‌نماید، هدست خود را به یک هدفون باکیفیت و کاربردی تبدیل کرده‌اید. این موارد به توقعاتی که از هدست خود دارید نیز بستگی دارند و بر اساس آن‌ها تغییر خواهند کرد.

تفاوت‌های فیزیکی هدست و هدفون

هدست‌ ها وسایلی هستند که با بلندگوهای داخلی عرضه و به یک میکروفون متصل می‌شوند. به طور معمول یک هدست همراه با یک میکروفون که در کنار دهان قرار می‌گیرد به دست کاربران می‌رسد. این محصول به دلیل طراحی خود قادر است که صدای مونو و یا استریو را برای افراد به ارمغان آورد. هدفون‌ ها نیز مانند هدست‌ ها از دو بلندگوی مجزا تشکیل شده‌اند که به وسیله یک بند پلاستیکی به هم متصل می‌شوند. اکثر هدفون‌ ها از ابعاد بزرگی برخوردار می‌باشند.  بنابراین وقتی که آن‌ها را روی گوش‌های خود قرار می‌دهید، احساس بسیار خوبی را تجربه خواهید کرد. امروزه هدفون‌ ها در سایز و رنگ بندهای مختلفی موجود می‌باشند. کاربران می‌توانند طبق سلیقه‌ی شخصی خود مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب نمایند.

چرا هدفون بخریم؟

بسیاری از هدفون‌ های امروزی تاشو هستند و امکان حمل کردن را برای کاربران آسان‌تر کرده‌اند. همچنین هدفون با صدایی فراگیر برای کارهای استودیویی فوق‌العاده است. هدفون‌ ها به دو صورت سیمی و وایرلس عرضه شده‌اند. شما بر اساس نوع استفاده‌ی خود می‌توانید یکی از آن‌ها را به دلخواه انتخاب کنید. شایان ذکر است اگر که در کاربری خود نیاز به میکروفون ندارید، هدفون‌ ها بهترین گزینه‌ برای شما محسوب می‌شوند.

دلایلی که شما را به خرید هدست ترغیب می‌کند

هدست‌ ها برای انجام بازی‌های آنلاین و افرادی که روزانه تماس‌های تلفنی زیادی را برقرار می‌کنند ساخته شده‌اند. هدست نیز مانند هدفون صدایی فراگیر را ایجاد می‌کند. اما در کنار آن قابلیت‌های جذاب بیشتری را به افراد ارائه می‌دهد. میکروفون تعبیه شده در این وسیله قادر است که صدای شما را با وضوح بالایی به سایر افراد منتقل کند. گزینه‌های گران قیمت‌تری نیز از هدست‌ ها برای گیمرهای حرفه‌ای طراحی شده است. این محصولات افزون بر اینکه صدای شما را به خوبی منتقل می‌کنند، می‌توانند انواع صداهای مختلف موجود در بازی را نیز با کیفیت بسیار بالایی پخش کنند. گفتنی است که اگر در کاربری خود، مراتب زیادی به میکروفون نیاز پیدا می‌کنید، هدست گزینه‌ای رضایت‌بخش برای شما می‌باشد.

با خرید هندزفری چه چیزی نصیبمان خواهد شد؟

هندزفری‌ نیز عضوی از خانواده‌ی هدفون و هدست می‌باشد. این وسیله قادر است به نحوی کار هر دوی آن‌ها را برای شما انجام دهد. زیرا در کنار پخش صدا با کیفیتی بسیار خوب، اکثر آن‌ها با یک میکروفون در قسمت سیم خود همراه شده‌اند. همچنین ابعاد و حجم بسیار کمتری نسبت به هدست و هدفون دارد که مزیتی بزرگ برای آن‌ محسوب می‌شود. کاربرانی که عادت دارند تا وسایل همراه را در جیب و یا کیف خود قرار دهند، هندزفری بهترین گزینه برای آن‌ها می‌باشد. بنابراین این وسیله در کنار کوچک بودن، امکانات فراوانی را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان می‌آورد.

بخش‌های تشکیل دهنده‌ی هدفون

اگرچه استفاده از هرگونه هدفون، گوش دادن به موزیک را به امری لذت‌بخش تبدیل می‌کند. اما با این حال می‌بایست به موادی که این محصول از آن‌ها ساخته می‌شود توجه کامل داشته باشید. یک هدفون معمولی از متریالی مانند آلومینیوم، چرم مصنوعی، مواد سرامیکی، مس، فوم، پلاستیک، سیلیکون و پارچه ساخته می‌شود. از مواد نرم‌تر مانند فوم، پارچه و سیلیکون در ساختار گوشی‌ها استفاده می‌شود تا آسیبی به پوست وارد نشود. پلاستیک، آلومینیوم و سرامیک در ساختن پوسته و بدنه کاربرد دارند تا هدفون در برابر ضربات مختلف مقاوم باشد. سیم مسی نیز در تولید سیم پیچ به کار گرفته می‌شود تا صدایی واضح به گوش شما برسد. 

انواع هدفون و هندزفری

این وسایل را می‌توان به دو دسته‌ی هدفون با سیم و هدفون وایرلس دسته‌بندی کرد.

هدفون‌ها و هندزفری‌ های بی‌سیم چگونه کار می‌کنند؟

آیا تا کنون به هدفون‌ های بی سیم که در زندگی روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنید، فکر کرده‌اید که چگونه کار می‌کنند؟

این وسایل کاربردی از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند، لپ‌تاپ و تبلت متصل می‌شوند. بلوتوث نوعی فناوری بی‌سیم است که بین دو یا چند دستگاه ارتباط برقرار می‌کند. این فناوری درست مانند WiFi از امواج رادیویی برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند. اما تنها تفاوت و ضعف آن، این است که در فواصل کوتاه کار می‌کند و کاربردی می‌باشد.

بلوتوث را یک شرکت سوئدی مخابراتی به نام اریکسون موبایل اختراع کرد. تیمی از مهندسان در این شرکت وظیفه داشتند تا یک فناوری رادیویی اتصال کوتاه را ایجاد کنند. این فناوری امروزه بلوتوث نامیده می‌شود که قادر است سیگنال‌ها را از سایر وسایل به هدفون منتقل کند. این فرمت محبوب، صدا را به صورت سیگنال‌هایی رمزگذاری می‌کند. این فناوری بسیار قابل اعتماد است به گونه‌ای که در اکثر گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌های امروزی از بلوتوث داخلی استفاده می‌شود. همچنین همگام سازی با هندزفری‌ های دارای بلوتوث بسیار راحت و بدون دردسر می‌باشد. ممکن است که اسم بلوتوث برای شما کمی عجیب به نظر برسد.

اما در واقع بخشی از افسانه‌ی اسکاندیناوی است. داستان از این قرار می‌باشد که یک پادشاه دانمارکی به نام هارالد بلوتوث گورمسون، دسته‌ای از قبایل دانمارکی را در یک قبیله‌ی بسیار قدرتمند متحد کرد. با این کار توانست گروهی یکپارچه و نیرومند را تشکیل دهد. بلوتوث نیز به همین شکل عمل می‌کند و همه‌ی دستگاه‌های شما را در یک دیوایس به صورت یکپارچه در می‌آورد.

یک هدفون بی‌ سیم واقعی

حتی در برخی از هدفون‌ های وایرلس به نوعی یک سیم مشاهده می‌شود. برای مثال هدفون‌ هایی که گوشی‌های آن‌ها به صورت جداگانه طراحی شده‌اند و توسط سیمی به یکدیگر متصل می‌شوند. هدفون‌ های وایرلس واقعی در جفت واحدهای بی‌سیم مجزا عرضه می‌شوند که در هر گوش، یک هدفون جداگانه قرار می‌گیرد. در این محصولات هیچ گونه سیم مزاحمی به چشم نمی‌خورد و کاربران با گره خوردن‌های اذیت‌کننده مواجه نخواهند شد.

هدفون‌های بی‌سیم، ترکیب پیچیده‌ای از سیم، آهنربا و مخروطی می‌باشد. همه‌ی این اجزا در کنار یکدیگر کار می‌کنند تا امواج صوتی و فرکانس‌هایی را ایجاد کنند. با برخورد این فرکانس‌ها به گوش، شما انوع صدا‌ها را خواهید شنید.

برای آشنایی با هدفون‌های بی‌سیم پرطرفدار “معرفی پرطرفدارترین هدفون های بی سیم” را بخوانید

هدفون‌ ها و هندزفری‌ های سیمی

همانگونه که از نام آن‌ها پیدا است، این دسته از هدفون‌ توسط یک سیم به صورت مستقیم به تلفن همراه، لپ‌تاپ‌،‌ کامپیوتر و MP3 متصل می‌شوند. از مزیت‌های این مدل می‌توان به کیفیت بسیار بالای صدا و عدم نیاز آن به باتری اشاره کرد. گیمر‌ها اکثرا هدفون‌های سیمی را ترجیح می‌دهند زیرا دیگر نگران خراب شدن باتری در استفاده‌های طولانی مدت نخواهند بود.

هدفون‌ های استودیویی

این مدل بهترین را برای توصیف هدفونی است که روی گوش شما قرار می‌گیرد. گوشی‌های شیک و بزرگ آن روی یک هدبند نصب می‌شوند که در بالای سر شما قرار می‌گیرد. این محصول در بعضی از مواقع به هدفون روی گوشی نیز شناخته می‌شود.

هدفون‌ های Super aural

هدفون‌ های Super-aural راهی دیگر برای اشاره به هدفون‌ های روی گوشی می‌باشد. گوشی‌های به کار رفته در این مدل معمولا از گوشی‌های موجود در هدفون‌ های استریو کوچک‌تر هستند. این خصوصیت موجب می‌شود تا استفاده از هدفون Super-aural برای ورزشکاران در طول تمرین راحت‌تر و بدون مزاحمت باشد. آن‌ها همچنین از ظاهری بسیار جذاب و قدیمی برخوردار هستند که در میان افراد با استایل هیپستر بسیار محبوب هستند.

هندزفری هایی با قابلیت حذف نویز(ANC)

اگر که مدام در حال سفر با قطار و یا هواپیما هستید، خرید یک هدفون حذف نویز برای شما الزامی است. گوشی‌های این مدل بسیار نرم و راحت هستند و اساسا محتوای صوتی شما را از هر گونه نویز خارجی جدا می‌کند.

هدست هایی با پشت بسته

این هدفون آنچه را که شما گوش می‌دهید خصوصی نگه می‌دارد. این رایج‌ترین مدلی است که اجازه نمی‌دهد صدای پخش شده به محیط بیرون نفوذ کند. 

هدفون‌ هایی با پشت باز

شاید برای شما عجیب به نظر برسد که هدفون‌ هایی با پشت باز نیز وجود دارند. از این سبک معمولا در استودیوهای موسیقی و زمانی که آهنگ به صورت زنده پخش می‌شود کاربرد دارد.

هندزفری های نیمه باز

این مدل، بین هدفون‌ های پشت بسته و نیمه باز قرار دارد. در هدفون‌های نیمه باز، بلندگوها را به طور کامل مهر و موم نمی‌کنند. در عوض اجازه می‌دهند تا مقداری هوا و صدای محیط رد و بدل شود. اگر که از هدفون‌ های خود فقط در خانه و هنگام استراحت استفاده می‌کنید، این سبک بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

هدفون‌ های ضدآب

اگر قصد دارید که هنگام شنا کردن به آهنگ‌های مورد علاقه‌ی خود گوش دهید، این مدل برای شما مناسب می‌باشد. این سبک به گونه‌ای ساخته شده است که در برابر نفوذ آب کاملا مقاوم است. بنابراین می‌توانید با خیالی راحت از این محصول در هنگام شنا کردن و شرایطی مانند آن استفاده کنید. سامسونگ گلکسی بادز 2 یکی دیگر از انواع هندزفری هایی است که از قابلیت مقاومت در برابر آب بهره می‌برد.

هدست مخصوص دی جی‌ها

هدفون مناسب دی جی

اگرچه یک دی جی می‌تواند از هر نوع هدفونی استفاده کنند. اما افراد با کاربری حرفه‌ای به دنبال محصولی می‌گردند که بتواند صداهای متفاوتی را در هر گوشی ارائه دهد.

هندزفری‌ هایی با قلاب دور گوش

پد این هندزفری‌ ها کاملا در داخل گوش قرار می‌گیرد و اکثرا دارای نوک‌های فومی، سیلیکونی و یا لاستیکی هستند. این پدهای بسیار نرم، در سایزهای متفاوتی عرضه می‌شوند تا افراد متناسب با گوش خود از آن‌ها استفاده کنند. این هندزفری‌ ها دارای قسمتی هستند که دور گوش شما قرار می‌گیرد و مانع از جدا شدن آن هنگام انجام فعالیت‌‌های مختلف می‌شود. بنابراین اگر جز علاقه‌مندان به ورزش هستید این مدل گزینه‌ای عالی برای شما خواهد بود. زیرا هنگام انجام فعالیت‌های بدنی به طور ناخواسته از گوش جدا نمی‌شود و برای شما دردسر ساز نخواهد بود. هندزفری‌ های دور گوشی به دلیل اینکه کاملا در داخل گوش قرار می‌گیرند، از ورود نویزهای محیط بیرون نیز جلوگیری می‌کنند. حتی برخی از مدل‌های گران‌قیمت، کیفیت صدایی را ارائه می‌دهند که هدفون‌ های بزرگتر قادر به انجام آن نیستند.

Bone conduction، هدایت استخوانی یا القایی

این مدل از هدفون ها روی استخوان گونه در جلوی گوش شما قرار می‌گیرد. این هدفون‌ ها با دور زدن پرده‌ی گوش کار می‌کند. آن‌ها صدا را مستقیماً از طریق ارتعاشات در استخوان‌های سر به گوش داخلی منتقل می‌کنند. این ویژگی برای افرادی که می‌خواهند صدای موسیقی خود را واضح بشنوند اما صدای محیط اطراف را از بین نبرند، بسیار مناسب است. به عنوان مثال برای دوچرخه سواران و دوندگان بسیار کاربردی است. زیرا می‌توانند در کنار گوش دادن به موزیک، صدای ترافیک و ماشین‌های اطراف خود را نیز بشنوند. علاوه بر این بسیاری از کاربران هدفون القایی ادعا می‌کنند که وسوسه‌ی کمتری برای زیاد کردن صدا دارند. بنابراین با استفاده از این مدل، به گوش شما فشاری وارد نخواهد شد. 

هدفون‌ های دارای میکروفون داخلی

یک میکروفون داخلی به شما در امور مختلفی کمک خواهد کرد. برای مثال می‌توانید هنگام استفاده از هدفون، تماس‌های تلفنی را برقرار و یا از دستورات صوتی استفاده کنید. هدست‌ های گیمینگ که برای بازی طراحی شده‌اند دارای یک میکروفون داخلی می‌باشد. این هدست‌ها هنگام مکالمات صوتی درون بازی بسیار مفید واقع می‌شوند. در هدفون‌ های سیمی نیز یک عدد میکروفون به منظور کاربری بهتر تعبیه شده است. این میکروفون در داخل گوشی‌ها قرار ندارد بلکه در یک پنل بر روی سیم آن جای داده شده است. روی این پنل علاوه بر میکروفون، دکمه‌های فیزیکی دیگری نیز وجود دارد. این دکمه‌ها امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا عملکرد بهتری را از هندزفری خود دریافت کنند. با استفاده از این دکمه می‌توانید موزیک‌ها را عوض کنید و یا به تماس‌های تلفنی پاسخ دهید. 

قابلیت محدود کردن حجم صدا

برخی از هدفون های موجود در بازار، توانایی محدود کردن حجم صدا را دارند. اکثر افرادی که کودک آن‌ها از هدفون استفاده می‌کند، نگران این هستند که صدای بلند به گوش او آسیب بزند. بنابراین راه حل مشکل آن‌ها استفاده از هدفون‌ هایی با قابلیت کنترل قدرت صدا می‌باشد. این محصولات قادر هستند تا میزان صدا را روی 85 دسی‌بل و یا کمتر به طور ثابت نگه دارند. اما تمامی هدفون‌ های دارای این قابلیت برای کودکان طراحی نشده‌اند. بلکه برای  بزرگسالانی که نگران محافظت از شنوایی خود می‌باشند بسیار کاربردی هستند. پس اگر هدفون‌ ها شما را از بابت شنوایی خود آزرده خاطر کرده‌اند، این قابلیت شما را از مخمصه نجات می‌دهد. 

تقویت صدا

قطعاً برای شما نیز پیش آمده است که هنگام مکالمه تلفنی، صدای محیط اطراف، حواس شما را پرت کند. برای رفع این مشکل باید هدفون‌ های تقویت کننده‌ی صدا را امتحان کنید. این محصولات از ورود صدای محیط بیرون به گوش شما جلوگیری به عمل می‌آورند. 

یک هدفون خوب چه ویژگی هایی دارد؟

حذف نویز

به احتمال زیاد تاکنون هنگام خرید هدفون عبارت حذف نویز را شنیده‌اید؛ اما هنوز کارایی آن را نمی‌دانید. در هدفون‌ ها به طور کلی دو نوع حذف نویز مشاهده می‌شود، یکی در هدفون و دیگری در میکروفون وجود دارد. حذف نویز در میکروفون باعث می‌شود تا  صدای شما به طور واضح هنگام مکالمه رد و بدل شود. از طرفی وجود آن در هدفون سبب می‌شود تا از ورود صدای محیط به گوش شما جلوگیری شود. به عنوان مثال ایرپاد 3 اپل یکی از انواع هندزفری هایی است که از این قابلیت بهره می‌برد.

بنابراین اگر هدفون شما از فناوری حذف نویز پشتیبانی می‌کند، هنگام استفاده صدای محیط را به ندرت خواهید شنید. در کل دو نوع حذف نویز در هدفون‌ ها مشاهده می‌شود، یکی حذف نویز فعال و دیگری غیر فعال. حذف نویز غیرفعال به ویژگی‌های فیزیکی هدفون مانند طراحی و مواد به کار رفته در بدنه‌ی آن مربوط می‌شود. حذف نویز غیرفعال در فیلتر کردن صداهای نامنظم با فرکانس بالا بسیار کاربرد دارد. اما حذف نویز فعال از فناوری پیشرفته‌تری برای جلوگیری از ورود صداهای اضافی استفاده می‌کند.

ضد آب بودن

این نوع هدفون برای ورزش کردن گزینه‌ای بسیار مناسبی است. هدفون‌ های ضد آب از مواد اولیه مقاوم ساخته شده‌اند تا در برابر تعریق و تماس با آب دچار آسیب نشوند. شما می‌توانید بدون توقف و پاک کردن هدفون، به ورزش در باشگاه و پیاده روی در زیر باران ادامه دهید. یکی از راه‌های استانداردی که محصولات ادعاهای خود را در مورد ضد آب بودن توسط آن تایید می‌کنند، گواهی IP است. این رتبه‌بندی به مقاومت محصولات در برابر مایعات اشاره دارد. این سیستم همچنین برای نشان دادن محافظت در برابر گرد و غبار و سایر جامدات نیز کاربرد دارد. 

دستیارهای صوتی

اگر که هدفون شما از این فناوری پشتیبانی کند، امکانات بسیار جالبی را در اختیارتان قرار خواهد داد. شما قادر خواهید بود با استفاده از صدای خود، موزیک‌ها را مدیریت و پیام‌ها را بررسی کنید. دو نوع هدفون وجود دارد که دسترسی شما را به دستیار صوتی فراهم می‌کند. نوع اول هدفون‌هایی هستند که دارای دستیار صوتی داخلی مانند Apple Siri ،Google assistant و Amazon Alexa می‌باشند. اما نوع دوم از دستیار صوتی داخلی بهره‌مند نمی‌باشند و می‌بایست به گوشی هوشمند و وسایلی نظیر آن متصل شوند.

اگر پیش‌بینی می‌کنید که با خرید یک هدفون، نیاز دارید تا مدام از دستیار صوتی استفاده کنید، بهتر است که هدفونی مجهز به دستیار صوتی داخلی را تهیه فرمایید تا دچار هیچ‌ گونه محدودیت نشوید. هدفون FreeBuds Lipstick یکی از محصولات با طراحی خاص از کمپانی هوآوی است که برای هدیه دادن به بانوان بسیار انتخاب مناسبی است و به شما اجازه می دهد تا به راحتی از دستیار صوتی خود نیز استفاده کنید.

محبوب ترین برند‌های هدفون

کمپانی‌های بسیار زیادی به ساخت هدفون‌ های باکیفیت و جذاب پرداخته‌اند. هر کدام از آن‌ها می‌توانند امکانات بسیار پرکاربردی را در اختیار کاربران قرار دهند. در ادامه مطلب به معرفی برخی از این برندهای محبوب خواهیم پرداخت. 

هدفون های پاناسونیک: با کیفیت و محبوب

شرکت پاناسونیک در سال 1918 تاسیس شد و فعالیت خود را در تولید صنایع الکترونیکی آغاز کرد. پاناسونیک به ساخت محصولاتی فوق‌العاده باکیفیت مشهور است و به همین دلیل طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. کمپانی پاناسونیک یک غول فناوری است که اساساً در تولید هر نوع محصولی نقش داشته است. شما می‌توانید نام این برند را در انواع چراغ‌ها، لپ‌تاپ، تلویزیون، دوربین و لوازم خانگی مشاهده نمایید. هدفون‌ های پاناسونیک نیز به دلیل داشتن صدایی بسیار با کیفیت توانسته‌اند محبوبیت خود را دو چندان کنند. همچنین دوام بالای آن‌ها در علاقه‌‌مند ساختن کاربران بسیار موثر بوده است. 

هدفون های JBL: حرفه ای و جذاب

جی بی ال یک کمپانی آمریکایی است که در زمینه‌ی تولید تجهیزات الکترونیکی صوتی فعالیت دارد. تولیدات اصلی این کمپانی بلندگو و وسایلی مانند آن است. Woodstock 69 یکی از نمادین‌ترین فستیوال‌های موسیقی در تمام دوران بود که سخنرانان JBL در آن لحظه حضور داشتند. از آن زمان، این برند هدفون و بلندگوهای باکیفیت و در سبک‌های مختلف را تولید می‌کند.

هدفون های سونی: برندی قدیمی و معتبر

هدست های پرطرفدار

کمپانی سونی یک شرکت خوشه‌ای ژاپنی چند ملیتی است که در زمینه‌ی تولید لوازم الکترونیکی، صنعت بازی‌های ویدیویی فعالیت دارد. این شرکت در سال 1946 توسط ماسارو ایبوکا و آکیو موریتا تاسیس شد. سونی امروزه به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده‌ی وسایل الکترونیکی در جهان به شمار می‌رود. این کمپانی نیز مانند پاناسونیک از دیگر غول‌های دنیای  فناوری و تکنولوژی است. شما می‌توانید هر نوع هدفونی را از این کمپانی تهیه نمایید. همچنین با دانستن این که از یک برند معتبر خریداری کرده‌اید، خیالتان کاملا آسوده باشد. 

برای بررسی مشخصات دقیق هدفون سونی “مشخصات هدفون جدید سونی LinkBuds WFL-900” را بخوانید

سنهایزر: گران قیمت اما با کیفیت

سنهایزر یک کمپانی بزرگ آلمانی است که در ساختن تجهیزات صوتی مانند میکروفون، هدفون و هدست با کیفیت فوق‌العاده بالایی تخصص دارد. بنابراین برای خرید محصولات این کمپانی پول‌های خود را پس‌انداز کنید. زیرا قیمت آن‌ها مقدار قابل توجه‌ای از سایر مدل‌های موجود در بازار بیشتر است. اما در مقابل هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید از کیفیت ساخت و صدای خارق‌العاده‌ای بهره‌مند خواهید شد.

راهنمای انتخاب هدفون متناسب با نیاز شما

خرید هدفونی مناسب برای ورزش و تناسب اندام

همانطور که می‌دانید، موسیقی مناسب به شما انگیزه و انرژی لازم را برای تمرینات و فعالیت‌های بدنی مختلف را القا می‌کند. پس خرید هدفون و گوش دادن به یک آهنگ لذت‌بخش، اراده‌ی شما را برای انجام ورزش‌ تقویت می‌کند. بسیاری از هندزفری‌ ها و هدفون‌ های موجود در بازار به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هنگام فعالیت از گوش شما جدا نمی‌شوند. برخی از آنها گیره‌هایی دارند که در پشت گوش قرار می‌گیرند هندزفری در جای خود ثابت بماند.

انواع دیگر هدفون‌ ها دارای سیمی می‌باشند که در پشت گردن جای می‌گیرد تا از گم شدن آن جلوگیری به عمل آورد. اما با این حال مهم‌ترین نکته در انتخاب یک هدفون، میزان راحتی آن برای مصرف‌کننده میٰ‌باشد. برخی از هدفون‌ های ورزشی از موادی ساخته می‌شوند که در برابر تماس با آب مقاوم هستند. بنابراین می‌توانید بدون نگرانی از اینکه تعریق شما به هدفون آسیب برساند، فعالیت‌های خود ادامه دهید.

هندزفری مناسب برای محل کار

استفاده از هندزفری یک راه عالی برای دوری از هیاهوی کارهای سنگین شما می‌باشد. اگر در محل کار خود با سر و صدای زیادی روبه رو هستید، بهترین گزینه برای شما هدفون‌ هایی می‌باشند که قابلیت حذف نویز را دارند. با این مدل هندزفری قادر خواهید بود به راحتی مکالمه‌ی تلفنی برقرار کنید. می‌توانید با آرامش به موزیک های مورد علاقه خود گوش فرا دهید و از صداهای آزاردهنده‌ی محیط اطراف خلاص شوید. در چنین موقعیتی، استفاده از هندزفری‌ هایی که در داخل گوش قرار می‌گیرند، گزینه‌ی بهتری برای شما به حساب می‌آیند. زیرا هدفون‌‌ها علاوه بر اینکه سایز بزرگ‌تری دارند، موهای شما را نیز به هم می‌ریزند.

هدفون مناسب برای سفر 

هنگام سفر به احتمال زیاد می‌خواهید هدفونی سبک وزن که دست و پا گیر نباشد را به همراه داشته باشید. بعضی از هدفون‌ ها تاشو می‌باشند و گوشی‌های آن به کناره‌ها خم می‌شوند. اما با این حال فضای قابل توجه‌ای را اشغال خواهند کرد. هندزفری‌ های بی‌ سیمی که در داخل گوش قرار می‌گیرند بسیار کم‌حجم هستند و فضای زیادی را اشغال نخواهند کرد. پس گزینه‌ای ایده‌آل برای شما خواهند بود.

هدست خوب برای سرگرمی‌های خانگی

برای لذت بردن از یک موسیقی و شنیدن آن با بالاترین کیفیت، شما به یک هدفون مناسب نیاز پیدا خواهید کرد. درایور‌های بزرگ آن‌ها صدایی با بیس قدرتمند و وضوح بالا را برای کاربران به ارمغان می‌آورند. به دلیل نحوه‌ی احاطه کردن گوش‌ها توسط هدفون، این محصولات حس بهتری را هنگام پخش فایل‌های صوتی مختلف نسبت به هندزفری‌ ها به شما منتقل می‌کنند. همچنین مدل‌هایی که قابلیت پردازش صدای فراگیر را دارند می‌توانند تجربه‌ی شگفت‌انگیزتری را به مصرف‌کنندگان ارائه دهند. برای گوش دادن به صدای تلویزیون بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران نیز هدفون‌ هایی طراحی شده‌اند که در این راه به شما کمک خواهند کرد. امروزه کمپانی‌های مختلف مدل‌هایی را طراحی کرده‌ند که می‌توانند با فرکانس‌های رادیویی به تلویزیون متصل شوند. 

آیا هدفون‌ هایی که صدای بلندی را دارند برای گوش مضر هستند؟

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری سازمان بهداشت جهانی، هدفون‌ یا هدست هایی که صدای بسیار بلندی دارند می‌تواند موجب کاهش شنوایی، وزوز گوش، سرگیجه و عفونت شوند. بنابراین اگر که در انتخاب هدفونی مناسب دقت لازم را به عمل نیاورید قطعاً با مشکلات شنوایی مواجه خواهید شد.

اگر قصد خرید هندزفری جدیدی دارید “مقایسه ایرپاد پرو اپل و گلکسی بادز پرو سامسونگ” را بخوانید

نحوه‌ی جلوگیری از آسیب رسیدن به شنوایی هنگام استفاده از هدفون و هدست

توصیه می‌شود که هنگام خرید، هدست  یا هدفونی را انتخاب کنید که از قابلیت حذف نویز بهره‌مند باشد. زیرا دیگر مجبور نخواهید بود که برای جلوگیری از ورود نویزهای خارجی، صدای هدفون را بیش از اندازه بالا ببرید. 

هنگام استفاده همیشه هر دو هدفون را در گوش‌های خود قرار دهید. در غیر این صورت گوش شما برای شنیدن صداها بدون کمک شریک خود، فشار زیادی را محتمل خواهد شد. پس این نحوه‌ی استفاده به هیچ وجه برای گوشی‌های شما مناسب نمی‌باشد.

به هیچ عنوان ولوم صدا را بیش از 60 درصد بالا نبرید. به خصوص اگر که برای مدت طولانی از هدفون استفاده می‌کنید، این امر آسیب جدی به شنوایی شما خواهد زد.

مطمئن شوید که به جز خود شما، دیگران صدای موسیقی شما را نمی‌شوند. اگر صدای هدفون شما به گوش افراد دیگر برسد، بدین معنی است که ولوم آن بیش از حد بالا می‌باشد.

اگر که در مورد صدای هدفون خود مطمئن نیستید، می بایست به پزشک مراجعه فرمایید‌. از یک متخصص قابل اعتماد کمک بگیرید زیرا آن‌ها می‌توانند بهترین توصیه‌های پزشکی را به شما ارائه دهند.

مدت زمان مناسب استفاده از هدفون در روز چقدر می‌باشد؟

طبق تحقیقات توصیه می‌شود که روزانه به مدت یک ساعت و یا کمتر از هدفون خود استفاده کنید. در واقع کارشناسان توصیه می‌کنند که از قانون 60/60 پیروی کنید. این قانون می‌گوید که روزانه می‌توانید به مدت 60 دقیقه با ولوم صدای زیر 60 درصد از هندزفری و یا هدفون خود استفاده کنید. اما اگر نیاز به استفاده در مدت طولانی‌تری دارید می‌بایست هر یک ساعت حدود ۵ دقیقه به خود استراحت دهید. تلفن خود را تنظیم کنید تا هر یک ساعت به شما استراحت مجدد را یادآوری کند. شاید این کار افراطی به نظر برسد اما ارزش آن را دارد که پس از مدتی دچار کاهش شنوایی نشوید. 

آیا استفاده مشترک هدفون با دیگران می‌تواند بیماری را انتقال دهد؟

ممکن است که با استفاده از هدفون مشترک دچار بیماری نشوید. اما با این کار باکتری‌های بسیار زیادی را وارد گوش خود می‌کنید. این امر خطر ابتلا به قارچ‌ و عفونت را افزایش می‌دهد که همراه با قرمزی و درد گوش خارجی است. امروزه همه‌ی ما به دلیل شیوع ویروس کرونا، بیشتر از گذشته مراقب بهداشت فردی خود بوده‌ایم. در طول روز از ماسک‌های صورت استفاده و دست‌های خود را مدام ضدعفونی می‌کنیم. پس با گسترش این ویروس ملموس بهتر است که هدفون‌ های خود را نیز در اختیار دیگران قرار ندهیم.

آیا خوابیدن با هدفون کار درستی است؟

خوابیدن با هدست

کارشناسان در مورد این که آیا خوابیدن با هدفون بی‌خطر است یا خیر نظرات متفاوتی دارند. برخی می‌گویند که این کار می‌تواند راهی خوب برای جلوگیری از هرگونه سر و صدا باشد. اما برخی دیگر می‌گویند که هدفون می‌تواند به بافت‌های گوش آسیب برساند. همچنین اگر که هندزفری شما سیمی می‌باشد خطر خفه شدن را نیز به همراه دارد. اگر هنگام خوابیدن به نوعی صدا و آهنگ عادت کرده‌اید، بهتر است که از یک بلندگوی بلوتوثی استفاده و صدای آن را روی مقدار پایینی تنظیم کنید.

چگونه یک هدفون خوب را انتخاب کنیم؟

در مرحله‌ی اول باید بدانید شما هدفونی را نمی‌خواهید که سر و صدای آن موجب آزار و اذیت شما شود. پس بهتر است در فروشگاه هنگام خرید، آن‌ها را امتحان کنید. یا در صورت نیاز از مکان دیگری محصول مورد نظر خود را تهیه فرمایید. قبل از خرید مطمئن شوید که این هدفون مورد پسند شما است و از داشتن آن لذت خواهید برد. سپس حتماً بررسی کنید که هدفون و یا هندزفری مورد نظر با گوشی هوشمند و یا لپ‌تاپ شما سازگار باشد.

در غیر این صورت به هیچ عنوان قادر به استفاده از آن نخواهید بود و مشکلات بزرگی را در پیش روی شما قرار خواهد داد. بی‌شک تمامی افراد هنگام خرید یک هدفون مناسب توقعاتی را از آن خواهند داشت. پس متناسب با نیاز خود می‌بایست که بهترین مدل را انتخاب کنند. ممکن است شما جزو افرادی باشید که از هدفون فقط برای مکالمه‌های تلفنی استفاده کنید. بنابراین کیفیت صدای بالا اهمیت چندانی برای شما نخواهد داشت.

یا اینکه بخواهید از هدفون خود برای بازی کردن و گوش کردن به موسیقی‌های مورد علاقه استفاده کنید. هدفون‌های مختلفی در بازار وجود دارند که کیفیت صدای متفاوتی را برای شما به ارمغان می‌آورند. پس در هنگام خرید به کیفیت صدای هدفون و عملکردی را که در آینده از خود نشان خواهد داد کاملاً دقت کنید. این را به خاطر داشته باشید که با توجه به میزان پولی که برای هندزفری خود پرداخت می‌کنید به همان اندازه مقاومت و استحکام را دریافت خواهید کرد.

چرا هدفون ارزان قیمت نخریم؟

پس اگر که هدفونی ارزان‌قیمت اما با کیفیت صدای بالا را پیدا کردید زیاد به خود نبالید. زیرا از کیفیت مواد اولیه به کار رفته در ساختن بدنه آن کاسته شده است. پس اگر قصد دارید که از هدفون مورد نظر برای سال‌ها استفاده کنید بهتر است که مقداری بیشتر برای انتخاب خود هزینه کنید. یک هندزفری معمولی می‌بایست حداقل 1 سال و یک هدفون معمولی حداقل 3 سال برای شما کار کند.

کاربران در بسیاری از مواقع نیاز دارند که هدفون خریداری شده را به همراه خود حمل کنند. اما در نظر داشته باشید که برخی از این محصولات فضای زیادی را به خود اختصاص می‌دهند. پس به راحتی در کیف شما جا نخواهند شد و ممکن است که موجب ایجاد مزاحمت شوند. اگر مدام در حال سفر و جابجایی هستید، بهتر است که یک هندزفری داخل گوشی و کم‌حجم را تهیه کنید. هنگام خرید هر محصولی بهتر است که نظر مصرف‌کنندگان قبلی را بپرسید. با این کار خریدی مطمئن‌تر و با خیالی آسوده‌تر را خواهید داشت و بعدها از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد. شما برای پول خود سخت تلاش کرده‌اید، پس محصولی مناسب را با توجه به مقدار بودجه‌‌ی خود انتخاب کنید.

چگونه با استفاده از گوگل هام یک آهنگ را پیدا کنیم؟

برترین هدفون های بی سیم 2021

مقایسه هندزفری بی سیم گلکسی بادز پرو و گلکسی بادز لایو

هدست، هدفون و هندزفری‌ ها وسایلی تاثیرگذار در زندگی انسان

در کلام آخر باید گفت که زندگی بدون هدفون‌ ها بسیار خسته‌کننده خواهد بود. این محصولات جذاب و دوست‌داشتنی شما را قادر می‌سازند تا از تمامی شیرینی‌های گوش خود لذت ببرید. خواه یک لیست آهنگ پرانرژی، یک پادکست رویایی یا یک کتاب صوتی دل‌انگیز باشد. هدفون‌ ها و هندزفری‌ ها می‌تواند اوقات شما را دلپذیرتر کنند. اگر که شما یکی از شنوندگان همیشگی موسیقی‌های مختلف هستید، ضروری است که تفاوت میان هدفون، هدست و هندزفری را کاملاً درک کنید. در اغلب موارد داشتن انتخابی صحیح بین این سه محصول کار بسیار دشواری می‌باشد.

اما با کمی تأمل خواهید یافت که بهترین گزینه برای شما کدام یکی از آن‌ها خواهد بود. هنگام خرید هر یک از این سه محصول، همیشه سعی کنید که روی برندی معتبر سرمایه گذاری کنید. زیرا با این کار در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهید کرد. خرید چنین وسایلی نیاز به مقایسه‌ی ویژگی‌های مختلف آن‌ها دارد. پس در انتخاب خود عجله نکنید تا علاوه بر از هدر رفتن پول و وقت خود، بعدها از تصمیم خود پشیمان نشوید. 

منابع:

bestbuy

qualitylogoproducts

یاسین بنی اسدی

یاسین بنی اسدی هستم دانشجو مقطع کارشناسی مهندسی مکانیک و علاقمند به حوزه‌ی تکنولوژی و وبگردی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا