راهنمای خریدمقایسهموبایلنقد و بررسی

بررسی و راهنمای خرید گوشی هواوی Nova 9 SE؛ جدیدترین میان‌رده هواوی (به همراه بررسی ویدیویی)

جدیدترین میان رده هواوی یعنی گوشی هواوی Nova 9 SE به لطف قابلیت‌های جدید و بهره‌مندی از دوربین قدرتمند توانسته بار دیگر برند هواوی را بر سر زبان‌ها بیاندازد. پس با ما در بررسی این عضو محبوب گوشی‌های میان رده هواوی همراه باشید. پس از اعمال تحریم‌ها و کناره‌گیری کوتاه مدت کمپانی هواوی از دنیای تکنولوژی، بار دیگر این تولیدکننده محبوب و پرطرفدار با قدرتی مضاعف به میدان بازگشته و در حال تولید گوشی‌های هوشمند جدید خود با سیستم‌عامل‌های اختصاصی و امکانات ویژه است. در این مطلب از مبیت مگ به بررسی جدیدترین تولید این کمپانی یعنی گوشی هواوی Nova 9 SE خواهیم پرداخت.

این مدل از سری گوشی‌های میان‌ رده هواوی محسوب می‌شود که طرفداران بسیاری دارد و دوربینی مشابه پرچمدار 2022 این کمپانی یعنی هواوی P50 Pro دارد. بنابراین اگر شما نیز قصد خرید یک گوشی جدید دارید، با ما تا انتهای این بررسی همراه باشید تا جدیدترین محصول از سری گوشی های میان رده این کمپانی یعنی گوشی هواوی Nova 9 SE را با یکدیگر به صورت دقیق بررسی کنیم و در آخر به یک نتیجه گیری کلی برسیم که آیا خرید هواوی nova 9 SE کار درستی است و یا خیر.

جعبه گشایی گوشی هواوی Nova 9 SE

پس از معرفی سری آیفون 12 و با حذف تمامی لوازم جانبی از جعبه این گوشی‌ها موج جدید در بین تولیدکنندگان ایجاد شد که با شعار حفظ محیط زیست یکی پس از دیگری تمامی اقلام همراه را از جمله هندزفری، آداپتور و حتی قاب محافظ را از جعبه گوشی‌های خود به‌ویژه پرچمداران حذف کنند. اما این ترند هنوز مخالفانی دارد، از جمله کمپانی هواوی. 

اگر به محصولات هواوی علاقه دارید “راهنمای خرید هدفون هواوی FreeBuds Lipstick” را از دست ندهید

درون جعبه گوشی هواوی Nova 9 SE شاهد یک آداپتور 66 وات، کابل شارژ USB تایپ C و یک قاب محافظ سازگار با بدنه گوشی هستیم که می‌توان گفت پک کاملی از لوازم جانبی محسوب می‌شود و توانسته به خوبی رضایت کاربران را جلب کند.

بررسی طراحی گوشی هواوی Nova 9 SE؛ میان‌رده‌ای با طراحی منحصر به فرد

یکی از مهم‌ترین و شاید بتوان گفت نقاط قوت گوشی‌های هواوی، طراحی خاص و منحصر به فرد است. به‌ویژه طراحی‌های 2021 واقعا خاص است. ماژول دوربین خاص در کنار طراحی مطابق با استانداردهای ارگونومی برای سهولت در استفاده از مهم‌ترین مزایای این گوشی محسوب می‌شود که بسیاری را نسبت به خرید گوشی هواوی Nova 9 SE متمایل ساخته‌ است. در خصوص طراحی این گوشی میان رده اولین چیزی که نظر شما را جلب خواهد کرد، رنگ بدنه است. هر سه رنگ مشکی، سفید و کریستالی دارای یک برق خاص هستند که هنگام قرار گرفتن گوشی در دست نظر هر کاربری را به خود جلب می‌کنند.

ماژول دوربین با دو حفره دایره‌ای شکل، طراحی جدید هواوی، برای بخش دوربین اصلی همراه است که در گوشی پرچمدار هواوی P50 پرو نیز شاهد آن بوده‌ایم. این طراحی که Star Orbit Ring نامیده می‌شود لنزهای AI دوربین اصلی را که چهار عدد با عملکردهای متفاوت هستند را درون خود جای داده‌است.
در قسمت پایینی شاهد قرارگیری لوگوی Nova هستیم که اصالت گوشی را نشان می‌دهد. بخش جلویی گوشی هواوی Nova 9 SE میزبان یک نمایشگر است که حاشیه‌های بسیار ظریفی دارد، در قسمت بالایی این نمایشگر نیز یک حفره بسیار ظریف تعبیه شده که دوربین سلفی را در خود جای داده است.

ابعاد گوشی هواوی نوا 9 SE معادل 164.6×75.6×7.9 میلی‌متر است و وزنی حدود 191 گرم دارد که در استفاده طولانی مدت به هیچ وجه سبب خستگی دست نخواهد شد و بسیار خوش دست است. بدنه این گوشی با استفاده از شیشه ساخته شده است که این ویژگی تا حد زیادی سبب تشابه آن با پرچمداران گران‌قیمت شده‌است.

محل قرارگیری ورودی‌ها و کنترلرها در گوشی Huawei nova 9 SE

سمت راست بدنه محل قرارگیری دکمه پاور است که درون خود حسگر اثر انگشت را نیز جای داده‌است. در کنار این دکمه شاهد قرارگیری کنترلرهای صدا هستیم که از انعطاف بالایی برخوردار هستند و به شما اجازه می‌دهند تا به راحتی میزان صدای گوشی هواوی Nova 9 SE را کم یا زیاد کنید. با نگاهی به قسمت پایینی درگاه USB Type-C را مشاهده خواهید کرد که این درگاه از قابلیت OTG نیز بهره‌مند است. این قابلیت امکان اتصال فلش مموری را با استفاده از دانگل در اختیار شما قرار می‌دهد؛ بدین ترتیب می‌توانید به راحتی اطلاعات را به صورت مستقیم از فلش مموری به گوشی خود انتقال دهید و از لذت کار با آن بهره‌مند شوید که ویژگی بسیار حائز اهمیتی محسوب می‌شود.

طرفداران برند شیائومی مقایسه جدیدترین محصول از سری پوکو “راهنمای خرید گوشی Poco X4 Pro و مقایسه آن با Poco X3 Pro” را از دست ندهند

در کنار این ورودی شاهد قرارگیری یک اسپیکر تک کاناله هستیم. انتظار می‌رفت تا برای این مدل نیز یک اسپیکر دو کاناله در نظر گرفته شود. همانطور که در بسیاری از میان‌رده های سامسونگ این قابلیت لحاظ شده، اما متاسفانه کاربران این گوشی نمی‌توانند تجربه صدای دو کاناله را داشته باشند.
در قسمت بالایی نیز تنها شیار سیم کارت قرار دارد که امکان استفاده از دو سیم کارت در سایز نانو را به صورت همزمان ارائه می‌دهد. گوشی هواوی Nova 9 SE امکان گسترش حافظه داخلی را با استفاده از کارت حافظه جانبی ارائه می‌دهد. بنابراین به منظور استفاده از کارت حافظه کافی است تا آن را در جایگاه سیم کارت 2 قرار دهید.

نقاط ضعف در طراحی گوشی هواوی نوا 9 SE

اگرچه این گوشی یکی از بهترین‌هاست اما برخی کاستی‌ها نیز در طراحی آن دیده می‌شود. به عنوان مثال برای این مدل هیچ‌گونه گواهی IP که نشان از مقاومت در برابر نفوذ ذرات آب و گرد و غیار داشته باشد، در نظر گرفته نشده است. بنابراین کاربران حین استفاده باید بسیار مراقب گوشی خود باشند. به طور کلی این مدل را می‌توان تلفیقی از طراحی پرچمداران جدید هواوی دانست که طراحی بسیار عالی دارد و به کاربرانی که به دنبال یک محصول خاص هستند خرید گوشی هواوی nova 9 SE پیشنهاد می‌شود. با این حال طراحی را نمی‌توان تنها دلیل انتخاب یک گوشی دانست. بنابراین در ادامه این بررسی با ما همراه باشید تا دلایل بیشتری را برای خرید این گوشی از هواوی به شما ارائه دهیم.

نمایشگر گوشی موبایل هواوی مدل nova 9 SE؛ قدرتمند و باکیفیت

عکس از نمایشگر هواوی Nova 9 SE

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در هر گوشی، نمایشگر تعبیه شده برای آن است. کیفیت تصاویر از اصلی‌ترین دلایلی است که یک کاربر می‌تواند به خرید یک گوشی تصمیم بگیرد و یا برای همیشه آن را کنار بگذارد. گوشی هواوی Nova 9 SE نیز با یک نمایشگر 6.78 اینچی همراه است که وضوح تصویر 1080×2388 پیکسلی را ارائه می‌دهد. فناوری این صفحه نمایش IPS LCD بوده که از نرخ تازه‌سازی 90 هرتز نیز پشتیبانی می‌کند. این نرخ 90 هرتزی حرکات و نمایش تمامی محتواهای بصری را در صفحه نمایش روان‌تر می‌کند. رنگ‌ها در صفحه نمایش گرمای خاص خود را دارند و بسیار به واقعیت نزدیک‌ترند.

حاشیه‌های بسیار ظریف، امکان نمایش محتواهای مختلف را به تاثیرگذارترین شیوه ممکن در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در تست‌های انجام شده نیز روشنایی صفحه نمایش هنگام استفاده در محیط باز تا حد زیادی رضایت‌بخش بوده است و توانسته به خوبی نظر کاربران را جلب کند.
هواوی به صورت پیش فرض برای این نمایشگر یک لایه محافظتی را در نظر گرفته است. البته اینکه این لایه از چه جنس بوده و یا توسط چه کمپانی ساخته شده و چه میزان مقاومتی را ارائه می‌دهد، هنوز در حاله‌ای از ابهام قرار دارد.

اگر در خصوص جدیدترین میان‌رده اپل چیزی نمی‌دانید “بررسی کامل آیفون SE 2022” را حتما مطالعه کنید

در یک نتیجه‌گیری کلی می‌توان گفت که نمایشگر گوشی هواوی Nova 9 SE به عنوان یک محصول میان‌رده خوب است. اما با توجه به مدل‌های مشابه در سامسونگ یا شیائومی بکارگیری یک پنل LCD چندان انتخاب به‌روزی نبوده است. با این حال می‌توان آن را برای استفاده روزمره انتخاب مناسبی دانست که توانسته انتظارات کاربران را به خوبی برآورده سازد.

بررسی دوربین گوشی هواوی Nova 9 SE؛ عکس‌هایی فراتر از انتظار

عکس از دوربین نوا 9 SE

دنیای جدید و عصر حاضر را می‌توان دنیای تولید محتوا دانست. کیفیت دوربین یک گوشی و به دنبال آن کیفیت تصاویر به ثبت رسیده از آن دوربین جزء اصلی‌ترین نکاتی است که یک کاربر به آن اهمیت می‌دهد. بسیاری از ما دوست داریم تا با ثبت تصاویر با کیفیت از لحظات مختلف و انتشار آن در فضای مجازی به گونه‌ای خود را به دنیا نشان دهیم و یا حتی بسیاری از افراد با استفاده از لنز گوشی خود به دنبال تولید محتوا برای کسب و کار خود هستند پس نمی‌توان از اهمیت دوربین‌های یک گوشی غافل شد. به همین ترتیب کمپانی هواوی با هدف ترغیب کاربران به خرید محصول خود برای این مدل 4 عدد دوربین نیز در نظر گرفته که از قابلیت‌های فراوانی نیز بهره برده‌اند.

ازاین‌رو شاهد لنز اصلی 108 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 1.9/f می‌باشیم که برای ثبت تصاویر با نورهای متفاوت و چالش برانگیز مناسب است. لنز دوم دوربین اصلی گوشی هواوی Nova 9 SE با کیفیت 8 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم 2.2/f از نوع فوق عریض است که به اندازه دوربین اصلی عالی نیست اما باز هم عملکردی خوب ارائه می‌دهد. به عنوان سومین لنز شاهد حسگر ماکرو هستیم که برای ثبت تصاویری دور مناسب است و تکمیل کننده مجموعه چهارگانه دوربین اصلی سنسور عمق با گشودگی دیافراگم f/2.4 است که امکانات مختلفی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

بررسی جدیدترین محصول آنر، برند تازه مستقل شده از هواوی را در “بررسی گوشی آنر 50 لایت” بخوانید

دوربین‌ اصلی گوشی هواوی Nova 9 SE با پشتیبانی از حالت زوم 2x و 10x عکس‌های دور را بسیار نزدیک‌تر به ثبت می‌رساند به ویژه که از کیفیت عکس‌ها کاسته نخواهد شد. دوربین سلفی تعبیه شده در پنل جلویی نیز برای عکس‌برداری در روز و نورهای ملایم به خوبی عمل می‌کند.

با این حال طبق تست‌های انجام شده متوجه شده‌ایم که در شب یا تاریکی حتی با وجود روشن بودن فلش نیز کیفیت عکس‌ها تا حدودی پایین است. این دوربین از رزولوشن 16 مگاپیکسل برخوردار است؛ ازاین‌رو ضمن ثبت تصاویری باکیفیت و به صورت سلفی برای برقراری تماس تصویری نیز بسیار عالی است. متاسفانه فیلم‌برداری با هیچ یک از دوربین‌های این گوشی چندان رضایت‌بخش نیست. با این حال با کیفیت 1080 پیکسل و نرخ 30 فریم بر ثانیه می‌توانید به فیلم‌برداری بپردازید. به طور کلی اگر اولویت اصلی شما عکس‌برداری می‌باشد، این گوشی به خوبی می‌تواند رضایتتان را جلب کند و شما با استفاده از این دوربین‌ها می‌توانید عکس‌هایی به یادماندنی و جذاب را از مناظر مدنظر خود به ثبت برسانید اما همانطور که گفته شد برای فیلم‌برداری خرید گوشی هواوی Nova 9 SE نمی‌تواند انتخاب چندان خوبی باشد.

بررسی سخت افزار گوشی هواوی Nova 9 SE؛ تراشه‌ای قدرتمند و کاربردی

گوشی اقتصادی هواوی Nova 9 SE با بهره‌مندی از سیستم سخت‌افزاری قدرتمند توانسته انتظارات کاربران را از یک گوشی میان‌رده به خوبی مرتفع سازد. به عنوان مثال نرخ به روزرسانی نمایشگر را از 120 هرتز به 90 هرتز کاهش داده‌است. در عوض دوربین‌های قدرتمندی را برای این مدل در نظر گرفته است. در خصوص سیستم سخت افزاری این گوشی می‌توان گفت که مجهز به تراشه Snapdragon 680 ساخت کمپانی کوالکام شده‌است. همچنین از ابعادی برابر 6 نانومتر بهره برده و در اواخر سال 2021 معرفی شده‌است. نکته حائز اهمیت دیگر در این تلفن همراه میان‌رده، رم قدرتمند آن است.

در حالی که امروزه گوشی‌ها در این رنج قیمت دارای رم‌هایی با اندازه 4 یا 6 گیگابایت هستند، گوشی هواوی Nova 9 SE با رم 8 گیگابایتی عرضه شده‌است. علاوه بر این از ظرفیت حافظه‌ای برابر 128 و 256 گیگابایت برخوردار است که بسته به میزان اطلاعات و نیاز خود به سادگی می‌توانید هر یک را انتخاب کنید. بهتر است بدانید که در صورت کمبود فضا امکان ارتقای آن از طریق کارت حافظه نیز وجود دارد. اتصال به شبکه ارتباطی 4G، WiFi و بلوتوث نسخه 5.1 از دیگر امکانات این پردازنده است. اگر کمی علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی باشید یا اخبار را پیگیری کنید متوجه عملکرد عالی تراشه‌های کمپانی آمریکایی کوالکام خواهید بود و حتما از حسن انتخاب هواوی برای پردازنده گوشی هواوی Nova 9 SE خوشحال خواهید شد.

بنابراین این موضوع بسیار عالی است که یک گوشی میان‌رده در این رنج قیمت از تراشه‌ای قدرتمند برخوردار باشد. تراشه‌ها، هسته اصلی یک گوشی موبایل هستند و از بروز هرگونه اختلال و کندی نیز به خوبی جلوگیری می‌کنند.

بررسی نرم افزاری هواوی نوا 9 SE؛ عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل

این گوشی موبایل با سیستم عامل اندروید نسخه 11 عرضه شده و مبتنی‌بر رابط کاربری EMUI 12 می‌باشد. عملکرد کلی هواوی باتوجه به مبلغی که پرداخت می‌کنید کاملا رضایت‌بخش و عالی است. جستجو و کار با این رابط کاربری بسیار راحت و سریع می‌باشد. به گونه‌ای که به خوبی توانسته از رقیبان خود پیشی گیرد و ارتقای آن نسبت به مدل‌های قبلی کاملا مشهود است. انجام فعالیت‌های روزمره با استفاده از این گوشی بسیار رضایت بخش است و اکثریت کارهایی که با یک گوشی میان‌رده بخواهید انجام دهید را به بهترین شکل برای شما اجرایی می‌کند.

آیا جدیدترین پرچمداران هواوی را می‌شناسید؟ “بهترین پرچمداران کمپانی هواوی” این مطلب را از دست ندهید 

برنامه‌هایی مانند یوتیوب، نتفلیکس و اسپاتیفای بدون بروز هیچ‌گونه اختلالی اجرا می‌شوند. بازی‌های کلاسیک نه حرفه‌ای بدون خطا و با سرعت خوب در اختیار شما قرار می‌گیرد البته اطلاعاتی درخصوص گرافیک آن‌ها در دسترس نیست. متاسفانه این مدل هم همانند سایر مدل‌های این کمپانی از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نمی‌کند که این موضوع شاید بزرگ‌ترین ضعف نوا 9 SE محسوب می‌شود. با این حال نرم‌افزار انحصاری کمپانی هواوی تحت عنوان APP Gallery می‌تواند نیازهای شما را در خصوص نصب و دانلود اکثریت برنامه‌های کاربردی برآورده سازد. همچنین برای سایر سرویس‌های گوگل هواوی بهترنی جایگزین را ارائه کرده‌است که این موضوع سبب شده کاربران هنگام استفاده از گوشی هواوی Nova 9 SE هیچ‌گونه کمبودی نداشته باشند.

بررسی باتری گوشی هواوی Nova 9 SE؛ پشتیبانی از شارژ سریع

عکس از گوشی هواوی Nova 9 SE

از دیگر ویژگی‌های مورد توجه کاربران هنگام خرید گوشی، پشتیبانی از باتری قدرتمند می‌باشد. بدین ترتیب کمپانی هواوی تلاش خود را کرده تا با در نظر گرفتن یک باتری با ظرفیت 4000 میلی آمپر رضایت کاربرانش را جلب کند. هر چند متاسفانه این میزان برای استفاده در طولانی مدت مناسب نمی‌باشد. اما اگر سایر قابلیت‌های در نظر گرفته شده برای این مدل نیاز شما را به خوبی برآورده می‌سازد، این موضوع قابل چشم پوشی است. این باتری با یک بار دریافت شارز می‌تواند به خوبی شما را برای انجام امور روزمره در طولانی مدت همراهی کند.

رقابت دو مدل از قاتلین پرچمدار را در “مقایسه سامسونگ S21 FE و 11T Pro” بخوانید

اما نکته حائز اهمیت در این باتری پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا تلفن همراه خود را در مدت زمان کوتاهی شارژ نمایید و نگران از دست دادن زمان خود نباشید. بنابراین باتری در نظر گرفته شده برای گوشی هواوی Nova 9 SE با پشتیبانی از توان 66 وات، 75 درصد کل میزان باتری را تنها در 20 دقیقه تامین می‌کند و برای دریافت انرژی کامل تنها به 40 دقیقه زمان نیاز دارد که واقعا شگفت انگیز است. پشتیبانی از قابلیت فست شارز را پیش‌تر در گوشی‌های کمپانی شیائومی دیده بودیم. ازاین‌رو به نظر می‌رسد هواوی با در نظر گرفتن این فناوری برای محصول خود قصد پیشی گرفتن از رقیبان را دارد.

خرید گوشی هواوی Nova 9 SE انتخابی درست یا غلط؟

اگر توقع خود را بیش اندازه بالا نبرید و از برخی موارد کوچیک به راحتی چشم‌پوشی کنید. به جرات می‌توان گفت که گوشی هواوی Nova 9 SE یک گوشی میان‌رده مقرون به صرفه است که جذابیت‌های منحصر به فرد خود را دارد. حذف سرویس‌های گوگل چندین سال است که نارضایتی کاربران را به همراه داشته اما هواوی با در نظر گرفتن سرویس‌های جایگزین توانسته به خوبی نظر کاربران را جلب کند. علاوه‌بر این دوربین 4 گانه قدرتمند همراه با هوش مصنوعی عالی توانسته بسیاری را نسبت به خرید این گوشی ترغیب کند.

در گوشی هواوی Nova 9 SE ما شاهد یک نمایشگر عالی با نرخ تازه سازی 90 هزتز می‌باشیم که کیفیت تصویری خوبی را در این رنج قیمت ارائه می‌دهد. همچنین در نهایت پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع با توان 66 وات دیگر جای نگرانی و اعتراض را باقی نگذاشته‌است. بنابراین ار قصد خرید یک میان‌رده با قابلیت‌های فراوان و راضی کننده را دارید، ما اینگوشی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 

     نقاط مثبت      نقاط منفی
      طراحی مشابه پرچمداران      عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل
      دوربین اصلی قدرتمند      نمایشگر IPS LCD
      قابلیت شارژ سریع 66 وات    

 

منبع: gsmarena

hitechcentury

مریم هوشمند

من مریم هوشمند هستم و علاقه ی زیادی به خواندن کتاب و افزایش اطلاعات عمومی دارم. در حال حاضر در دو بخش مورد علاقم کتابخوانی و مد و فشن فعالیت می کنم.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی ممنون که دیدگاه خود را با ما به اشتراک گذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا