انتخاب سردبیرمقایسهموبایلنقد و بررسی

مقایسه آیفون 13 پرومکس و سامسونگ S22 اولترا؛ پرچمدارانی قدرتمند و پرطرفدار

یکی از جذاب‌ترین مقایسه‌ها و رقابت‌ها بین گوشی‌های همراه، مقایسه بین سامسونگ و اپل یا همان سیستم عامل اندروید و iOS است. طرفداران هر سیستم عامل به ندرت از موضع خود کوتاه می‌آیند. رقابت بین سامسونگ و اپل سابقه‌ای طولانی بین کاربران این گوشی‌های موبایل دارد. در این مقاله به یکی از مهیج‌ترین رقابت‌های بین دو پرچمدار از دو کمپانی بزرگ دنیای موبایل می‌پردازیم. مقایسه‌ای حساس بین سامسونگ S22 اولترا و آیفون 13 پرومکس.

در این مقاله با توجه به امتیازهایی که دو گوشی موبایل سامسونگ S22 اولترا و آیفون 13 پرومکس دریافت می‌کنند، به یک نتیجه‌گیری نهایی می‌رسیم. این نتیجه گیری برنده اصلی رقابت بین دو سیستم عامل و دو گوشی همراه پرچمدار سامسونگ S22 اولترا و آیفون 13 پرومکس را مشخص می‌کند. دو گوشی موبایل بی نظیر آیفون 13 پرومکس و گلکسی اس 22 اولترا شاهکارهای جدید دو کمپانی بزرگ اپل و سامسونگ هستند که رقیبی در دنیای گوشی‌های همراه ندارند. در این مقاله ابتدا به معرفی مشخصات هر دو گوشی موبایل آیفون 13 پرومکس و گلکسی اس 22 اولترا پرداخته می‌شود. سپس به مقایسه مشخصات این دو پرچمدار با هم می‌پردازیم. پس در یکی از بهترین مقایسه‌های دنیای موبایل با ما تا پایان همراه باشید.

نگاهی کلی به پرچمداران آیفون 13 پرومکس و سامسونگ S22 اولترا

اگر کاربری هستید که بدون هیچ دغدغه مالی بین خرید آیفون 13 پرومکس و سامسونگ S22 اولترا شک دارید، این مقاله به شما کمک می‌کند تا انتخاب خود را قطعی کنید. انتخاب بین دو پرچمدار از غول‌های تکنولوژی سامسونگ و اپل به هیچ وجه کار آسانی نیست. هر دو مدل بسیار حرفه‌ای و چشم‌نواز طراحی شده‌اند. همانطور که در بررسی سامسونگ S22 اولترا خواهید دید، گوشی موبایل 6.8 اینچی سامسونگ یکی از بهترین نمایشگرهایی را دارد که دنیای تکنولوژی تا به حال به خود دیده است. پرچمداری با دوربین‌های بسیار قوی‌تر از نسل‌های پیشین و شاهکار جدیدی با عنوان قلم S که تنها در سری‌های نوت سامسونگ تعبیه شده بود.

اگر به گوشی‌‌های اپل علاقه دارید “بررسی کامل آیفون SE 2022؛ گوشی اقتصادی اپل با پردازنده قدرتمند” را از دست ندهید

در بررسی بعدی یعنی بررسی آیفون 13 پرومکس با غول اپل طرف هستیم. پرچم داری با نمایشگر 6.7 اینچی OLED و دوربین‌های قدرتمند سبک اپل. از دیگر سورپرایزهای این گوشی همراه، حالت جدید سینمایی برای فیلم‌برداری و تراشه A۱۵ Bionic آن است که عملکردی بسیار سریع دارد. در نهایت عمر باتری شاهکار اپل بسیار وسوسه کننده است.

مقایسه جنبه ظاهری

اندازه نمایشگر در سامسونگ S22 اولترا 6.8 اینچی است و در آیفون 13 پرومکس 6.7 اینچی است. نماینده اپل دارای اندازه‌ای کوتاه‌تر و بدنه‌ای ظریف‌تر است. در حالی که نماینده سامسونگ دارای لبه‌های منحنی است که ظاهری شکوهمندانه به آن بخشیده است. در این قسمت از طراحی ظاهری نمی‌توان هیچ کدام را به دیگری برتری داد. انتخاب کاملاً بسته به سلیقه کاربر است.

سامسونگ شاهکار خود را در رنگ‌های مشکی، سفید، شرابی و سبز راهی بازار کرده است؛ در حالی که اپل نماینده فاخر خود را در رنگ‌های نقره‌ای، طلایی، گرافیت و آبی روانه میدان کرده است. مورد دیگری که در ظاهر این دو رقیب به چشم می‌خورد، دوربین‌های آن‌هاست. گوشی آیفون 13 پرومکس به سه دوربین و گوشی سامسونگ S22 اولترا به چهار دوربین مجهز شده‌اند. وزن‌های این دو گوشی موبایل پرچمدار نیز تا حدودی متفاوت است و پرچمدار با وزن 229 گرمی خود نسبت به آیفون 13 پرومکس 240 گرمی سبک‌تر و خوش‌دست تر است؛ بنابراین خرید سامسونگ S22 اولترا به افرادی که طراحی گوشی برای آن‌ها اهمیت بیشتری دارد پیشنهاد می‌شود.

مقایسه جنبه فنی

مقایسه طراحی سامسونگ s22 اولترا و آیفون 13 پرومکس

نرخ نوسازی در  S22 اولترا از 10 تا 120 هرتز متغییر است که این میزان در آیفون 13 پرومکس در طیفی بین 1 تا 120 هرتز است. پردازنده‌ای که سامسونگ برای پرچمدار خود قرار داده است، اسنپ دراگون 8 برای بازارهای جهانی و Exynos 2200 برای اروپا است. این در حالی که اپل برای پرچمدار خود از پردازنده اختصاصی A15 Bionic بهره گرفته است. سیستم عامل آیفون 13 پرومکس در این رقابت، iOS 15 و سیستم عامل سامسونگ S22 اولترا اندروید 12 با رابط کاربری One UI 4.1 است.

اگر از طرفداران برند اپل هستید “راهنمای خرید ایرپاد اپل، بررسی گجت‌های صوتی اپل” را از دست ندهید

اندازه باتری در این گوشی‌های رقیب کمی متفاوت است. ظرفیت باتری سامسونگ S22 اولترا 5000 میلی آمپر ساعت بوده که توانمندی بیشتری نسبت به رقیب خود نشان می‌دهد. ظرفیت باتری در آیفون 13 پرومکس 4352 میلی آمپر ساعت است. سرعت شارژ گوشی کره‌ای 45 وات در حالت شارژ سیمی و 15 وات در حالت بی‌سیم است. در این مشخصه هم همچنان رقیب کره‌ای پیشتاز است. سرعت شارژ آیفون 13 پرومکس 20 وات در حالت شارژ سیمی و  15 وات در حالت شارژ بی‌سیم است.

در بخش حافظه رم هم سامسونگ حریف خود را شکست داده و با دو رم 8 و 12 گیگاباتی نسبت به رم 6 گیگابایتی آیفون، پیروز میدان است. در بخش حافظه داخلی هر دو گوشی ظرفیت‌های یکسانی دارند که شامل 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت است. مقایسه دوربین‌های عقب بین این دو گوشی جذاب بحث مفصلی است که در ادامه به آن می‌پردازیم. با این حال، طبق ادعاهای اپل، دوربین آیفون 13 پرومکس دارای لنز اصلی 12 مگاپیکسلی است. در حالی که طبق ادای سامسونگ لنز اصلی اس22 اولترا 108 مگا پیکسلی می‌باشد. در مقایسه دوربین جلو هم همچنان سامسونگ با 40 مگاپیکسل گوی سبقت را از دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی آیفون 13 پرومکس ربوده است.

قیمت و ارزش آیفون 13 پرومکس در مقابل سامسونگ S22 اولترا

قیمت نماینده پرچمدار سامسونگ S22 اولترا از 999 دلار شروع می‌شود که 100 دلار کمتر از آیفون 13 پرومکس است. با این قیمت اولیه، کاربران می‌توانند گوشی با رم  8 گیگابایتی و حافظه 128 گیگابایتی تهیه کنند. برای دسترسی به نسخه‌های 12 گیگابایتی حافظه و 256 گیگابایتی فضای ذخیره‌سازی باید 100 دلار بیشتر هزینه کرد. مدل‌های 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی نیز به ترتیب 1399 دلار و 1599 دلار قیمت دارند.

قیمت غول کمپانی اپل، آیفون 13 پرومکس، از 1099 دلار برای 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی شروع می‌شود. (اپل مقدار رم را فهرست نمی‌کند؛ اما طبق آمار این کمپانی، رم 6 گیگابایتی است.) مدل 256 گیگابایتی 1199 دلار قیمت دارد، در حالی که قیمت 512 گیگابایتی آن 1399 دلار و مدل 1 ترابایتی آن 1599 دلار است. هر دو گوشی بسیار جذاب و فوق‌العاده‌ هستند، اما گلکسی S22 اولترا به دلیل قیمت اولیه پایین‌تر، در بخش قیمت بهتر برنده است.

بررسی جزییات و مشخصات آیفون 13 پرومکس در مقابل سامسونگ S22 اولترا

هر ذو گوشی موبایل آیفون 13 پرومکس در مقابل سامسونگ S22 اولترا دارای جزییات و فناوری فوق‌العاده و پیشرفته‌ای هستند. هر دو بهترین نماینده کمپانی‌های خود هستند. در ادامه به تفکیک تمامی مشخصات دو گوشی پرچمدار اپل و سامسونگ را معرفی و بررسی می‌کنیم.

طراحی‌های منحصر به فرد پرچمداران اپل و سامسونگ

اول از همه، طراحی گلکسی S22 اولترا دارای لبه‌های خمیده، مستطیلی شکل و فاقد ماژول‌های دوربین جدا شده از هم خواهد بود. این طراحی در دنیای موبایل بسیار جذاب و منحصر به فرد است. صفحه نمایش کمی خمیده در S22 Ultra چشم نوازتر از صفحه نمایش تخت آیفون است. نکته دیگر عدم ​​وجود بریدگی روی نمایشگر سامسونگ است. در گلکسی S22 اولترا شاهد یک سوراخ پانچ بسیار کوچک هستیم که لنز دوربین را در خود جای داده‌ است. در طرف دیگر، ناچ آیفون 13 پرومکس نسبت به قبل کوچک‌تر شده، اما همچنان وجود دارد و قسمتی از بالای صفحه را به خود اختصاص داده است.

طرف دیگر نمای ظاهری آیفون 13 پرومکس را داریم. سطوح و لبه‌های تخت آیفون 13 پرومکس، ظاهر بسیار لوکسی را به این گوشی موبایل داده است. در نماینده اپل همچنان جزایری که دوربین در آن تعبیه شده‌اند، قرار دارد و تغییری در طراحی جزیره نگهداره دوربین‌ها ایجاد نشده است. گوشی آیفون نسبت به رقیب سامسونگ خود کمی کوتاه‌تر و نازک‌تر است. این ویژگی‌ها سبب شده تا این مدل کمی خوش دست‌تر باشد اما وزن سنگین‌تر آیفون همچنان توجهات را به سمت S22 اولترا می‌برد.

تنها پرچمداران برای اپل و سامسونگ نیستند “نقد و بررسی گوشی هواوی P50 Pro؛ قدرتمندترین پرچمدار هواوی” را بخوانید

آیفون 13 پرو مکس بزرگترین صفحه نمایش فعال را در تاریخچه آیفون‌ها دارد، اما باز هم در مقابل S22 Ultra که دارای ویژگی جدید ساختار کاهش حاشیه است، کم می‌آورد. سامسونگ S22 اولترا دارای بزرگ‌ترین سطح صفحه نمایش در بین گوشی‌های پرچمدار است. این گوشی موبایل با صفحه نمایش 6.8 اینچی وسعت تصویر بیشتری نسبت به آیفون 13 پرومکس با صفحه نمایش 6.7 اینچی دارد.

نتیجه رقابت در طراحی

در نهایت در این قسمت هر دو گوشی بسیار عالی عمل کرده‌اند و می‌توان آن‌ها را در طراحی هم تراز دانست. در این مورد برای خرید گوشی پرچمدار می‌توان به علاقه و سلیقه کاربر نسبت به نوع طراحی این دو گوشی بسنده کرد.

مقاومت در برابر آب و ضربه

هر دو پرچمدار دارای بدنه‌ای قدرتمند و گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار هستند. سامسونگ برای بدنه گلکسی S22 اولترا از ترکیبی منحصر به فرد، شامل آلومینیوم، شیشه و پوشش گوریلا گلس بهره گرفته است. در آیفون هم همین ترکیپ با دو تفاوت اجرا شده است. این تفاوت‌ها در استفاده از آهن ضد زنگ به جای آلومینیوم و  پوشش سرامیکی مخصوص آیفون است. کمپانی اپل مدعی است که محافظ گوشی موبایل آیفون 13 پرومکس، نسبت به نسل‌های پیشین گوشی‌های اپل، در برابر ضربه 4 برابر مقاوم‌تر است.

مقاومت پرچمدار آیفون در برابر آب نیز بالا است. عمق آب شیرینی که آیفون همچنان می‌تواند در آن دوام بیاورد 6 متر است در مدت زمان نیم ساعت. پرچمدار سامسونگ همین میزان از زمان را می‌تواند تا عمق 1.5 متری آب شیرین دوام بیاورد. آیفون 13 پرو مکس احتمالاً در برابر سقوط قدرتمندتر است، زیرا فریم آن از جنس استیل ضد زنگ است و از چهار طرف عریض است. در حالی که قاب گلکسی اس 22 اولترا آلومینیومی است و به دلیل انحنای شیشه در سمت چپ و راست کاملاً باریک می‌شود.

نتیجه مقایسه مقاومت

با در نظر گرفتن میزان برابری از تحمل در برابر ضربه در هر دو گوشی، تفاوت را معطوف به مقاومت در برابر آب می‌کنیم. در این مورد گوشی آیفون 13 پرومکس با داشتن توانایی تحمل تا عمق 6 متری، رقیب سامسونگ خود را پشت سر می‌گذارد

عمر باتری و سرعت شارژ

مقایسه نمایشگر گوشی های آیفون 13 پرومکس و سامسونگ S22 اولترا

هر دو گوشی از باتری‌های نسبتاً بزرگی بهره مند هستند. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی گلکسی S22 اولترا  در آزمایش نسبت به ادعای خود کمی ضعیف عمل کرد. در تست باتری Tom’s Guide، که شامل گشت و گذار مداوم در وب با روشنایی صفحه نمایش 150 نیت است، بهترین نتیجه S22 Ultra حدود 10 ساعت و 18 دقیقه بود. این نتیجه با خاموش کردن نرخ تجدید تطبیقی ​​تلفن همراه بود. آیفون 13 پرومکس نزدیک به 2 ساعت بیشتر دوام آورد که آن را در این زمینه نسبت به سامسونگ اس 22 اولترا برتری می دهد.

با این حال، گلکسی S22 اولترا شارژ سریع 45 واتی را در مقایسه با 20 وات آیفون 13 پرومکس دارد. این تفاوت بین رسیدن به 50 درصد ظرفیت باتری در 20 دقیقه توسط سامسونگ نسبت به 30 دقیقه در گوشی آیفون 13 پرومکس است. بنابراین پرچمدار سامسونگ در زمینه شارژ سریع، برنده میدان است. هیچ کدام از گوشی‌‌های همراه پرچمدار داخل جعبه آداپتور نداشته و کاربران باید آداپتور شارژ دستگاه را به صورت جداگانه خریداری نمایند. همچنین هر دو پرچمدار از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند.

علاوه بر این، اپل به دلیل شارژ آهسته شهرت دارد و آیفون 13 پرومکس نیز از این قاعده مستثنی نیست. زیرا باتری 4352 میلی آمپر ساعتی آن در عرض 2 ساعت خیلی کند شارژ می‌شود. برای مقایسه، شارژر 45 واتی برای S22 Ultra این کار را در یک ساعت و دو دقیقه انجام می‌دهد و باتری آن را در کمتر از 20 دقیقه از حالت تخلیه به 50 درصد می‌رساند.

نتیجه رقابت باتری و  شارژ

آیفون 13 پرومکس در مصرف باتری کمی زمان بیشتری را نسبت به سامسونگ به کاربر می‌دهد. سامسونگ اس 22 اولترا در سرعت شارژ کمی سریع تر از آیفون است.

نمایشگرهای خیره کننده دو رقیب بزرگ

هر دو نمایشگر این غول‌های تکنولوژی در بهترین حالت ممکن طراحی شده‌اند. هر دو نسبت به نسل‌های پیشین کمپانی خود کامل‌تر و مجهزتر شده و نواقص مدل‌های پیشین تا حد زیادی رفع شده است.

نمایش رنگ

نمایشگرهای Dynamic AMOLED 2X در گلکسی S22 اولترا و Super Retina XDR OLED در آیفون 13 پرومکس هر دو حیرت کاربران را بر می‌انگیزند. پنل اپل از نظر دقت رنگ دارای یک مزیت نسبت به رقیب کره‌ای خود است. آیفون 13 پرومکس امتیاز دلتا ( میزان 0 بهترین حالت است) 0.21 را به دست آورده است. اما سامسونگ S22 Ultra کمی پایین‌تر و در میزان 0.25 است.

نرخ به روزرسانی نمایشگر

نمایشگر S22 Ultra در آزمایش کمی درخشان‌تر از اپل و به 1750 نیت رسید. در شرایط مشابه  آیفون 13 پرومکس حداکثر 1200 نیت تولید کرد. علاوه بر این، پنل گلکسی S22 اولترا بیشتر از طیف رنگی sRGB (137.5٪) استفاده کرده و فضای رنگی DCI-P3 (97.4٪) بیشتری را در مقایسه با  آیفون 13 پرومکس، پوشش می‌دهد. در حالی که اپل اوج روشنایی نمایشگر آیفون 13 پرومکس را به ۱۲۰۰ نیت افزایش داده است.

اگر نمی‌دانید نرخ تازه سازی چه تاثیری در نمایشگر دارد “Refresh Rate یا نرخ تازه سازی چیست؟ نمایشگر های 60Hz,90Hz و 120Hz چه تفاوت هایی دارند؟” را بخوانید

نسل جدید پنل OLED LTPO در S22 Ultra این ارزش را با 1750 نیت از لذت دید خالص در فضای باز در هم شکست و جایگاهی را در بهترین پانتئون نمایشگرهای گوشی همراه، به ارمغان آورد. مسلماً، چنین سطوح روشنایی بالایی تنها در پنل 1440p پرچمدار سری S22 امکان‌پذیر خواهد بود که کاربر بتواند محتوای HDR را در تنظیمات نور محیطی بالا تماشا کند. با این حال در مورد آیفون نیز شرایط مشابهی وجود دارد. اما به صورت کلی نمایشگر پرچمدار سامسونگ در اینجا برتری دارد.

کنترل نرخ تازه‌سازی از حداکثر تا تک هرتز، یعنی مصرف انرژی بهینه نمایشگر در گلکسی S22 اولترا وجود دارد، در حالی که آیفون 13 پرومکس می‌تواند این کار را در محدوده 10Hz-120Hz انجام دهد. کنترل نرخ تازه‌سازی اپل کمی هوشمندتر است. سرعت تغییر نرخ نوسازی زمانی که صفحه نمایش را لمس کنید، تنظیم می‌شود. بنابراین از نظر کارایی، اجرای 120 هرتز اپل برتری داشت.

سامسونگ S22 Ultra با یک لایه دیجیتالی فعال واکنش نشان می‌دهد که به آن اجازه می‌دهد به قلم S Pen سامسونگ که برای اولین بار پس از سری نوت 20 در بدنه یک گوشی قرار گرفته است واکنش نشان دهد و این گوشی از سامسونگ را به یک دستگاه کاربردی برای طرفداران سری نوت منسوخ شده، تبدیل کند.

دوربین‌ اصلی شگفت انگیز دو رقیب پرچمدار

جدال این دو غول پرچمدار سامسونگ و اپل وارد بخشی تعیین‌کننده شده است. هر یک از این گوشی‌ها که از این مقایسه سربلند بیرون آید، در مقایسه کلی برنده است. هر دو گوشی کاملا مجهز به این نبرد آمده‌اند. سامسونگ با مجموعه دوربینی چهارگانه که شامل دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و همچنین دو دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با قابلیت زومی در حدود  3 و 10 برابر تصویر به بازار عرضه شده است.

مشخصات فنی دوربین عقب آیفون

دوربین آیفون 13 پرو مکس سه‌گانه است که از سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی با توانایی زوم 3 برابری تشکیل شده، به بازار عرضه شده است. اپل همچنین اندازه سنسور اصلی را افزایش داده تا نور بیشتری وارد لنز دوربین شود. دوربین‌های گلکسی اس 22 اولترا و آیفون 13 پرو مکس هر دو  بسیار عالی عمل می‌کنند و می‌توانند کاربران را کاملاً راضی‌ نگه دارند. در نگاه اول ممکن است تفاوتی بین این دوربین‌ها مشاهده نشود، اما با بررسی دقیق‌تر می‌توان تفاوت‌ها را پیدا کرد.

مشخصات فنی دوربین عقب سامسونگ

دوربین اصلی سامسونگ اس 22 اولترا 108 مگا پیکسل است و با سنسوری بزرگتر از S21 Ultra عرضه شده است. سنسور بزرگتر برای ورود و دریافت نور بیشتر است و به همراه یک لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی و لنزهای تله فوتو دوگانه 10 مگاپیکسلی که تا 3 و 10 برابر زوم فوق‌العاده اپتیکال را ارائه می‌دهد، تکمیل می‌شود. البته اپل هم مانند سامسونگ در این مدل از گوشی خود، اندازه سنسور اصلی را افزایش داده تا نور بیشتری وارد لنز شود اما آیفون 13 پرومکس تنها از زوم اپتیکال 3 برابری پشتیبانی می‌کند.

عکسهای گرفته شده با هر دو گوشی

این عکس از گل‌های داوودی در داخل خانه گرفته شده است. آیفون 13 پرومکس با قدرت بالایی خودنمایی می‌کند و می‌توانید جزئیات بیشتری را در گلبرگ‌های سمت راست مشاهده کنید. در حالی که به نظر می‌رسد تصویر گرفته شده با S22 Ultra در این عکس نزدیک کمی تار دیده می‌شود.

مقایسه تصویر

وقتی صحبت از عکس‌های حالت شب به میان می‌آید، گلکسی S22 اولترا تصویری روشن‌تر و واضح‌تر از آیفون 13 پرومکس ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند به راحتی جزئیات خیابان و سنگفرش‌ها را تشخیص دهند.

در حالت شب و تصویر برداری در داخل خانه می‌توان گفت که کیفیت تقریبا برابری بین تصویر گرفته‌شده با دو موبایل وجود دارد. تصویر گلکسی S22 اولترا کمی واضح تر و روشن‌تر است ولی رنگ‌ها و سایه‌ها در تصویر سمت راست که با آیفون 13 پرومکس گرفته شده کمی واقعی‌تر به تصویر کشیده شده‌اند. همچنین مشخص است که عکس گرفته شده با S22 Ultra رنگی مایل به زرد دارد.

گلکسی S22 اولترا پرتره‌های بهبود یافته‌ای را با ویژگی نقشه عمق استریو هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. این ویژگی سوژه را بهتر از پس زمینه جدا می‌کند، اما کیفیت کلی تصویر در این عکس به خوبی آیفون 13 پرومکس نیست. در حالی که گرمای تصویر سامسونگ بسیار دوست داشتنی است، چهره و پیراهن در آیفون روشن‌تر و واضح‌تر به نظر می‌رسند.

همانطور که پیداست آیفون 13 پرو مکس با این شات از میوه ها در یک فروشگاه مواد غذایی برنده این دست از رقابت ها می شود! در این تصویر گلابی‌ها رنگ طبیعی‌تری دارند، در حالی که رنگ‌ها در S22 Ultra بیش از حد اشباع شده‌اند. همین مورد برای پرتقال‌های سمت راست نیز صدق می کند.

در مقایسه با دوربین سه‌گانه 12 مگاپیکسلی آیفون 13 پرومکس، مشخصات دوربین گلکسی S22 اولترا ممکن است چیزی فراتر از این دنیا به نظر برسد. دوربینی 108 مگاپیکسلی، لنز اولترا واید 12 مگاپیکسلی و 2 لنز 10 مگاپیکسلی تله فوتو، که روی کاغد بسیار از اعداد ارائه شده برای آیفون 13 پرو فاصله دارد ولی نتیجه خلاف اعداد را به مخاطبین این مقایسه نشان می‌دهد!

در مقابل حضور دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با دیافراگم بازتر برای جذب نور بیشتر در سامسونگ S22 اولترا، آیفون 13 پرومکس بزرگترین سنسور که تا به حال در یک آیفون قرار داده شده و یکی از بزرگترین حسگرها در تمامی موبایل‌ها را در خود جای داده است. به همین دلیل، قدرت اضافه شده در نور کم دوربین اصلی S۲۲ Ultra ممکن است فقط کمی به بهبود کیفیت تصاویر آن کمک کند. با این حال، سامسونگ به‌طور پیش‌فرض از یک یا دو پله نوردهی بالاتر در S22 Ultra استفاده می‌کند و باعث می‌شود عکس‌ها روشن‌تر، واضح‌تر به نظر برسند و جزئیات بیشتر قابل تشخیص باشند که البته در این مورد هم مردم بیشتر عکس‌های شب واقعی را ترجیح می‌دهند!

بانوان با سلیقه “معرفی بهترین ساعت های هوشمند زنانه” را از دست ندهید

الگوریتم‌های جدید مدیریت خط ISOCELL 108 مگاپیکسلی در S22 Ultra به آن اجازه می‌دهد تا جزئیات بسیار بیشتری را نیز ثبت کند، و این جایی است که آیفون 13 پرومکس به سختی می‌تواند گلکسی را شکست دهد، حتی اگر حالت فیلم و عکس ProRes را نیز ارائه کند. سامسونگ همچنین تثبیت‌کننده تصویر بسیار دقیق‌تری را معرفی می‌کند که لرزش‌های دست و لرزش هنگام راه رفتن را تا 48 درصد کاهش می‌دهد، بنابراین انتظار می رود که عکس‌های واضح‌تر و ویدیوهای بهتری نسبت به فناوری تثبیت‌کننده شیفت سنسور آیفون 13 پرومکس ثبت شوند.

تصویر پایین، سمت چپ توسط دوربین گوشی سامسونگ اس 22 اولترا گرفته شده است. همچنین قسمت راست تصویر توسط آیفون 13 پرومکس عکس‌برداری شده است. همانطور که در مقایسه دوربین گلکسی S22 اولترا در مقابل آیفون 13 پرومکس مشاهده می‌کنید، سامسونگ در شارپ کردن زیاده‌روی کرده و از نوردهی یک یا دو پله بالاتر از آیفون 13 پرومکس استفاده می‌کند. این رویکرد در شب بسیار کمک کننده است؛ زیرا عکس را روشن‌تر می‌کند و جزئیات را بیشتر نمایان می‌کند. با این حال همین ویژگی در روز روشن مناطق روشن‌تر عکس‌ها را بیش از حد نوردهی می‌کند.

سامسونگ همچنین از رنگ‌های کمرنگ‌تری در بازتولید رنگ استفاده کرده است و این خاصیت باعث می‌شود عکس‌های سامسونگ اس 22 اولترا کمی بیشتر از آیفون 13 پرومکس زرد و اشباع‌شده به نظر برسند. با این حال، وقتی صحبت از کیفیت زوم به میان می‌آید، آیفون در مقابل گلکسی S22 اولترا حرفی برای گفتن ندارد. حتی در سطح زوم  3 برابر، چه رسد به 10 برابر. الگوریتم‌های جدید مدیریت خط ISOCELL 108 مگاپیکسلی در S22 Ultra به آن اجازه می‌دهد تا جزئیات بسیار بیشتری را ثبت کند این جایی است که آیفون 13 پرومکس به سختی می‌تواند رقیب اندرویدی خود را شکست دهد، حتی اگر حالت فیلم و عکس ProRes و یا تصاویر RAW برای ویرایش را هم ارائه کند.

برنده رقابت دوربین عقب

سامسونگ اس 22 اولترا با نشان دادن تصاویر به صورت گرم‌تر در روز و با زوم و نشان دادن جزییات در شب موفق‌تر است. در حالی که جزییات تصویر گرفته شده با آیفون 13 پرومکس در نور روز بهتر به نظر می‌رسد.

مقایسه دوربین جلو

کیفیت دوربین جلو سامسونگ 40 مگا پیکسل و کیفیت دوربین جلو اپل 12 مگا پیکسل است. در هر دو گوشی موبایل امکان عکس گرفتن سلفی به صورت نزدیک (کلوز-آپ) یا عریض وجود دارد. همین ویژگی باعث می‌شود زمانی که کاربر با افراد زیادی مشغول ثبت سلفی است، همه آن‌ها داخل فریم تصویر جا شوند.

دوربین سلفی آیفون 13 پرو مکس سلفی‌های طبیعی‌تری ارائه می‌کند. در حالی که گلکسی اس 22 اولترا لایه‌ای از فیلتر صاف کننده/سفیدکننده پوست را اعمال می‌کند، حتی اگر شما آن را نخواهید. اینکه آیا این چیز خوبی است یا نه بستگی به این دارد که خواسته شما چیست.

عکس‌های دوربین جلو که با سامسونگ S22 Ultra گرفته شده به لحاظ تفکیک جزئیات و  واقعی بودن طیف رنگ‌ها از گوشی آیفون 13 پرومکس بهتر است. عکس‌های دوربین جلو گرفته شده با آیفون کمی روشن‌تر است. عکس‌های سلفی پرتره در هر دو گوشی موبایل با در نظر گرفتن انتظاراتی که از‌ یک پرچمدار داریم، کیفیت بالا نداشته و بک گراند عکس مناسبی را ثبت نمی‌کنند. جدا سازی سوژه اصلی از بک گراند در گوشی آیفون 13 پرومکس بهتر صورت می‌گیرد.

برنده رقابت دوربین جلو

با چشم‌پوشی از ضعف جدا شدن سوژه از پس زمینه، سوژه اصلی در  دوربین سلفی سامسونگ، شارپنس و جزئیات بهتری ارائه می‌کند.

مقایسه کیفیت فیلم‌برداری دو غول اندرویدی و iOS

سامسونگ گلکسی S22 اولترا قادر به فیلمبرداری تا 8K با سرعت 24 فریم در ثانیه است. در حالی که آیفون 13 پرومکس حداکثر با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم در ثانیه تصاویر را ضبط می‌کند. با این حال، تنها آیفون یک حالت سینمایی اضافه برای ویدیو ارائه می‌دهد که جلوه فوکوس را ارائه می‌دهد. به طور خودکار سوژه‌ها را بر اساس اینکه چه کسی صحبت می‌کند تغییر می‌دهد. در سوی دیگر گلکسی S22 اولترا حالت فیلم‌برداری پرتره دارد، اما آنقدرها هم هوشمند نیست. ویژگی قاب‌بندی خودکار به تلفن سامسونگ این امکان را می‌دهد تا 10 نفر را ردیابی کند و آن‌ها را در کانون توجه خود نگه دارد. قاب‌بندی خودکار یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای خرید گوشی سامسونگ است.

مزایای خرید سامسونگ S22 Ultra در اینجا این است که به شما اجازه می‌دهد تا 10x زوم کنید. در حالی که آیفون 13 پرومکس به زوم تا حد 3x محدود شده است. برای مثال، وقتی دوربین را به سمت بالا حرکت می‌دهیم، آسمان آبی و ابرها شفاف به نظر می‌رسند. اما وقتی دوربین را به سمت پایین بگیریم، گیاهان سبز رنگ، به نظر می‌رسند زیر نور خورشید شسته شده‌اند. این تغییرات عکس در مورد آیفون 13 پرومکس مشاهده نمی‌شود.

برنده رقابت فیلم برداری

هر دو گوشی در این قسمت نقاط قوت و ضعفی دارند که در کل رقابت را به شکل تساوی تمام می‌کند.

عملکرد پرچم‌داران آیفون 13 پرومکس و سامسونگ اس 22 اولترا

گلکسی اس 22 اولترا دارای آخرین پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 است که عملکرد بسیار جذابی را ارائه می‌دهد، به خصوص در مورد گرافیک. اما هنوز در تست‌های مختلف یک قدم از آیفون 13 پرو مکس و تراشه A15 Bionic آن عقب است. در نسخه Exynos 2200 ،سامسونگ اس 22 اولترا دارای گرافیک AMD است که پیشرفت بسیار خوبی است. نسخه Exynos 2200 اولین نسخه‌ای است که ثمرات همکاری Samsung-AMD با زیرسیستم گرافیکی mRDNA را به ارمغان می‌آورد که هسته‌های موجود در Mali را در چیپست‌های قبلی اگزینوس شکست می‌دهد. درست همانطور که معیارهای تراشه Tensor گوگل ثابت کردند که یک هیولای گرافیکی است. گلکسی S22 اولترا با کمک آخرین پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱، عملکرد را به شکل قابل توجهی را افزایش می‌دهد، به خصوص در مورد گرافیک. با این حال، هنوز در تست‌های مختلف یک قدم از آیفون 13 پرومکس و تراشه A15 Bionic آن عقب‌تر است. خرید آیفون 13 پرومکس با بهترین قیمت و گارانتی معتبر همین حالا و تنها با چند کلیک ساده از مبیت.

امتیازات بنچمارک‌

مقایسه گوشی های پرچمدار

در بنچمارک‌های ساختگی مانند Geekbench 5، گلکسی اس 22 اولترا در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای از آیفون 13 پرومکس عقب‌تر است. در 3DMark Wild Life، گلکسی S22 اولترا 59.8 فریم بر ثانیه را ارائه کرد. این فریم یک جهش بزرگ از سرعت 34 فریم در ثانیه در گوشی موبایل نسل قبل سامسونگ یا S21 Ultra است. با این حال، آیفون 13 پرومکس امتیاز بالاتری کسب کرد. گلکسی S22 اولترا 47 ثانیه طول کشید تا یک کلیپ 4K را به 1080p تبدیل کند، که باز هم نسبت به S21 اولترا بهبود یافته است. با این حال همچنان کندتر از علامت 25 ثانیه‌ای آیفون 13 پرومکس است.از طرف دیگر، گلکسی S22 اولترا یک گوشی قدرتمند است و هنگام جابه‌جایی بین برنامه‌ها و بستن برنامه‌ها، در واقع کمی سریع‌تر نسبت به اپل احساس می‌شود.

با این حال پردازنده Apple A15 در آیفون 13 پرومکس هر دوی Exynos ۲۲۰۰ و اسنپ دراگون ۸، Gen ۱ را شکست می‌دهد. همانطور که از امتیازات بنچمارک مشخص شده است. بنچمارک‌های مصنوعی چندان نشان‌دهنده عملکرد دنیای واقعی نیستند. زیرسیستم گرافیکی، گلکسی S22 اولترا عملکرد تحسین برانگیزی داشت. در زیر فشار خنک می‌ماند و در حین بازی به اندازه A15 بهینه شده در آیفون 13 پرومکس، در هنگام شارژ دوام می‌آورد. اگرچه این ثبات را با میانگین نرخ فریم کمتر در حین بازی به دست می‌آورد.

برنده رقابت در قسمت عملکرد

آیفون 13 پرومکس در قسمت عملکرد نسبت به سامسونگ اس 22 اولترا یک پله بالاتر است.

قابلیت اضافه گوشی های پرچمدار

یک امتیاز برای گلکسی S22 اولترا وجود دارد که آیفون 13 پرومکس نمی‌تواند با آن رقابت کند. آن هم چیزی نیست جز، پشتیبانی از قلم. گلکسی S22 اولترا سال گذشته  این ویژگی را داشت، اما باید قلم S Pen را جداگانه خریداری می‌کردید. امسال، قلم S در سامسونگ اس 22 اولترا تعبیه شده است و تجربه یکپارچه‌تری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

اگر دوربین گوشی شما اهمیت زیادی دارد “بهترین دوربین گوشی 2021” را از دست ندهید

قلم S را می‌توان برای مواردی مانند نوشتن یادداشت‌ها و طراحی استفاده کرد. با این حال، یک مورد استفاده مفیدتر این است که S Pen می‌تواند به عنوان یک کنترل از راه دور برای سامسونگ S22 اولترا عمل کند. با در دست داشتن S Pen، می‌توانید دکمه شاتر برنامه دوربین را کنترل کنید، یا بدون لمس گوشی واقعی، در اسلایدها یا عکس‌ها بچرخید.

با توجه به اینکه قلم S در هزینه گوشی گنجانده شده است و باعث صرف هزینه مجدد و اضافی نمی‌شود، تجربه بسیار جالبی است.

رقابت ویژگی‌ها و نرم افزارهای ویژه

برترین ویژگی سامسونگ S22 اولترا، قلم S است. این نه تنها در گوشی تعبیه شده است، بلکه عملکرد بسیار روان‌تری نسبت به آخرین سری نوت را ارائه می‌دهد. تأخیر 70 درصد کمتر است، به این معنی که یادداشت‌برداری و نقاشی کاملاً شبیه کار با خودکار و مداد بر روی کاغذ است.

یکی دیگر از ویژگی‌های خاص سامسونگ S22 اولترا، کارهایی است که کاربران می‌توانند به کمک Google Duo انجام دهند. کاربران در طول تماس، می‌توانند کل صفحه خود را به اشتراک بگذارند. بنابراین می‌توانند ویدیوها را با دیگران در YouTube و سایر برنامه‌ها تماشا کنند. (برای منصفانه بودن بررسی باید گفت، FaceTime اپل از این ویژگی با iOS 15 پشتیبانی می‌کند.)

برای آیفون 13 پرومکس، ویژگی خاص حالت سینمایی دوربین است که یک افکت بوکه برای ویدیو ارائه می‌کند و از هوش مصنوعی برای تغییر فوکوس روی سوژه مناسب در کادر بر اساس افرادی که بیشتر فعال هستند، استفاده می‌کند. همچنین می‌توانید فوکوس را به صورت دستی بین سوژه‌ها تغییر دهید.

شاید بزرگ‌ترین مزیت گلکسی اس 21 اولترا نسبت به آیفون 12، حفره پانچ کوچک آن نسبت به قسمت ناچ در نمایشگر آیفون است.

برنده رقابت در نرم افزارهای ویژه

گلکسی اس 22 اولترا در این زمینه از آیفون اس پرومکس یک پله بالاتر است.

برنده نهایی رقابت

در این مقاله به بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S22 اولترا در مقابل آیفون 13 پرومکس پرداختیم که هر دوی این گوشی‌ها فوق العاده هستند و شما می‌توانید این عالی بودن را از نزدیک بودن امتیازهای نهایی آن‌ها پی ببرید. تنها ۳ امتیاز این دو پرچمدار را از هم جدا می‌کند.

امتیاز سامسونگ اس22 اولترا امتیاز آیفون 13 پرومکس
  • قیمت و ارزش گوشی های موبایل
7 8
  • طراحی
9 8
  • نمایشگر
15 14
  • دوربین‌ها
17 19
  • ویدئو
10 9
  • عملکرد
8 10
  • عمر باتری و شارژ
17 19
  • ویژگی‌های خاص
5 3

 

امتیاز نهایی در این جدول با یک جمع ساده به دست می‌آید. جمع امتیازهای سامسونگ اس22 اولترا  87 و جمع امتیازهای آیفون 13 پرومکس 90 است. بنابراین آیفون 13 پرومکس با تنها 3 اختلاف برنده نهایی است.

سخن آخر

ما در این مقاله به مقایسه و بررسی آخرین گوشی‌های قدرتمند و پرچمدار از سیستم عامل اندروید و آیفون پرداختیم. با این حال کاربرانی که سالیان سال طرفدار سامسونگ یا اپل بوده‌اند، باز هم راه خود را ادامه خواهند داد. طرفداران هر سیستم عامل در نهایت بدون توجه به مقایسه، اقدام به خرید سامسونگ اس 22 اولترا یا خرید گوشی آیفون 13 پرومکس می‌کنند. گاهی خرید گوشی پرچمدار از همان برند سابق تنها به دلیل عادت کردن به نحوه ساز و کار با گوشی موبایل و سیستم عامل همیشگی است.

با این حال، بر اساس مقایسه‌های صورت گرفته این مقاله، می‌توان گفت که آیفون 13 پرومکس به دلیل عمر باتری بسیار طولانی‌تر، عملکرد سریع‌تر و کیفیت تصویر بهتر در تعدادی از مقایسه‌ها، دارای برتری نسبت به سامسونگ است. دوربین‌های سامسونگ در حال ارتقا هستند، اما باز هم در نبرد با گوشی‌های آیفون برنده نیستند. از طرف دیگر، سامسونگ از نظر طراحی، کیفیت نمایشگر و تطبیق‌پذیری دوربین‌های خود، به ویژه عملکرد در نور کم و زوم قدرتمندتر، برتری دارد. گلکسی S22 اولترا همچنین دارای قلم S است،که یک مزیت بسیار کاربردی برای کاربران است.

به طور کلی، آیفون 13 پرومکس اختلاف بسیار کم در این مسابقه برنده شد. با این حال در دنیای اندروید، خرید گوشی سامسونگ گلکسی S22 اولترا بهترین انتخابی است که برای داشتن یک گوشی موبایل پرچمدار می‌توان داشت.

منابع:

tomsguide

phonearena

xda-developers

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا