راهنمای خریدمقایسهنقد و بررسی

راهنمای خرید گوشی مناسب برای دانش آموزان

در دنیای امروز گوشی‌های هوشمند بخش عظیمی از زندگی افراد را به خود اختصاص داده‌اند. کاربرد این وسیله به قدری افزایش یافته است که اگر آن را روزی به همراه خود نداشته باشید، امور شما دچار اختلال خواهند شد. در طی فراگیری ویروس کرونا تقاضا برای خرید گوشی مناسب برای دانش آموزان نیز به طرز چشمگیری بالا رفته است. اکثر این تقاضا نیز به دلیل غیرحضوری شدن کلاس‌ها می‌باشد. جدا از این موضوع، خرید گوشی مناسب برای دانش آموزان در افزایش یادگیری بسیار مفید واقع خواهد شد. زیرا قادر است علاوه بر کلاس‌های آموزشی مربوطه، به منابع گسترده‌ی دیگری نیز دسترسی پیدا کند. از همین جهت با حضوری شدن مدارس، کاربرد این وسیله در زندگی محصلان کاهش نخواهد یافت. اما برای یک دانش‌ آموز چه نوع گوشی هوشمندی مناسب است؟ آیا خرید گوشی ارزان قیمت کار فرزند شما را راه می‌اندازد؟ با خواندن این مطلب به پاسخ تمامی سوالات خود خواهید رسید.

همانگونه که می‌دانید امروزه شرکت‌های زیادی در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت دارند. به همین دلیل با گشت و گذاری کوتاه در فروشگاه‌ها، مدل‌های گوناگون با قیمت‌های مختلفی را خواهید یافت. به همین خاطر احتمالا در انتخاب و خرید گوشی مناسب برای دانش آموزان که پاسخگو نیازهای آنان باشد دچار مشکل می‌شوید. در این مطلب قصد داریم تا با توجه به نیازهای دانش آموزان محصولاتی را معرفی کنیم که با قیمتی پایین، بهترین عملکرد را برای آن‌ها داشته باشند.

گوشی هوشمند یک دانش آموز نیاز به چه سخت‌افزاری دارد؟

اول از همه این موضوع را در نظر داشته باشید که برای یک سخت‌افزار قدرتمند بایستی هزینه‌ بیشتری را نیز متحمل شوید. یک دانش آموز معمولا از گوشی هوشمند خود برای انجام فعالیت‌هایی مانند وب‌‌گردی، باز کردن فایل‌های متنی و PDF، اجرای اپلیکیشن‌های معمولی و برقراری ارتباط با سایر افراد توسط شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند. تمامی این امور، پردازش‌های سنگینی را به همراه نخواهند داشت. بنابراین یک سخت‌افزار نسبتا معمولی به راحتی قادر به انجام آن‌ها می‌باشد. اما اگر سطح توقع و انتظارات خود را بالاتر ببرید، شرایط کاملا متفاوت می‌شود. 

در صورتی که قصد شما از خرید گوشی، گیمینگ و انجام کارهای سنگین‌تر می‌باشد چنین سخت‌افزاری پاسخگو نخواهد بود. در این موقعیت بهتر است که به فکر خرید محصولات پرچمدار یا برخی از میان‌رده‌های گران‌قیمت باشید. لازم به ذکر است که عملکرد یک گوشی هوشمند به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه‌ی مطلب همراه ما باشید تا با یک دید سطحی این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

تاثیر RAM، ROM و CPU‌ در عملکرد یک گوشی هوشمند

رم (RAM‌) یا حافظه‌ی دسترسی تصادفی

اگر می‌خواهید گوشی هوشمند شما عملکرد و سرعت مناسبی در پردازش امور مختلف داشته باشد، بایستی توجه ویژه‌ای به مقدار رم، رام و پردازنده‌ی آن داشته باشید. به طور کلی حافظه‌ی رم گوشی یک فضای ذخیره‌سازی تصادفی کوتاه مدت است. این بخش محل قرارگیری داده‌های در حال اجرا می‌باشد که با سرعت بسیار بالایی خوانده و نوشته می‌شوند. در کل اگر قصد دارید تا چندین اپلیکیشن را همزمان اجرا کنید به حافظه‌ی رم بالایی احتیاج خواهید داشت. هرچه این مقدار بالاتر باشد شما می‌توانید نرم‌افزارهای بیشتری را بدون افت سرعت و کندی مورد استفاده قرار دهید. در مورد دانش آموزان باید گفت که یک حافظه‌ی رم معمولی مانند 4 گیگابایت به راحتی پاسخگوی آن‌ها می‌باشد.

رام (ROM) یا حافظه‌ی داخلی

رام یک گوشی یا به اصطلاح حافظه‌ی داخلی آن، محل تجمع داده‌های گوناگون برای طولانی مدت می‌باشد. در گوشی‌های هوشمند مقدار رام بسیار بیشتر از مقدار رم آن می‌باشد. این فضای ذخیره‌سازی سرعت بسیار پایین‌تر نسبت به رم دارد. البته امروزه با روی کار آمدن حافظه‌ی داخلی UFS سرعت این قسمت نیز افزایش یافته است. اما با این حال نمی‌توان آن را در مقابل رم قرار داد. اگر نوع کاربری شما به گونه‌ای است که نیاز دارید تا حجم وسیعی از اطلاعات را در گوشی خود ذخیره نمایید، به حافظه‌ی داخلی زیادی احتیاج خواهید داشت. در این شرایط مقدار رام نسبت به رم از اهمیت بیشتری برخوردار است. شایان ذکر است که مقدار حافظه‌ی داخلی 64 گیگابایت یا بیشتر برای دانش آموزان کاملا مناسب خواهد بود.

CPU یا واحد پردازنده‌ی مرکزی

همانگونه که می‌دانید قلب تپنده‌ی یک گوشی هوشمند پردازنده‌ی آن می‌باشد. این قسمت مسئولیت پردازش تمامی فعالیت‌های ضروری را بر عهده دارد. از باز کردن یک فایل ساده گرفته تا انجام حرفه‌ای‌ترین بازی‌ها همگی توسط پردازنده انجام می‌شود. بنابراین پردازنده‌ یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی است که هنگام خرید گوشی مناسب برای دانش آموزان بایستی مورد توجه قرار گیرد. اکثر دانش آموزان در طول تحصیل به اجرای اپلیکیشن‌های سنگین نیاز پیدا نخواهند کرد. به همین دلیل یک پردازنده‌ی معمولی به راحتی نیاز آن‌ها را مرتفع خواهد ساخت. در ادامه 5 مدل از بهترین گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت را مورد بررسی قرار می‌دهیم. این محصولات می‌توانند ایده‌آل‌ترین انتخاب برای فرزند شما باشند که در کنار عملکردی خوب هزینه‌ی بالایی را نیز متحمل نشوید.

برای آشنایی با انواع حافظه‌های گوشی “انواع حافظه های گوشی موبایل و تفاوت های آن ها” را بخوانید.

راهنمای خرید گوشی مناسب دانش آموزان: سامسونگ مدل Galaxy A03

عکس از سامسونگ A03

همانطور که مستحضر هستید کمپانی سامسونگ یکی از موفق‌ترین برندها در زمینه‌ی تولید اسمارت فون می‌باشد. کیفیت بسیار بالای تولیدات این شرکت موجب محبوبیت خارق‌العاده‌ی آن شده است. گوشی گلکسی A03 یکی از جذاب‌ترین محصولات سامسونگ می‌باشد که با قیمت پایین خود نظرات زیادی را جلب کرده است. این موبایل اقتصادی به لطف امکانات گسترده‌ی خود تمامی نیازهای کاربران عادی را برطرف خواهد کرد. اگر به گوشی‌های پوکو علاقه‌مند هستید راهنمای خرید گوشی Poco X4 Pro و مقایسه آن با Poco X3 Pro را از دست ندهید.

بررسی طراحی سامسونگ A03، ساده اما زیبا

گوشی هوشمند سامسونگ A03‌ از طراحی زیبا و خوش‌دستی برخوردار است. در نگاه اول قاب پشتی آن با خطوط باریکی که دارد نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. کمپانی سامسونگ برای ساخت قاب پشتی و فریم این محصول از پلاستیک باکیفیت استفاده کرده است. این متریال موجب شده است تا وزن گوشی مذکور تنها 196 گرم باشد. بنابراین حتی پس از گذشت ساعت‌ها هیچ‌گونه خستگی را در دستان خود احساس نخواهید کرد. یکی دیگر از مزایای بکار بردن پلاستیک افزایش مقاومت بدنه می‌باشد. این گوشی نسبت به مدل‌هایی که دارای قاب پشتی شیشه‌ای هستند استحکام بالاتری دارد. بنابراین در مقابل ضربات احتمالی بیشتر دوام می‌آورد که بسیار حائز اهمیت است. 

از دیگر ویژگی‌هایی که در این بخش به چشم می‌خورد می‌توان به عدم ماندن اثر انگشت روی بدنه اشاره کرد. این خصوصیت سبب می‌شود تا زیبایی گوشی هوشمند شما پس از مدت‌ها نیز حفظ شود. در سمت راست گوشی سامسونگ A03 دکمه‌‌های پاور و تنظیم ولوم صدا مشاهده می‌شوند. طراحی اصولی سبب شده است تا دسترسی به هر دو راحت باشد و در این زمینه با مشکلی مواجه نشوید. در لبه‌ی سمت چپ تنها اسلات سیم کارت‌ها خودنمایی می‌کند. لازم به ذکر است که در این مدل محل قرارگیری سیم کارت دوم با کارت مموری به اشتراک گذاشته نشده است. یعنی خریداران می‌توانند دو عدد سیم کارت و یک عدد کارت حافظه را همزمان در این محصول قرار دهند. این خصوصیت شما را قادر می‌سازد تا حافظه‌ی داخلی گوشی را در صورت نیاز افزایش دهید.

کاربرد جک صدا

در قسمت پایین پورت Micro USB‌، یک عدد اسپیکر و جک 3.5 میلی‌متری صدا وجود دارد. امروزه در بسیاری از گوشی‌های هوشمند جک 3.5 میلی‌متری صدا به طور کامل حذف شده است. از همین جهت کاربران بایستی از طریق یک مبدل مخصوص، هندزفری خود را به آن‌ها متصل نمایند. اما خوشبختانه کمپانی سازنده برای گوشی سامسونگ A03 چنین تصمیمی را نگرفته است. کاربران به راحتی هرچه تمام‌تر می‌توانند از هدفون،‌ هدست و یا هندزفری خود استفاده نمایند. این موضوع یک مزیت بسیار خوب برای خرید گوشی مناسب برای دانش آموزان مذکور محسوب می‌شود. در قسمت بالایی نیز فقط یک عدد میکروفون قرار گرفته است. 

زیبایی بیشتر با جزئیاتی کوچک

یکی از مهم‌ترین عوامل جذابیت سامسونگ A03 نحوه‌ی قرارگیری دوربین‌های آن می‌باشد. در این محصول دو عدد لنز به صورت عمودی روی یک قاب مربعی شکل قرار گرفته‌اند. این قاب مقداری از سایر نقاط بدنه بالاتر می‌باشد. اما لنزها هیچگونه برجستگی ندارند و زمانی که گوشی را روی سطح صافی قرار دهید آسیب نمی‌بینند. بنابراین استفاده از کاورهای محافظ در این مدل ضروری نمی‌باشد. دور هر یک از دوربین‌ها حلقه‌ی براقی وجود دارد که جلوه‌ی خاصی به آن‌ها بخشیده است. 

تمامی موارد ذکر شده در کنار یکدیگر موجب می‌شوند تا این گوشی از نمای پشت بسیار زیبا به نظر برسد. به طور خلاصه می‌توان گفت که تلاش‌های کمپانی سامسونگ برای طراحی این مدل قابل تحسین است. شما با خرید گوشی سامسونگ A03 از یک تلفن همراه جذاب با ظاهری مانند یک محصول گران‌قیمت برخوردار خواهید شد. بنابراین زمانی که این مدل را در دست می‌گیرید به هیچ عنوان متوجه‌ی ارزان‌قیمت بودن آن نمی‌شوید.

بررسی صفحه نمایش سامسونگ A03؛ کیفیتی قابل قبول

سامسونگ A03 از یک نمایشگر مناسب از نوع  PLS LCD بهره‌مند است که سبب شده تا این مدل پیشنهادی مناسب برای خرید گوشی مناسب برای دانش آموزان باشد. این صحفه نمایش با رزولوشن 1600×720 پیکسل خود می‌تواند تصاویر را باکیفیت مطلوبی به نمایش بگذارد. تراکم پیکسلی 270PPI آن که نشان‌دهنده‌ی وجود تعداد 270 پیکسل در هر اینچ می‌باشد نیز در این امر تاثیرگذار است. البته نمی‌توان نمایشگر مذکور را با صفحه نمایش‌های پیشرفته‌ای که روی برخی از گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار وجود دارد مقایسه کرد. اما با این حال در رنج قیمتی خود کاملا مناسب می‌باشد و رضایت شما را جلب خواهد کرد. یکی از ویژگی‌هایی که در این زمینه به چشم می‌خورد پشتیبانی از 16 میلیون رنگ مختلف می‌باشد. این خصوصیت کمک می‌کند تا تصاویر پخش شده نزدیک‌ترین حالت ممکن به واقعیت را داشته باشند. بنابراین خریداران از رنگ‌های غنی و خیره‌کننده‌ آن لذت خواهند برد. 

نمایشگر گوشی سامسونگ A03‌ دارای سایز 6.5 اینچ می‌باشد که کاملا مطلوب است. لازم به ذکر است که این قسمت حدود 81.8 درصد از کل پنل جلویی را به خود اختصاص می‌دهد. در نتیجه حاشیه‌های نمایشگر نسبتا باریک می‌باشند که این موضوع در زیبایی بیشتر گوشی بسیار موثر است. باید بدانید که این مدل در مقابل گرد و غبار و پاشش آب هیچگونه مقاومتی ندارد. بنابراین اگر در معرض این عوامل قرار گیرد قطعا آسیب خواهد دید. به همین علت هنگام استفاده بایستی دقت خاصی به این موضوع داشته باشید.

اگر حسگر اثر انگشت شما به درستی کار نمی‌کند “نحوه رفع مشکل کار نکردن اثر انگشت در اندروید” را بخوانید.

بررسی دوربین سامسونگ Galaxy A03؛ دوربین دوگانه‌ای که نیازهای شما را برطرف خواهد کرد

راهنمای خرید گوشی سامسونگ

گوشی هوشمند سامسونگ مدل Galaxy A03 بر خلاف قیمت پایین خود مجهز به دوربین‌های باکیفیتی می‌باشد. این محصول در زمینه‌ی عکس‌برداری و فیلم‌برداری نسبت به رقبای خود عملکرد بسیار خوبی دارد. این موضوع برگ برنده‌ای برای این گوشی دوست‌داشتنی و اقتصادی می‌باشد. در پنل پشتی یک عدد لنز 48 مگاپیکسلی و یک ماژول عمق میدان 2 مگاپیکسلی وجود دارد. لنز اصلی که از نوع عریض می‌باشد با دریچه دیافراگم f/1.8 خود می‌تواند عکس‌های بسیار خوبی را به ثبت رساند. شما با خرید گوشی سامسونگ A03 قادر خواهید بود تا لحظات شیرین خود با کیفیت بالایی به یادگار بگذارید. سنسور عمق میدان که در گرفتن‌ عکس‌های پرتره کاربرد دارد با گشودگی دیافراگم f/2.4‌ عملکرد مناسبی دارد. 

این ماژول کمک می‌کند تا گوشی شما بتواند بهتر پس‌زمینه را از سوژه‌ی اصلی جدا کند. در کنار این دو عدد لنز یک فلش LED‌ قدرتمند نیز وجود دارد که در محیط‌های تاریک شما را یاری خواهد کرد. از قابلیت‌هایی که در این بخش وجود دارند می‌توان به فیلم‌برداری 1080 با نرخ 30 فریم بر ثانیه، محدوده‌ی دینامیکی گسترده، کاهش اثر قرمزی چشم، عکاسی متوالی، فیلم‌برداری اسلوموشن، شناسایی چهره و تشخیص لبخند اشاره کرد. تمامی این ویژگی‌ها سبب می‌شوند تا گوشی سامسونگ A03‌ در زمینه‌ی دوربین به خوبی بدرخشد.

دوربین سلفی معمولی

اما موضوع در بخش دوربین سلفی کمی متفاوت است. با خرید گوشی سامسونگ مدل A03 از یک لنز 5 مگاپیکلسی بهره‌مند خواهید شد. این دوربین با دیافراگم f/2.2 قادر است تا عکس‌های قابل قبولی را ثبت کند. اما نمی‌توانید توقع تصاویری با جزئیات و شفافیت بالا را از آن داشته باشید. بنابراین در استفاده‌های روزمره و کاملا عادی پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود. این ماژول درون یک ناچ قطره‌ای در بالای نمایشگر واقع شده که بسیار زیبا است. از قابلیت‌های اضافی آن نیز می‌توان به فوکوس خودکار، نشان‌دار کردن چهره و HDR‌ اشاره کرد.

بررسی باتری گلکسی A03؛ قدرتمند و کاربردی

باتری یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل محبوبیت گوشی سامسونگ A03 بین کاربران مختلف محسوب می‌شود. این محصول انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری قدرتمند 5000 میلی‌آمپری از نوع لیتیوم پلیمری تامین می‌کند. این باتری می‌تواند ساعت‌ها با انجام فعالیت‌هایی مانند وب‌گردی، تماشای فیلم و گوش کردن به موسیقی دوام آورد که خارق‌العاده است. در این رنج قیمت، باتری 5000 میلی‌آمپری برگ برنده‌ای به تمام معنا محسوب می‌شود. اما نکته‌ای که باید خدمت شما عرض کنیم این است که A03‌ از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند. به همین جهت ممکن است که پر شدن این باتری قدرتمند مقداری طول بکشد.

بررسی سخت‌افزار و نرم‌افزار گلکسی A03

بررسی گوشی سامسونگ A03

گوشی هوشمند سامسونگ A03‌ از یک چیپست هشت هسته‌ای UNISOC SC9863A بهره می‌برد. این تراشه متشکل از هشت هسته با سرعت کلاک 1.6 گیگاهرتز است که دارای فرکانسی برابر با 1610 مگاهرتز می‌باشد. پردازنده‌ی مذکور به همراه پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR GE8322 ارا‌ئه می‌شود که عملکرد مناسبی دارد. این تراشه برای انجام فعالیت‌های روزانه بسیار مناسب و قابل‌قبول می‌باشد. به عنوان مثال می‌تواند به راحتی از عهده پردازش اموری مانند وب‌گردی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی بر‌آید. اما در محاسبات سنگین‌تر عملکرد خوبی نخواهد داشت. 

بنابراین اگر قصد اجرای بازی‌های حرفه‌ای با گرافیک بالا را دارید، این محصول مناسب شما نمی‌باشد. اگرچه قادر است تا بعضی از بازی‌ها را با گرافیک متوسط و پایین اجرا کند. اما در کل برای گیمینگ و فعالیت‌هایی مانند آن ساخته نشده است. از همین جهت برای مصارف دانش آموزی و معمولی فوق‌العاده می‌باشد. این گوشی از 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع eMMC 5.1 برخوردار است. این مقادیر برای اشخاصی با کاربری عادی کاملا رضایت‌بخش خواهد بود. با این حال در صورت نیاز می‌توانید از طریق کارت مموری اقدام به افزایش فضای ذخیره‌سازی کنید.

اگر به گوشی‌های سری A سامسونگ علاقه‌مند هستید “مقایسه سامسونگ A53 و A33” را بخوانید.

بدون محدودیت از دنیای نرم‌افزارها لذت ببرید

گوشی سامسونگ A03‌ با سیستم عامل اندروید نسخه‌ی 11 عرضه می‌شود. بنابراین خریداران می‌توانند جدیدترین اپلیکیشن‌های روز دنیا را بدون محدودیت توسط آن اجرا نمایند. همچنین رابط کاربری ساده اما جذاب آن رضایت شما را در پی خواهد داشت.

جعبه گشایی

با خرید گوشی سامسونگ مدل A03‌ دیگر نیازی به خرید شارژر جداگانه نخواهید داشت. زیرا بر خلاف بسیاری از رقبا، در جعبه این محصول یک عدد آداپتور شارژ و کابل مخصوص وجود دارد. بنابراین از صرف وقت و هزینه‌های اضافی در امان خواهید ماند.

راهنمای خرید گوشی مناسب برای دانش آموزان: سامسونگ Galaxy A23

23

گوشی هوشمند سامسونگ A23‌ یکی دیگر از محصولات پرفروش این کمپانی می‌باشد. این مدل در کنار قیمت مناسب خود عملکرد فوق‌العاده‌ای را به خریداران هدیه می‌دهد. ابتدا از طراحی بسیار جذاب آن شروع می‌کنیم که نظر هر بیننده‌ای را متوجه‌ی خود می‌سازد. این مدل در چهار رنگ مشکی، سفید، هلویی و آبی عرضه‌ می‌شود که هر کدام از آن‌‌ها جذابیت خاص خود را دارند. 

قاب پشتی و فریم این گوشی از جنس پلاستیک باکیفیت می‌باشد که مقاومت خوبی در برابر ضربات احتمالی دارد. قاب پشتی سامسونگ A23‌ تخت و کاملا براق می‌باشد و زمانی که در معرض تابش نور قرار می‌گیرد بسیار خیره‌کننده به نظر می‌رسد. چهار عدد لنز به همراه فلش LED‌ نیز روی یک قاب مستطیل شکل قرار گرفته‌اند که همواره مقداری برجسته می‌باشد.

شباهتی محسوس

این مدل از نظر ظاهری بسیار شبیه به سایر اعضای خانواده‌ی سری A است. اما لبه‌های محل قرارگیری دوربین‌ها مقداری از حالت تخت بودن خود درآمده است. در قسمت پایین یک عدد پورت USB Type-C، اسپیکر، جک 3.5 میلی‌متری صدا و میکروفون قرار دارد. در بخش بالا تنها میکروفون ثانویه به چشم می‌خورد که در دریافت صدایی بهتر بسیار موثر می‌باشد. در سمت چپ نیز فقط اسلات سیم کارت وجود دارد. شما می‌توانید همزمان دو عدد سیم کارت و یک کارت حافظه را مورد استفاده قرار دهید. در سمت راست دکمه تنظیم صدا و پاور تعبیه شده است. لازم به ذکر است که دکمه‌ی پاور،‌ حسگر اثر انگشت نیز می‌باشد. سنسور بکار رفته در این گوشی عملکرد بسیار سریع و دقیقی دارد. بنابراین می‌تواند در کسری از ثانیه دسترسی شما را به اطلاعات درون گوشی فراهم سازد. 

به لطف استفاده از پلاستیک در ساخت بدنه، گوشی سامسونگ A23‌ دارای تنها 195 گرم وزن می‌باشد. این مشخصه به کاربران اجازه می‌دهد تا در طول روز بدون خستگی از امکانات موبایل خود بهره‌مند شوند. همچنین ابعاد 164.5×76.9×8.4 میلی‌متری موجب می‌شود شما بتوانید آن را به راحتی در جیب یا کیف خود بگذارید و به در هر مکانی به همراه داشته باشید. این محصول نیز در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم نمی‌باشد. در نتیجه مراقب باشید که آن را در معرض تماس با آب قرار ندهید.

بررسی نمایشگرگوشی سامسونگ A23، ساده اما باکیفیت

گوشی هوشمند سامسونگ A23 نیز درست مانند گلکسی A03 دارای نمایشگری از نوع PLS LCD‌ می‌باشد. اما از نظر رزولوشن و کیفیت تصویر حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد. رزولوشن این مدل برابر با 1080×2408 پیکسل است که می‌تواند هرگونه محتوایی را با ریزترین جزئیات به نمایش بگذارد. همچنین تراکم پیکسلی 400PPI‌ به این موضوع کمک زیادی می‌کند. این صفحه نمایش دارای سایزی به اندازه‌ی 6.6 این می‌باشد که برای تماشای فیلم و انجام بازی بسیار لذت‌بخش خواهد بود. ویژگی پشتیبانی از 16 میلیون رنگ گوناگون در این گوشی نیز به چشم می‌خورد که حائز اهمیت است. یکی از مهم‌ترین خصوصیاتی که در این زمینه نظر شما را جلب می‌کند نرخ نوسازی 90 هرتز می‌باشد. 

این ویژگی احساس فوق‌العاده‌ای را به کاربران هدیه خواهد داد. زیرا سبب می‌شود تا جابجایی تصاویر در نمایشگر بسیار تا بسیار روان باشد. همانطور که مستحضر هستید بخش صفحه نمایش یکی از حساس‌ترین قسمت‌های یک گوشی هوشمند محسوب می‌شود. بنابراین باید به خوبی از‌ آن محافظت شود. با خرید گوشی سامسونگ A23 خیالتان از این بابت کاملا آسوده خواهد بود. زیرا به لطف لایه‌ی گوریلا گلس 5 بکار رفته در آن، نمایشگر تا حد قابل قبولی در مقابل ضربات احتمالی مقاوم می‌باشد. لازم به ذکر است که حدود 83 درصد از کل پنل جلویی به این بخش اختصاص داده شده است. بنابراین حاشیه‌های نمایشگر تا حد مناسبی باریک می‌باشند. از همین رو فضایی کاملا بهینه در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اگر شما نیز جزء طرفداران گوشی‌های مجهز به قلم S هستید “راهنمای خرید سامسونگ S22 Ultra و مقایسه آن با Note 20 Ultra؛ پرچمداران مجهز به قلم S” را بخوانید.

بررسی دوربین‌های سامسونگ A23

لنز

کمپانی سامسونگ برای گوشی گلکسی A23 در زمینه‌ دوربین سنگ تمام گذاشته است. بر خلاف قیمت پایین و میان‌رده بودن، این محصول مجموعه‌ی کاملی از لنزها را در بر دارد. در قسمت پشتی یک دوربین چهارگانه تعبیه شده است. این دوربین متشکل از یک لنز اصلی عریض 50 مگاپیکسلی، لنز فوق عریض 5 مگاپیکلسی و ماژول‌های 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان می‌باشد. لنز 50 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8‌ خود قادر است تا عکس‌هایی بسیار زیبا و باکیفیتی را به یادگار بگذارد. رنگ‌های خیره‌کننده و تصاویر واضح شما را به این گوشی علاقه‌مند می‌سازد. سنسور ماکرو شما را قادر می‌سازد تا از اجسام کوچک عکس‌هایی با جزئیات کامل را به ثبت رسانید. 

دوربین فوق عریض با زاویه دید 123 درجه‌ای خود می‌تواند فضای گسترده‌ای از محل مورد نظر کاربران را پوشش دهد. اما دقت داشته باشید که کیفیت تصاویر گرفته شده توسط آن تا حد قابل توجهی پایین‌تر از لنز اصلی می‌باشند. سنسور عمق میدان نیز در عکس‌های پرتره کاربرد دارد تا پس‌مینه کاملا از سوژه‌ی اصلی جدا شود. از قابلیت‌هایی که در این بخش به چشم می‌خورند می‌توان به فیلم‌برداری 4K و 1080 با نرخ 30 فریم بر ثانیه اشاره کرد.

چیدمانی منحصر به فرد

سه عدد از این لنزها با سایزی تقریبا یکسان در زیر یکدیگر قرار گرفته‌اند. دوربین آخر که مقداری کوچکتر می‌باشد به همراه فلش LED در سمت راست آن‌ها واقع شده است. این چیدمان جذابیت خاصی را به گوشی هدیه داده است.

با خرید گوشی سامسونگ مدل A23‌ از یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی بهره‌مند خواهید شد. این لنز نیز درون یک ناچ حفره‌ای جای گرفته است. ماژول مذکور با گشودگی دیافراگم f/2.2‌ در عکس‌برداری و فیلم‌برداری عملکرد مناسبی را از خود نشان خواهد داد. بنابراین در استفاده‌های معمولی شما را کاملا خشنود می‌سازد.

بررسی عملکرد باتری سامسونگ A23

گوشی سامسونگ مدل A23 از یک باتری لیتیوم پلیمری قدرتمند 5000 میلی‌آمپری بهره می‌برد. درست مانند گوشی A03‌ این باتری نیز می‌تواند ساعت‌ها شما را از شارژ مجدد بی‌نیاز کند. اما نقطه قوت آن پشتیبانی از فست شارژ 25 واتی می‌باشد. بنابراین در مدت زمان کوتاهی شارژ می‌شود و شما را معطل نخواهد ساخت. عملکرد خوب در بخش باتری سبب شده تا این مدل یک انتهاب مناسب خرید گوشی مناسب برای دانش آموزان باشد.

سخت‌افزار و نرم‌افزار مناسب برای امور روزانه

طراحی گوشی سامسونگ A23

قلب تپنده‌ی گوشی سامسونگ مدل A23‌ تراشه‌ی اسنپدارگون SM6225‌ می‌باشد. این چیپست با لیتوگرافی 6 نانومتری خود بسیار کم‌مصرف است و عمر باتری را افزایش می‌دهد. پردازنده‌ی مذکور از 4 عدد هسته‌ی نسبتا قدرتمند Kyro 265 Gold  با سرعت کلاک 2.4 گیگاهرتز و 4 عدد هسته‌ی اقتصادی Kyro 265 Silver با فرکانس 1.9 گیگاهرتز تشکیل شده است. تراشه‌ی مذکور در کنار پردازنده‌ گرافیکی Adreno 610 می‌تواند بسیاری از اپلیکیشن‌های مختلف را به راحتی اجرا کند. اما از پس پردازش برخی از بازی‌های سنگین با گرافیک بالا بر نخواهد آمد. از همین جهت برای مصارف روزانه کاملا مناسب می‌باشد. 

این گوشی با رم‌ها و حافظه‌های داخلی متفاوتی عرضه می‌شود. اما ما در این مدل 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی را مورد بررسی قرار داده‌ایم. تمامی این مقادیر برای استفاد‌ه‌های دانش آموزی فوق‌العاده هستند و شما را با محدودتی مواجه نمی‌کنند.

گوشی سامسونگ مدل A23‌ با سیستم عامل اندروید نسخه‌ی 12 و رابط کاربری اختصاصی سامسونگ یعنی One UI 4.1‌ عرضه می‌شود. بنابراین در اجرای نرم‌افزارهای گوناگون محدودتی نخواهد داشت.

برای آشنایی با انواع نمایشگرهای تلفن‌های همراه “بررسی انواع صفحه نمایش گوشی” را بخوانید.

جعبه گشایی

با خرید گوشی سامسونگ A23‌ از یک شارژر و کابل مخصوص نیز برخوردار خواهید شد. اما در جعبه‌ی آن خبری از هندزفری یا کاور محافظ نمی‌باشد.

راهنمای خرید گوشی مناسب برای دانش آموزان: شیائومی مدل Redmi Note 11‌

راهنمای انتخاب گوشی مناسب برای دانش آموزان

محصول بعدی که قصد داریم تا آن را برای دانش آموزان عزیز معرفی کنیم گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11 می‌باشد. کمپانی شیائومی در چند سال اخیر با تولیدات بسیار باکیفیت اما ارزان قیمت خود توانسته است افراد زیادی را در سرتاسر جهان به خود علاقه‌مند سازد. گوشی ردمی نوت 11 نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد و طرفداران زیادی در کشورهای مختلف دارد. این مدل از طراحی ساده‌ای برخوردار است. اما این سادگی جلوه‌ای زیبا به گوشی مذکور بخشیده است. در قاب پشتی طرح و شکل خاصی به چشم نمی‌خورد. این بخش در قسمت لبه‌ها مقداری انحنا دارد که موجب می‌شود در دست گرفتن ردمی نوت 11 بسیار راحت شود. در فریم اطراف نیز چنین انحنایی دیده می‌شود که طراحی گوشی را یکپارچه می‌سازد. 

دوربین‌های این مدل مانند گلکسی A23 روی یک قاب مستطیل شکل واقع شده‌اند. اما چیدمان آن‌ها کاملا متفاوت است. لنز اصلی که اندازه‌ی بزرگتری دارد در بالاترین قسمت و مابقی ماژول‌ها با سایزی کوچک‌تر به همراه فلش LED‌ در زیر آن قرار گرفته‌اند. یک نوار براق نازک دور تا دور این بخش را فراگرفته است که زیبایی خاصی دارد. گوشی ردمی نوت 11 دارای تنها 179 گرم وزن می‌باشد که خارق‌العاده‌ است. هیچ یک از خریداران پس از استفاده از آن احساس خستگی نخواهند کرد. در قسمت بالایی این محصول یک عدد اسپیکر، جک 3.5 میلی‌متری صدا، فرستنده‌ی مادون قرمز و میکروفون ثانویه وجود دارد. اگر قصد خرید گوشی شیائومی ردمی Note 11 را دارید، می‌توانید همین حالا و با مراجعه به وب‌سایت مبیت خرید خود را نهایی کنید.

فرستنده‌ی IR Blaster

شایان ذکر است که فرستنده‌ مادون قرمز مانند یک ریموت عمل می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید وسایل اطراف خود مانند تلویزیون را کنترل کنید. بخش پایینی شامل پورت USB Type-C، میکروفون و اسپیکر قدرتمند دیگری می‌شود. ترکیب دو عدد اسپیکر در بالا و پایین گوشی موجب می‌شود تا صدایی فوق‌العاده باکیفیت به گوش شما برسد. بنابراین حتی بدون هندزفری از تماشای فیلم و انجام بازی لذت خواهید برد. 

اشتراک‌گذاری سریع اطلاعات،OTG

لازم به ذکر است که درگاه شارژ از قابلیت OTG نیز پشتیبانی می‌کند. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا با سرعت بالایی اطلاعات دورن گوشی خود را توسط کابلی مخصوص با کامپیوتر و لپ‌تاپ به اشتراک بگذارید. در سمت راست، دکمه‌ی ولوم و پاور که حسگر اثر انگشت نیز می‌باشد، وجود دارد. سمت چپ تنها اسلات سیم کارت‌ها به چشم می‌خورد و چیز دیگری برای این بخش در نظر گرفته نشده است. گوشی هوشمند شیائومی نسبت به محصولاتی که تا به حال معرفی کردیم یک برتری خارق‌العاده دارد. این محصول از گواهی IP53‌ بهره می‌برد که در مقابل پاشش آب کاملا مقاوم است. همچنین ذرات ریز گرد و غبار روی آن تاثیری ندارد. در نتیجه از این نظر خیال کاربران به طور کامل آسوده خواهد بود.

اگر گوشی شیائومی دارید مطلب “راهنمای استفاده از دوربین گوشی‌ های شیائومی” را بخوانید.

بررسی صفحه نمایش Redmi Note 11، نمایشگری پیشرفته 

عکس از ردمی نوت 11

با خرید گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11 از نمایشگری باکیفیت بهره‌مند خواهید شد. کمپانی شیائومی برای این گوشی ارزان قیمت یک صفحه نمایش 6.43 اینچی از نوع AMOLED‌ در نظر گرفته است. این نوع نمایشگر در گوشی‌هایی با این محدوده‌ی قیمت به ندرت دیده می‌شود. رزولوشن 1080×2400 و تراکم پیکسلی 409PPI نیز از دیگر مشخصات بسیار خوب آن می‌باشند. یکی از خصوصیاتی که در این زمینه خودنمایی می‌کند، روشنایی 700 نیتی است. برای شما نیز احتمالا پیش آمده است زمانی که در زیر نور خورشید قرار می‌گیرید خوانایی نوشته‌های روی نمایشگر کاهش می‌یابد. اما با خرید گوشی شیائومی مدل ردمی نوت 11 به هیچ عنوان با این مشکل بر نخواهید خورد. زیرا در هر شرایطی می‌تواند روشنایی بسیار خوبی را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان آورد. 

درست مانند گلکسی A23 این صفحه نمایش نیز دارای نرخ نوسازی 90 هرتزی می‌باشد که حائز اهیمت است. اما تنها نقطه ضعف آن نسبت به A23 لایه‌ی محافظ گوریلا گلس 3 می‌باشد. اگرچه این پوشش مقاومت خوبی در مقابل خط و خش دارد. اما در مقابل گوریلا گلس 5 حرفی برای گفتن نخواهد داشت. اگر قصد شما از خرید گوشی مناسب برای دانش آموزان تماشای فیلم و خواندن فایل‌های متنی می‌باشد، کیفیت بالای نمایشگر این گوشی به شما کمک بزرگی می‌کند.

علاقه‌مندان به گوشی‌های گیمینگ “بررسی کامل گوشی گیمینگ Poco F4 GT” را بخوانند.

دوربین‌هایی که شما را شگفت‌زده می‌کنند

گوشی هوشمند شیائومی مدل Redmi Note 11‌ مانند گلکسی A23 مجهز به یک دوربین چهارگانه می‌باشد. این محصول دارای لنز اصلی 50 مگاپیکسلی و سنسورهای ماکرو و عمق میدان 2 مگاپیکسلی می‌باشد. اما در بخش دوربین فوق عریض مقداری پیشرفت داشته است. این مدل از یک لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی برخوردار است که نسبت به ماژول 5 مگاپیکسلی گلکسی A23 عملکرد بهتری خواهد داشت. بنابراین تصاویر به ثبت رسیده توسط آن دارای کیفیت و جزئیات بالاتر می‌باشند. 

البته در زمینه‌ی فیلم‌برداری مقداری عقب می‌افتد. زیرا می‌تواند تا تنها با کیفیت 1080 و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلم بگیرد.  اما گوشی گلکسی A23 کیفیت 4K‌ را نیز در بر داشت. به طور کلی با این محدوده‌ی قیمت گوشی شیائومی مدل ردمی نوت 11 در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری فوق‌العاده به نظر می‌رسد. البته نمایشگر باکیفیت آن نیز در این موضوع بی‌تاثیر نیست.

با خرید گوشی‌ شیائومی مدل Redmi Note 11 قادر به گرفتن عکس‌های سلفی بسیار زیبایی خواهد بود. این محصول از یک لنز عریض 13 مگاپیکسلی بهره‌ می‌برد که در داخل یک ناچ حفره‌ای قرار گرفته است. از نظر دوربین سلفی این گوشی یک سر و گردن بالاتر از دو محصول قبلی می‌باشد. ترکیب نمایشگر باکیفیت و لنزی قدرتمند موجب می‌شود تا تصاویری بسیار خوب از لحظات شیرین شما به یادگار بماند.

بررسی باتری شیائومی ردمی نوت 11

گوشی هوشمند شیائومی مدل Redmi Note 11 مانند گلکسی A03 و A23 دارای باتری قدرتمند 5000 میلی‌آمپری از نوع لیتیوم پلیمر می‌باشد. اما پیشرفتی دیگر نیز در این خصوص به چشم می‌خورد. این مدل از شارژ سریع 33 وات پشتیبانی می‌کند که طی تنها 1 ساعت انرژی گوشی را باز می‌گرداند. این ویژگی برای افراد پرمشغله فوق‌العاده می‌باشد.

سخت‌افزار و نرم‌افزاری مناسب

راهنمای خرید گوشی مناسب برای دانش آموزان: Redmi Note 11

در گوشی هوشمند شیائومی مدل Redmi Note 11 از پردازنده‌ای دقیقا مشابه با گوشی گلکسی A23 استفاده شده است. تراشه‌ی بکار رفته در آن از نوع اسنپدارگون مدل SM6225 می‌باشد که با لیتوگرافی 6 نانومتری و 8 هسته‌ی عملکردی بسیار خوب را از خود نشان می‌دهد. همانطور که قبلا ذکر کردیم این پردازنده برای انجام امور معمولی و برخی از بازی‌های نیمه‌حرفه‌ای مناسب می‌باشد. بنابراین نمی‌توان توقع خود را از این موارد بالاتر برد. این محصول از 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد. اما نکته‌ی قابل توجه این است که حافظه‌ی داخلی آن از نوع UFS 2.2 می‌باشد. سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در این مدل بسیار بالاتر از حافظه‌های eMMC‌ می‌باشد. بنابراین به طور کلی در افزایش سرعت گوشی تاثیر بسزایی دارد.

گوشی هوشمند شیائومی مدل Redmi Note 11‌ با اندروید نسخه‌ی 11 و رابط کاربری اختصاصی شیائومی MIUI 13 راهی بازار شده است. کاربرانی که خرید گوشی مناسب برای دانش آموزان را دارند می‌توانند هر اپلیکیشنی که می‌خواهند را به راحتی در این محصول اجرا کنند. فضای کاربری ساده اما لذت‌بخش این گوشی نیز احساس خوبی را به خریدارن القا خواهد کرد.

برای اطلاع دقیق از قابلیت های گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11s “بررسی گوشی شیائومی Redmi Note 11s” را بخوانید.

جعبه گشایی

کمپانی شیائومی در عرضه‌ی لوازم جانبی گوشی‌های خود هیچ‌گونه کم کاری نمی‌کند. با خرید گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11 یک عدد شارژر قدرتمند 33 واتی، کابل مخصوص و یک عدد کاور محافظ شفاف و باکیفیت در اختیار شما قرار می‌گیرد. بنابراین پس از تهیه‌ی این محصول دیگر هیچ نیازی به خرید وسایل اضافی نخواهید داشت.

راهنمای خرید گوشی مناسب برای دانش آموزان: سامسونگ مدل M22

عکس از گوشی M22

گوشی هوشمند سامسونگ M22 یکی دیگر از محصولات میان‌رده اما باکیفیت این کمپانی می‌باشد. این مدل نیز به لطف قیمت مناسب خود طی مدت کوتاهی تعداد فروش بالایی را به خود اختصاص داد. اگه علاقه‌مند به یک طراحی زیبا هستید این گوشی انتخابی جذاب برای شما خواهد بود. اول از همه باید بگوییم که M22 در سه رنگ آبی، مشکی و سفید عرضه شده است. کاربران می‌توانند بر اساس سلیقه‌ی شخصی خود یکی از آن‌ها را تهیه نمایند. قاب پشتی این اسمارت فون کاملا تخت می‌باشد و تنها کمی انحنا در لبه‌ها وجود دارد. در نگاه اول خطوط عمودی و صافی که از بالا تا پایین آن کشیده شده‌اند هر شخصی را مجذوب خود می‌سازند. 

این بخش و فریم اطراف هر دو از جنس پلاستیک باکیفیت می‌باشند. احتمالا فکر می‌کنید که استفاده از این متریال گوشی شما را ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت جلوه می‌دهد. اما به لطف طراحی اصولی این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد. در واقع بکار بردن پلاستیک برای این محصول مزیت‌هایی را نیز به همراه داشته است. به عنوان مثال می‌توان به کاهش وزن، افزایش مقاومت در برابر ضربات و ممانعت از بر جای ماندن اثر انگشت روی بدنه اشاره کرد. این مدل دارای 186 گرم وزن و ابعادی به اندازه‌ی 159.9×74×8.4 می‌باشد. تمامی این مقادیر برای یک گوشی هوشمند کاملا مناسب هستند و مشکلی در این زمینه به چشم نمی‌خورد. برای خرید گوشی سامسونگ مدل M22 با چند کلیک ساده به وب‌سایت مبیت مراجعه نمایید.

ضخامتی زیاد

اما ضخامت آن ممکن است برای برخی از مصرف‌کنندگان به ویژه خانم‌ها کمی زیاد باشد. نحوه‌ی قرارگیری ماژول‌های دوربین در M22 خاص و جذاب می‌باشد. کمپانی سامسونگ چهار عدد لنز را در کنار یکدیگر روی قابی مربعی شکل قرار داده است. اما فلش LED بصورت کاملا جداگانه در خارج از این قسمت مشاهده می‌شود. تمامی لنزها اندازه‌ی یکسانی دارند و کاملا متقارن می‌باشند. این قاب نیز مقداری از سطح بدنه‌ی گوشی بالاتر است. از همین جهت بهتر است که به استفاده از کاورهای محافظ روی آورید. 

در سمت راست این محصول دکمه‌ی تنظیم ولوم و پاور که حسگر اثر انگشت می‌باشد تعبیه شده است. در سمت چپ تنها اسلات سیم کارت وجود دارد و در قسمت بالا نیز فقط میکرفون ثانویه به چشم می‌خورد. بخش پایین گوشی اسپیکری قدرتمند، درگاه USB Type-C، میکروفون و جک 3.5 میلی‌متری صدا را در بر دارد. گفتنی است که دسترسی به تمامی این اجزا بسیار راحت می‌باشد و با مشکلی برخورد نخواهید کرد.

نمایشگری با تکنولوژی جدید اما کیفیتی متوسط

بررسی گوشی دانش آموزی سامسونگ M22

کمپانی سامسونگ برای گوشی گلکسی M22 قدم بزرگی برداشته و در آن از نمایشگری نسبتا باکیفیت و پیشرفته استفاده کرده است. بدون شک می‌توان گفت که این ویژگی مهم‌ترین عامل محبوبیت گوشی M22 می‌باشد. صفحه نمایش بکار رفته در گوشی مذکور از نوع Super AMOLED است که با رزولوشن 1600×720 و تراکم پیکسلی 274PPI‌ خود قادر است هرگونه محتوایی را با کیفیت مطلوبی به نمایش بگذارد. اگرچه نمایشگر سوپر امولد این محصول جزء تکنولوژی جدید نمایشگرها می‌باشد. اما از نظر رزولوشن و تراکم پیکسلی نمی‌توان آن را در حد گوشی‌های پرچمدار دانست.

صفحه نمایش مذکور دارای حداکثر روشنایی 600 نیت است و در هر شرایطی خوانایی خود را حفظ می‌کند. نرخ نوسازی 90 هرتزی و پشتیبانی از 16.8 میلیون رنگ مختلف نیز در آن دیده می‌شود که قابل تحسین است. این قسمت حدود 83.6 درصد از کل پنل جلویی را در بر می‌گیرد تا حاشیه‌های اطراف کاملا باریک باشند. با توجه به خصوصیات ذکر شده می‌توان گفت این گوشی برای دانش‌ آموزانی که نیاز به مطالعه‌ی زیاد دارند کاملا مناسب است. زیرا می‌توان متون را باکیفیت بالایی نمایش دهد و از خستگی چشم آن‌ها جلوگیری کند. 

برای بررسی دقیق گوشی سامسونگ مدل M22 “بررسی سامسونگ M22؛ پایین رده اقتصادی و محبوب” را بخوانید

مجموعه‌ای کامل از دوربین‌ها؛ بررسی دوربین سامسونگ M22

راهنمای خرید گوشی مناسب برای دانش آموزان: سامسونگ M22

دوربین گوشی‌های سامسونگ همیشه زبان‌زد کاربران بوده است. از محصولات پایین‌رده گرفته تا گوشی‌های پرچمدار همگی از دوربین‌هایی بهره می‌برند که نیاز خریداران را کاملا مرتفع می‌سازند. این ویژگی در مورد گوشی هوشمند سامسونگ مدل M22 نیز کاملا صادق است. این محصول دارای یک لنز اصلی عریض 48 مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی و دو سنسور ماکرو و عمق تصویر 2 مگاپیکسلی می‌باشد. تمامی این ماژول‌ها با توجه به قیمت این محصول عملکرد بسیار خوبی دارند و شما را خشنود می‌سازد. با خرید گوشی سامسونگ مدل M22 عکس‌هایی زیبا را به خود هدیه خواهید داد.‌ اما باید بدانید که تصاویر گرفته شده توسط لنز فوق عریض در این مدل نیز شفافیت مناسبی ندارند.

گوشی سامسونگ مدل M22 به عنوان دوربین سلفی از یک لنز 13 مگاپیکسلی بهره می‌برد. این ماژول نیز کیفیت مناسبی دارد و اگر شدت نور محیط کافی باشد عکس‌هایی زیبا را به شما هدیه می‌دهد. لازم به ذکر است که دوربین سلفی و دوربین چهارگانه‌ی عقب هر دو قادر به فیلمبرداری 1080 با نرخ 30 فریم بر ثانیه هستند. این قابلیت برای یک گوشی میان‌رده قابل قبول می‌باشد.

باتری

گوشی هوشمند سامسونگ مدل M22‌ از نظر باتری هیچ تفاوتی با محصولات قبلی ندارد. اما خالی از لطف نیست که بگوییم این مدل از شارژر 25 وات پشتیبانی می‌کند. بنابراین نسبت به گلکسی A03 در مدت زمان بسیار کوتاه‌تری شارژ خواهد شد.

سخت‌افزار و نرم‌افزار؛ پردازنده‌ای پرمصرف

کمپانی سامسونگ در گوشی گلکسی M22 از چیپست Mediatek MT6769V/CU استفاده کرده است. این تراشه شامل دو هسته‌ی 2 گیگاهرتزی Cortex-A75 و 6 عدد هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A55 با سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتز می‌شود. پردازنده‌ی مذکور دارای لیتوگرافی 12 نانومتری است که پرصرف محسوب می‌شود و عمر باتری شما را کاهش خواهد داد. به همراه تراشه‌ی مذکور پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G52 MC2 وجود دارد که در پردازش فعالیت‌های گرافیکی ساده عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد. به طور کلی پردازنده‌ی این گوشی برای مصارف روزانه مناسب است و به هیچ‌عنوان در استفاده‌های سنگین توصیه نمی‌شود. با خرید گوشی سامسونگ مدل M22 از 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی و 4 گیگابایت رم برخوردار خواهید شد. شما می‌توانید از طریق کارت حافظه‌ی جانبی نیز اقدام به افزایش حافظه‌ی ذخیره‌سازی خود کنید.

برای آشنایی با بهترین گوشی‌های میان‌رده‌ی سال 2021 “مطلب بهترین گوشی‌ های میان رده 2021 از دیدگاه کارشناسان” را بخوانید.

جعبه‌گشایی

به همراه گوشی هوشمند سامسونگ مدل M22 یک عدد کابل مخصوص شارژ و یک آداپتور 15 واتی ارائه می‌شود. اگرچه این شارژر توانی کمتر از ظرفیت باتری گوشی دارد اما با این حال مقداری زیادی از وقت شما را هدر نخواهد داد.

راهنمای خرید گوشی مناسب برای دانش آموزان: هوآوی مدل Nova Y60

عکس از نوا Y60

کمپانی هوآوی سال‌ها است که در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت دارد. این شرکت محصولات بسیار خوبی را وارد بازار کرده است که بسیاری از کاربران را به خود علاقه‌مند ساخته‌اند. یکی از آن‌ها گوشی Nova Y60 می‌باشد که طرفداران زیادی پیدا کرده است. این محصول  ظاهری شبیه به گوشی گلکسی M22 دارد. در قسمت قاب پشتی طرح و شکل خاصی به چشم نمی‌خورد. اما براق بودن آن سبب می‌شود تا زمانی که گوشی را در جهات مختلف تابش نور قرار می‌دهید بسیار خیره‌کننده جلوه کند. لبه‌های این بخش کاملا دارای انحنا هستند. این امر موجب می‌شود تا در دست گرفتن آن احساس بسیار خوبی را به کاربر منتقل کند. 

در سمت راست گوشی هوآوی مدل نوا Y60‌ مانند سایر محصولات معرفی شده دکمه‌ی ولوم و پاور قرار گرفته است. حسگر اثر انگشت نیز در دکمه‌ی پاور قرار دارد و از دقت و حساسیت بالایی برخوردار است. شما با استفاده از این اسکنر می‌تواند در کمترین زمان ممکن قفل گوشی خود را باز نمایید. اگرچه استفاده از رمزهای عددی و الگو امنیت بالایی دارند. اما در بعضی از مواقع مانند شرایط اضطراری ممکن است که شما را معطل کنند. بنابراین با استفاده از این حسگر می‌توانید کار خود را راحت کنید. در سمت چپ تنها اسلات سیم کارت وجود دارد. بخش پایینی شامل جک 3.5 میلی‌متری صدا، پورت USB Type-C، میکروفون و یک اسپیکر می‌شود. در قسمت بالا نیز فقط یک عدد میکروفون ثانویه مشاهده می‌شود. 

وزن مناسب اما ابعاد بزرگ

کمپانی هوآوی برای ساخت پنل پشتی و فریم اطراف این گوشی از پلاستیک استفاده کرده است. به همین علت تنها دارای 185 گرم وزن می‌باشد که برای تمامی کاربران مناسب خواهد بود. هوآوی نوا Y60 از نظر ابعادی مقداری بزرگ به نظر می‌رسد. این محصول دارای سایزی به اندازه‌ی 165.26×76.02×9.2 میلی‌متر است که برای برخی از افراد به ویژه خانم‌ها مقداری بزرگ می‌باشد. بنابراین اگر که با این موضوع مشکلی ندارید گوشی مذکور رضایت شما را کاملا جلب خواهد کرد. دقیقا مانند گلکسی M22‌ لنزهای این مدل نیز روی یک ماژول مربعی شکل واقع شده‌اند. با این تفاوت که نوا Y60 مجهز به یک دوربین سه‌گانه است و جایگاه چهارم به فلش LED اختصاص داده شده است. اگر قصد خرید گوشی Nova Y60 را دارید همین حالا و تنها با چند کلیک ساده از مبیت خرید خود را نهایی کنید.

پنل پشتی براق در کنار این ماژول دلیلی بر جذابیت خاص این گوشی می‌باشد. لازم به ذکر است که این مدل هیچ مقاومتی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار ندارد. بنابراین بهتر است در شرایطی مانند هوای بارانی و گرد و خاک از آن به خوبی محافظت کنید. شما می‌توانید بر اساس سلیقه‌ی شخصی خود به خرید گوشی هوآوی مدل Nova Y60 بپردازید. زیرا این محصول در دو رنگ مشکی و سبز عرضه شده است هر دو جذابیت خارق‌العاده‌ای دارند. در صورت علاقه‌مندی به گوشی‌های هوآوی مطلب بررسی گوشی هواوی y8p- هر آنچه لازم است درباره هواوی وای 8 پی بدانید! را از دست ندهید.

نمایشگری مناسب برای انجام امور روزمره دانش آموزان؛ بررسی صفحه نمایش Nova Y60

خرید گوشی ئانش آموزی

گوشی هوشمند هوآوی مدل Nova Y60‌ از یک نمایشگر معمولی از نوع TFT LCD‌ بهره می‌برد. این صفحه نمایش دارای رزولوشنی برابر با 1600×720 پیکسل است که برای یک گوشی میان‌رده قابل قبول می‌باشد. اما در همین محدوده‌ی قیمت گوشی‌های گلکسی M22، A23 و شیائومی ردمی نوت 11 نمایشگرهای بهتری را ارائه می‌دهند. با این حال برای کاربران معمولی با مصارف عادی کاملا مناسب خواهد بود و نیاز آن‌ها را رفع می‌کند. 

با خرید گوشی هوآوی مدل Nova Y60‌ یک صفحه نمایش بزرگ 6.6 اینچی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. از همین جهت اگر علاقه‌مند به مطالعه و تماشای فیلم هستید این مدل برای شما ایده‌آل می‌باشد. قابلیت پشتیبانی از 16 میلیون رنگ نیز در آن وجود دارد تا کاربران محتواها را با رنگ‌هایی خیره‌کننده تماشا کنند. در کل می‌توان گفت که سطح نیاز یک دانش آموز بیشتر از چنین مواردی نمی‌باشد و این نمایشگر پاسخگوی نیازهای او خواهد بود.

برای آشنایی با قدرتمندترین گوشی هوآوی “نقد و بررسی گوشی هواوی P50 Pro؛ قدرتمندترین پرچمدار هواوی” را بخوانید.

عملکرد ضعیف هوآوی در بخش دوربین

راهنمای خرید گوشی مناسب برای دانش آموزان: نوا Y60

گوشی هوشمند هوآوی مدل Nova Y60‌ مجهز به یک دوربین سه‌گانه در پنل پشتی خود می‌باشد. این دوربین از یک لنز اصلی عریض 13 مگاپیکسلی، ماژول 5 مگاپیکسلی فوق عریض و عمق تصویر 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. می‌توان گفت که کمپانی هوآوی در این زمینه مقداری ضعیف عمل کرده است. در مقایسه با محصولاتی که تا به حال معرفی کردیم این گوشی در زمینه‌ی دوربین کمی از آن‌ها عقب می‌افتد. لنز اصلی آن می‌تواند عکس‌های مناسبی را ثبت کند و در مصارف کاملا عادی بسیار خوب باشد. 

با این حال به لطف سخت‌افزار کاهش نویز درون دوربین، تصاویر به خوبی پردازش می‌شوند. حتی در شرایط نوری کم قادر است تصاویری رضایت‌بخش را به کاربران هدیه‌ دهد. همانطور که گفتیم این مدل دو عدد لنز دیگر یعنی ماژول فوق عریض برای پوشش فضایی گسترده‌تر و سنسور عمق میدان برای عکاسی پرتره دارد. اما این بدان معنا است که از لنز ماکرو محروم است. بنابراین از گرفتن عکس از نمای نزدیک معاف خواهید بود. از قابلیت‌های اضافی این بخش می‌توان عکاسی پانوراما، عکاسی متوالی، فیلمبرداری صحنه آهسته و شناسایی چهره را نام برد که سبب شده تا این مدل نیز انتخابی وسوسه انگیز جهت خرید گوشی مناسب برای دانش آموزان باشد.

برای آشنایی با بهترین گوشی‌های میان‌رده‌ی 1401 “راهنمای خرید گوشی سامسونگ: معرفی بهترین گوشی های میان رده اقتصادی اردیبهشت 1401” را بخوانید.

قابلیت Huawei beauty Mode 5.0 در دوربین سلفی

با خرید گوشی هوآوی مدل نوا Y60 می‌توانید عکس‌های سلفی باکیفیتی را به ثبت رسانید. این محصول به عنوان دوربین سلفی از یک لنز 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد که عملکرد خوبی دارد. این ماژول داخل یک ناچ قطره‌ای در بالای نمایشگر تعبیه شده است. شما می‌توانید با استفاده از قابلیت Huawei Beauty Mode 5.0 پوست خود را در عکس‌ها صاف‌تر و شفاف‌تر کنید. در نتیجه می‌توانید عکس‌هایی بسیار زیبا را به خود هدیه دهید.

بررسی باتری هوآوی مدل Nova Y60

با خرید گوشی هوآوی مدل Nova Y60 یک باتری قدرتمند 5000 میلی‌آمپری از نوع لیتیوم پلیمر در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این باتری با دوام بالای خود به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی در طول روز بتوانید فیلم تماشا کنید یا به انجام بازی‌های سبک بپردازید. این مدل از شارژ 10 وات نیز پشتیبانی می‌کند تا از معطل شدن خریداران جلوگیری به عمل آید.

سخت‌افزار و نرم‌افزار؛ از پردازش‌های ساده تا انجام بازی‌های نیمه‌حرفه‌ای

گوشی هوآوی مدل Nova Y60‌ از پردازنده‌ 64 بیتی MY6765‌ ساخت شرکت مدیاتک بهره می‌برد. این تراشه متشکل از 4 هسته‌ی Cortex-A53 با سرعت کلاک 2.3 گیگاهرتز و 4 هسته‌ی Cortex-A53‌ با فرکانس 1.8 گیگاهرتز می‌باشد. در کنار این چیپست، پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR GE8320 وجود دارد. 

پردازنده‌ی مذکور عملکرد بسیار خوبی در اجرای انواع اپلیکیشن‌های مختلف دارد. همچنین می‌تواند از عهده‌ی پردازش بازی‌های سبک و نیمه‌سنگین نیز بر‌آید. اما در کل برای گیمرهای حرفه‌ای مناسب نمی‌باشد. این محصول از 4 گیگابایت حافظه‌ی رم و 64 گیگابایت حافظه‌ی داخی برخوردار است. اما با این حال می‌توانید به راحتی با استفاده از کارت حافظه مقدار فضای ذخیره‌سازی را تا 512 گیگابایت افزایش دهید.

گوشی هوآوی بر پایه‌ی سیستم عامل اندروید نسخه‌ی 10 و رابط کاربری EMUI 11.0.1 عرضه شده است. باید بدانید که این محصول از هیچ‌یک از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نمی‌کند. اما این مورد محدودیتی برای شما ایجاد نخواهد کرد. زیرا می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌هایی مانند AppGallery به بسیاری از برنامه‌های گوناگون دسترسی داشته باشید.

برای مقایسه‌ی دو گوشی پرچمدار قدرتمند “مقایسه آیفون 13 پرومکس و سامسونگ S22 اولترا؛ پرچمدارانی قدرتمند و پرطرفدار” را بخوانید.

جعبه گشایی

مانند بسیاری از محصولات دیگر با خرید گوشی هوآوی مدل Nova Y60 یک عدد آداپتور و کابل مخصوص در اختیار شما قرار خواهد گرفت. بنابراین احتمالا تنها چیزی که به تهیه‌ی آن نیاز پیدا می‌کنید یک کاور محافظ مناسب برای گوشی می‌باشد.

جمع‌بندی

همانگونه که مشاهده کردید گوشی‌های هوشمند مختلف با برند‌های گوناگونی در بازار وجود دارد. هنگام خرید گوشی مناسب دانش آموزان مهم‌ترین اصل، داشتن آگاهی از نیاز‌های خود می‌باشد. از آنجایی که مصارف دانش آموزی سنگین نمی‌باشند پس نیاز به سخت‌افزار قدرتمندی نخواهید داشت. با این حال اگر که به این موارد آگاهی نداشته باشید ممکن است که هزینه‌های بیهوده‌ای را متحمل شوید. از سوی دیگر یک گیمر حرفه‌ای به سخت‌افزاری قدرتمند نیاز دارد. به همین جهت باید بودجه‌ی خود را برای خرید گوشی افزایش دهد. بنابراین با آگاهی از نوع کاربری خود می‌توانید در وقت و پول خود بسیار تا بسیار صرفه‌جویی کنید. 

محصولاتی که در این مطلب معرفی کردیم همگی از مشخصات بسیار مناسبی برخوردار بودند. باتری قدرتمند، سخت‌افزاری مناسب، دوربین‌هایی رضایت‌بخش و در اکثر آن‌ها نمایشگرهایی باکیفیت، تمامی نیازهای دانش‌ آموزان را به راحتی مرتفع خواهند ساخت.

 

یاسین بنی اسدی

یاسین بنی اسدی هستم دانشجو مقطع کارشناسی مهندسی مکانیک و علاقمند به حوزه‌ی تکنولوژی و وبگردی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا