راهنمای خریدمقایسهنقد و بررسی

راهنمای خرید سامسونگ S22 Ultra و مقایسه آن با Note 20 Ultra؛ پرچمداران مجهز به قلم S

اگر قصد خرید سامسونگ S22 Ultra که بهترین گوشی سامسونگ در سال 2022 می‌باشد را دارید، این مقاله برای شماست. ما در این مطلب از مبیت به مقایسه دو گوشی پرطرفدار یعنی جدیدترین گوشی سامسونگ و آخرین ورژن سری نوت گوشی‌های سامسونگ پرداخته‌ایم تا چنان‌چه قصد خرید سامسونگ S22 Ultra را دارید با مدلی مشابه آن هم آشنا شوید که از قیمت مناسب‌تری برخوردار است. سری نوت همواره در بین کاربران بسیار محبوب بوده‌است و حتی در رده‌بندی قیمت گوشی سامسونگ تقریبا از قیمت بالایی برخوردار بوده‌است. با این حال با توقف تولید این مدل و عرضه پرچمداران قدرتمندتر قیمت آن کاسته شده؛ اما همچنان طرفدارانی پر و پا قرص نیز دارد که رضایت زیادی در طول این سال‌ها داشته‌اند.

خرید سامسونگ S22 Ultra برای تمام کاربران مقدور نخواهد بود. چرا که از قیمتی بسیار بالا برخوردار است. به همین دلیل ما به مقایسه بهترین گوشی سامسونگ با آخرین پرچمدار سری نوت یعنی Note 20 Ultra پرداختیم تا چنان‌چه تمایل به پرداخت هزینه‌ای کمتر داشتید، ناامید نشوید. با این وجود اگر با پرداخت هزینه بالا مشکلی ندارید و از طرفی به محصولات جدید تکنولوژی علاقه‌مند هستید، خرید سامسونگ S22 Ultra برای شما بهترین گزینه است. چرا که از جدیدترین و به‌روزترین قابلیت‌ها برخوردار است و تجربه‌ای جذاب به هنگام کار با گوشی‌های هوشمند فراهم می‌آورد.

بررسی طراحی دو گوشی S22 Ultra با Note 20 Ultra؛ بکارگیری متریال باکیفیت

از نظر طراحی این دو گوشی در نگاه اول تا حدودی شبیه به یکدیگرند اما پس از بررسی جزئیات متوجه می‌شویم که تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند. در ادامه به بررسی طراحی این دو گوشی موبایل قدرتمند می‌پردازیم. سامسونگ گلکسی S22 Ultra با ابعاد 163.3 در 77.9 در 8.9 میلی متر عرضه شده و برای گوشی نوت 20 اولترا ابعادی برابر 164.8 در 77.2 در 8.1 میلی متر در نظر گرفته شده‌است. بدین ترتیب گوشی اس 22 اولترا جمع‌وجورتر و کوچک‌تر طراحی شده‌است. نکته دیگر در تفاوت این گوشی متریال بکار رفته نیز می‌باشد. بنابراین در ساخت محبوب‌ترین عضو پرچمداران 22 سامسونگ از متریالی مانند آلومینیوم برای فریم و شیشه برای پنل جلویی و پشتی نیز استفاده شده‌است. اگر قصد خرید یک گوشی پرچمدار دارید مقایسه آیفون 13 پرومکس و سامسونگ S22 اولترا را از دست ندهید.

همین موضوع سبب شده تا اس 22 اولترا از وزنی برابر 228 گرم برخوردار باشد که به جرات می‌توان گفت سنگین است. با این حال باتوجه به پرچمدار بودن این گوشی منطقی است که کیفیت متریال بکار برده شده باید عالی باشد. در حالی که برای Note 20 Ultra متریالی همچون استیل ضد زنگ برای قاب و شیشه برای پنل جلویی و پشتی در نظر گرفته شده که سبب شده تا محصول وزنی در حدود 208 گرم داشته باشد. گوشی نوت 20 اولترا هم سنگین است. با این حال گوشی‌های سری نوت همواره بزرگ‌تر و سنگین‌تر از سایر سری‌ها بوده‌اند. 

خرید سامسونگ S22 Ultra

در خصوص لایه‌های محافظتی برای این دو محصول می‌توان گفت که پنل پشتی و جلویی S22 Ultra مجهز به گوریلا گلس وکتوس پلاس می‌باشد که قوی‌ترین و جدیدترین پوشش محافظتی موجود در بازار است و طبیعی است که پرچمداران میل به استفاده از این پوشش محافظتی را دارند. با این حال گلکسی نوت 20 هم در پنل جلویی و پشتی خود دارای پوشش محافظتی می‌باشد؛ بدین ترتیب کمپانی سامسونگ برای پنل  جلویی و پشتی محصول خود پوشش محافظتی گوریلا گلس وکتوس را در نظر گرفته که شاید پرچمدار لایه‌های محافظتی نباشد اما باز هم عملکردی عالی را در برابر خش و خط، افتادن، لکه انگشت ارائه می‌دهد که نگرانی کاربران را نیز در خصوص بروز آسیب‌های احتمالی مرتفع می‌سازد.

علاقه‌مندان به گوشی‌های شیائومی “راهنمای خرید گوشی Poco X4 Pro و مقایسه آن با Poco X3 Pro” را بخوانید

قاب آلومینیومی در نظر گرفته شده برای پرچمدار گوشی‌های سامسونگ ضد خش است و در برابر سقوط مقاومت خوبی دارد. این در حالی است که اطلاعاتی در خصوص قاب نوت 20 اولترا در دسترس نیست. قطعا از گوشی‌هایی در این رنج قیمت توقع بالاتری داریم که مقاومت خوبی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار داشته باشند. بنابراین کمپانی سامسونگ برای هر دو مدل خود موفق به دریافت گواهی IP68 شده‌است. ازاین‌رو این دو گوشی تا عمق بیش از 1.5 متر در برابر نفوذ آب به مدت زمان 30 دقیقه دوام می‌آورند که بسیار رضایت بخش است. بهره‌مندی از این گواهی یکی از وجه اشتراکات این دو گوشی است.

اما وجه اشتراک دیگر و جذاب این دو گوشی پشتیبانی از قلم داخلی می‌باشد؛ این ویژگی بسیاری از کاربران را نسبت به خرید سامسونگ S22 Ultra و نوت 20 اولترا ترغیب کرده است. هر دو این گوشی‌ها از یک قلم S برای اجرایی کردن عملیات موردنظر خود برخوردار هستند اما خب سرعت و کیفیت این دو قلم اندکی تفاوت دارد؛ بدین ترتیب گوشی گلکسی نوت 20 اولترا دارای یک قلم با میزان تاخیر 9.0 میلی ثانیه است. این در حالی است که پرچمدار این کمپانی مجهز به یک قلمی با میزان تاخیر 2.8 میلی ثانیه شده‌است. قلم در نظر گرفته برای این دو گوشی از قسمت پایین قاب به داخل وارد می‌شود و برای خارج کردن آن تنها باید انتهای قلم را اندکی بفشارید. 

مقایسه پنل پشتی و جلویی S22 Ultra با نوت 20 اولترا

پنل جلویی این دو گوشی میزبان نمایشگرهایی با اندازه‌های مختلف می‌باشد. البته در نگاه اول اندازه این دو نمایشگر یکسان به نظر می‌رسد اما پس از بررسی مشخصات متوجه می‌شویم که نوت 20 اولترا از نمایشگر 6.9 اینچی و S22 Ultra از نمایشگر 6.8 اینچی برخوردار هستند. معمولا گوشی‌های سری نوت همیشه نمایشگرهای بزرگ‌تری نسبت به سایر سری‌ها داشته‌اند. لنز سلفی برای هر دو این گوشی‌ها در قسمت بالا وسط نمایشگر در نظر گرفته شده‌است که بسیار کوچک است و مزاحمتی برای تماشای فیلم‌ها و تصاویر ندارد.

اگر قصد خرید گوشی گیمینگ دارید “بررسی کامل گوشی گیمینگ Poco F4 GT” را از دست ندهید

پنل پشتی میزبان دوربین‌های اصلی این دو گوشی است. برای پرچمدار جدید سامسونگ هیچ ماژولی در نظر گرفته نشده و دوربین‌ها فقط نزدیک به هم با چیدمان خاصی کنار هم قرار گرفته‌اند و تقریبا مدل قبلی را برای ما تداعی می‌کند. در مقابل پنل پشتی Note 20 Ultra مجهز به ماژول براق مستطیل شکل می‌باشد که با ادغام با این بدنه مات جلوه زیبایی از محصول را ارائه کرده‌است. سه دوربین در این ماژول تعبیه شده که به طبع فضای کمتری نسبت به اس 22 اولترا از آن خود کرده‌است. Note 20 Ultra دارای رنگ‌های مشکی، سفید و برنز می‌باشد اما کمپانی سامسونگ برای پرچمدار 2022 خلاقیت بیشتری را به خرج داده و رنگ‌های متنوع‌تری را در نظر گرفته است.

موقعیت قرارگیری کنترلرهای دو گوشی

نحوه قرارگیری درگاه‌ها و دکمه‌ها در این دو گوشی تقریبا شبیه به یکدیگر است که این موضوع خرید سامسونگ S22 Ultra یا نوت 20 اولترا را بر دیگری برتری نمی‌بخشد با یک تفاوت جزئی که در ادامه آن را بیان می‌کنیم. در سمت راست دو گوشی مطابق با اکثریت گوشی‌ها کلیدهای کنترل میزان صدا و پاور قرار گرفته‌است و در سمت چپ چیزی وجود ندارد. طراحی کلیدها با هم متفاوت است که البته طبیعی است چرا که هنگام ساخت این پرچمدار جدید خلاقیت و ظرافت بیشتری بکار گرفته می‌شود. اما تفاوت این دو در قسمت پایینی قاب است. نوت 20 اولترا با هدف جلوگیری از شلوغی در قاب پایین تنها درگاه USB، اسپیکر و یک میکروفون را در نظر گرفته و شیار سیم کارت و حسگر مادون قرمز را در قسمت بالایی طراحی کرده‌است. این در حالی است که در پرچمدار سامسونگ درگاه USB، اسپیکر، شیار سیم کارت و میکروفون در قسمت پایین قرار گرفته و قاب بالا تنها میزبان حسگر مادون قرمز می‌باشد.

خرید سامسونگ S22 Ultra

بررسی نمایشگر دو گوشی سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا و نوت 20 اولترا؛ کیفیت تصویر عالی و سریع

کمپانی سامسونگ را می‌توان در زمینه تولید نمایشگرهای فوق‌العاده بی‌رقیب دانست. این کمپانی روز به روز به تولید نمایشگر‌های باکیفیت می‌پردازد و کاربران زیادی را ترغیب به خرید گوشی‌های هوشمند خود می‌کند. به جرات می‌توان گفت که بهره‌مندی از نمایشگری قدرتمند جزو مهم‌ترین آیتم‌ها هنگام خرید یک گوشی هوشمند می‌باشد. این دو گوشی جذاب هر دو دارای نمایشگرهای عالی با وضوح فوق‌العاده می‌باشند. بدین ترتیب برای اس 22 اولترا شاهد بکارگیری نمایشگر 6.8 اینچی از نوع داینامیک آمولد 2X می‌باشیم که به لطف بهره‌مندی از حاشیه‌های ظریف توانسته در حدود 90.2 درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص دهد.

این نمایشگر با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و پشتیبانی از HDR10+ به یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای تماشای انواع محتواهای تصویری به ویژه فیلم‌های اکشن و بازی‌ها تبدیل شود. صفحه نمایش این پرچمدار از رزولوشنی برابر 1440 در 3088 پیکسل برخوردار است و در هر اینچ توانسته 500 ppi را جای دهد. عملکرد عالی، ارائه کیفیت تصویر فوق العاده در کنار روشن بودن نمایشگر کاربران زیادی را به خرید سامسونگ S22 Ultra ترغیب می‌کند. در حالی که این نمایشگر به لطف شدت میزان روشنایی 1750 نیت در معرض نور خورشید و فضای روباز از کیفیت تصویر نمی‌کاهد این در حالی است که اطلاعاتی در خصوص روشنایی نوت 20 اولترا در دسترس ما نیست.

نمایشگر این گوشی نیز مانند پرچمدار سامسونگ از نوع داینامیک آمولد 2X با نرخ تازه سازی 120 هرتزی و پشتیبانی از قابلیت HDR10+ است. همچنین از رزولوشنی یکسان برخوردار می‌باشد اما تفاوت دیگر در این دو نمایشگر میزان پیکسل در هر اینج نوت 20 اولترا است. این عدد در نمایشگر این مدل 496 پیکسل است که اندکی نسبت به اس 22 اولترا کمتر است. در عوض حاشیه‌های ظریف آن سبب شده تا نمایشگر در حدود 91.7 درصد از پنل جلویی را در بر گیرد و حتی اندازه آن نیز اندکی بزرگتر از پرچمدار سامسونگ است. اگر قصد خرید گوشی میان‌رده‌ای از سامسونگ را دارید مقایسه سامسونگ A53 و A33 را بخوانید.

در مجموع هر دو نمایشگر واقعا عالی هستند و از رقیبان زیادی پیشی گرفته‌اند. هر دو دارای یک لایه محافظتی قدرتمند می‌باشند هر چند که اس 22 اولترا قوی‌ترین و جدیدترین پوشش محافظتی را دارد. با این حال هر دو نمایشگر در معرض آسیب‌های احتمالی فیزیکی از جمله خش، شکستن و پذیرفتن لکه و اثر انگشت مقاومت خوبی نیز دارند و تلاش خود را کرده‎‌اند تا از نگرانی کاربران به خوبی بکاهند. در خصوص نمایشگر نمی‌توان گفت که خرید سامسونگ S22 Ultra یا نوت 20 اولترا انتخابی بهتر است بلکه هر دو کیفیت یکسانی را ارائه می‌دهند.

بهترین گوشی سامسونگ

مقایسه دوربین گوشی موبایل گلکسی اس 22 اولترا و Note20 Ultra

دوربین از دیگر عناصر مهم در یک گوشی هوشمند باکیفیت است. این بخش هنگام خرید گوشی به ویژه برای آن دسته از کاربران علاقه‌مند به عکاسی و فیلمبرداری بسیار حائز اهمیت می‌باشد. به جرات می‌توان گفت که کمپانی سامسونگ برای این دو گوشی از بهترین دوربین‌ها استفاده کرده‌است؛ بنابراین اگر اولویت شما عکاسی است ما هر دو این گوشی‌ها را به شما توصیه می‌کنیم. حال در ادامه به بررسی دقیق‌تر و تخصصی دوربین‌های این دو گوشی می‌پردازیم. چرا که در تعداد و کیفیت اندکی با هم تفاوت دارند.

بررسی دوربین‌های اصلی این دو گوشی؛ خرید سامسونگ S22 Ultra انتخابی مناسب تر برای عکاسان

برای پرچمدار سامسونگ یعنی اس 22 اولترا 4 دوربین اصلی در نظر گرفته شده‌است. این دوربین‌ها به ترتیب دارای کیفیت‌های 108، 10، 10 و 12 مگاپیکسلی می‌باشند. لنز اصلی با کیفیت بالای 108 مگاپیکسلی از نوع عریض است و دارای گشودگی دیافراگم 1.8/f می‌باشد که زوم خوب و باکیفیتی را ارائه می‌دهد. این لنز به صورت اتوماتیک روی سوژه مورد نظر زوم می‌کند چرا که از قابلیت PDAF نیز برخوردار است. لنز دوم با گشودگی دیافراگم 4.9/f مجهز به زوم اپتیکال 10X است و دارای رزولوشن 10 مگاپیکسلی از نوع تله فوتو می‌باشد که در خصوص بزرگنمایی قابلیت‌های خوبی را ارائه می‌دهد.

سری A سامسونگ از بهترین عرضه‌کنندگان گوشی‌های میان رده است، اگر شما نیز قصد خرید یک گوشی جدید دارید “مقایسه سامسونگ A53 و A52s” را حتما بخوانید

لنز سوم در نظر گرفته شده برای این مجموعه از رزولوشن 10 مگاپیکسل بهره برده‌است و دارای گشودگی دیافراگم 2.4/f می‌باشد. همچنین از زوم اپتیکال 3X و قابلیت PDAF نیز برخوردار است که به قدرتمند شدن این مجموعه بسیار کمک می‌کند. در نهایت لنز چهارم از رزولوشن 12 مگاپیکسل بهره برده و از نوع فوق عریض با زاویه 120 درجه‌ای می‌باشد. علاوه بر این از قابلیت Super Steady video پشتیبانی می‌کند که برای ضبط ویدیو عالی است و هنگام فیلمبرداری لرزش را به خوبی کاهش می‌دهد. در مجموع با توجه به رزولوشن‌ها و قابلیت‌های این دوربین‌ها می‌توان گفت که خرید سامسونگ S22 Ultra بهترین انتخاب برای عکاسی و علاقه‌مندان به این حرفه می‌باشد. اگر از نحوه عملکرد سنسورهای لرزشگیر اطلاعی ندارید مقایسه‌‌ی دو لرزشگیر OIS و EIS در دوربین‌ گوشی‌های هوشمند را مطالعه کنید.

کمپانی سامسونگ توانست با در نظر گرفتن این دوربین‌ها به خوبی از رقیبان خود پیشی گیرد که این موضوع در دنیای امروزه با توجه به گسترش تولید محتوای تصویری بسیار حائز اهمیت است و نظرات مثبتی را به دنبال دارد. گلکسی نوت 20 اولترا هم دست کمی از این پرچمدار ندارد. با وجود اینکه دو سال از عرضه این مدل گوشی گذشته‌ است اما دوربین‌های آن بسیار قدرتمند می‌باشند. بدین ترتیب در پنل پشتی آن سه لنز تعبیه شده که به ترتیب از کیفیت‌های 108، 12 و 12 مگاپیکسلی بهره برده‌اند. لنز اصلی با کیفیت 108 مگاپیکسلی از نوع عریض مجهز به قابلیت زوم اپتیکال از نوع PDAF می‌باشد که به صورت اتوماتیک روی سوژه مورد نظر زوم می‌کند و به دلیل پشتیبانی از گشودگی دیافراگم 1.8/f برای ثبت تصاویری به صورت پرتره نیز عالی است. 

قاتلین پرچمدار لقبی است که به برخی از گوشی‌ها تعلق می‌گیرد بررسی جدید ترین مدل از این سری را در “بررسی سامسونگ S21 FE؛ گوشی جدید و جنجالی سامسونگ” بخوانید

لنز دوم 12 مگاپیکسلی از نوع تله فوتو می‌باشد که برای بزرگنمایی عالی است. به همین ترتیب از زوم اپتیکال 5x و هیبرید زوم 50x برخوردار است که می‌توان گفت دورترین اشیا را به خوبی و با حفظ کیفیت به ثبت می‌رساند. در نهایت به عنوان تکمیل کننده این مجموعه می‌توان به لنز 12 مگاپیکسلی از نوع فوق عریض اشاره کرد که با زاویه 120 درجه‌ای می‌تواند زاویه دید گسترده‌ای را در یک قاب ثبت کند. به طورکلی تعداد دوربین‌های مدل جدید بیشتر است و به طبع از کیفیت بالاتری برخوردار می‌باشند. اما نوت 20 اولترا با توجه به زمان عرضه و  قیمت آن نیز عملکرد خوبی داشته است و برای عکاسی انتخابی ایده آل می‌باشد. در مجموع خرید سامسونگ S22 Ultra می‌تواند انتخابی بسیار مناسب برای کاربرانی باشد که به دنبال عکاسی حرفه‌ای اند.

مقایسه کیفیت فیلمبرداری دو پرچمدار سامسونگ

کیفیت فیلمبرداری در این دو گوشی کاملا یکسان است. بدین ترتیب با استفاده از این دوربین‌ها می‌توانید فیلم‌هایی با کیفیت 8K و نرخ 24 فریم بر ثانیه، 4K و نرخ 30 یا 60 فریم و … را به ثبت برسانید. این میزان کیفیت در کنار پشتیبانی از stereo sound rec، HDR10+ و حسگر EIS و OIS لذت فیلمبرداری را دو چندان می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا از لحظات خود فیلم‌هایی با کیفیت و فوق‌العاده را ذخیره کنید. اگر بودجه خرید گوشی‌های پرچمدار را ندارید بررسی سامسونگ M22 را بخوانید.

بررسی لنز سلفی Galaxy S22 Ultra با گلکسی نوت 20 اولترا؛ ارائه کیفیت تماس تصویری عالی

لنز سلفی از دیگر تفاوت‌های این دو گوشی است که قابل چشم‌پوشی هم نیست. چرا که اختلاف بسیار زیادی بین کیفیت این دو دوربین وجود دارد که برای اکثریت کاربران هم بسیار حائز اهمیت است. بدین ترتیب عضو محبوب پرچمداران کمپانی سامسونگ یعنی اس 22 اولترا مجهز به یک لنز 40 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.2/f از نوع عریض می‌باشد که برای ثبت تصاویر و فیلم‌هایی به صورت سلفی عالی است و هنگام برقراری تماس تصویری نیز کیفیت خوبی از چهره شما را ارائه می‌دهد و مسافت بین شما و دوستانتان را کاهش می‌دهد.

برای نوت 20 اولترا لنز سلفی 10 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده‌است که با گشودگی دیافراگم 2.2/f از نوع عریض برای ثبت تصاویری خوب انتخابی عالی است. بدیهی است که کیفیت عکس در این مدل گوشی به مراتب معمولی است. اما باز هم با توجه به زمان عرضه و قیمت محصول منطقی می‌باشد. بطوذ کلی اگر به عکاسی سلفی با کیفیت بسیار بالا اهمیت می‌دهید پیشنهاد ما به شما خرید سامسونگ S22 Ultra است.

عکس از سامسونگ S22 Ultra

باتری گوشی اس 22 اولترا با نوت 20 اولترا؛ پشتیبانی از قابلیت فست شارژ

از دیگر نکات مهم هنگام خرید گوشی هوشمند اطمینان از باتری قدرتمند آن می‌باشد. علاوه بر این از دیگر تفاوت‌های این دو گوشی می‌توان به باتری آن‌ها اشاره کرد. گوشی‌های کمپانی سامسونگ معمولا مجهز به باتری‌های رضایت بخشی می‌باشد و تا کنون هم در این زمینه رضایت کاربران را به دنبال داشته‌است. برای پرچمدار این کمپانی یعنی Samsung S22 Ultra یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر در نظر گرفته شده که مانند سایر گوشی‌ها غیر قابل تعویض است. این باتری با یک بار دریافت شارژ می‌تواند برای طولانی مدت شما را همراهی کند.

در مقابل گوشی Samsung Note20 Ultra دارای باتری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر می‌باشد. این باتری نسبت به پرچمدار سامسونگ ضعیف‌تر است اما همچنان در بین سایر برندها ظرفیت خوبی را ارائه می‌دهد. بنابراین اگر استفاده مداوم از گوشی و ظرفیت بالا باتری برای شما اولویت دارد، خرید سامسونگ S22 Ultra را پیشنهاد می‌کنیم. همچنین چنانچه بهره‌مندی از قیمت مناسب‌تر در کنار ظرفیت خوب باتری نیاز شما را برآورده می‌سازد خرید سامسونگ نوت 20 اولترا را در اولویت بگذارید.

نکته دیگر در خصوص تفاوت این دو باتری پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع است. این دو باتری هر دو از فناوری فست شارژ پشتیبانی می‌کنند. با این حال S22 Ultra برای تامین انرژی موردنیاز خود از باتری با توان 45 وات پشتیبانی می‌کند. در مقابل برای گوشی Note 20 Ultra این میزان به توان 25 وات کاهش می‌یابد. با وجود این تفاوت هر دو از شارژ وایرلس و شارژ معکوس پشتیبانی می‌کنند. ازاین‌رو با توان 15 وات به صورت وایرلس از طریق فناوری Qi انرژی موردنیازشان را تامین می‌کنند و با توان 4.5 وات می‌توانید شارژ موردنیاز سایر گجت‌های خود را از طریق این دو گوشی تامین کنید.

میزان دوام و مدت زمان شارژ باتری این دو گوشی

همانطور که در بالا گفته‌ایم ظرفیت این دوباتری با هم متفاوت است که در این قسمت از مقاله می‌خواهیم با جزئیات بیشتری میزان استفاده از گوشی را با یک بار دریافت شارژ بررسی کنیم. در خصوص پرچمدار سامسونگ طبق آزمایشاتی متوجه شده‌ایم که پس از دریافت شارژ به صورت کامل می‌تواند شما را  تا 32 ساعت برای مکالمه، 16 ساعت برای وب گردی و 18 ساعت برای تماشای فیلم همراهی کند. در حالی که این اعداد برای نوت 20 اولترا به 23 ساعت برای مکالمه با شبکه ارتباطی 3G، 11 ساعت برای وب گردی و در نهایت 17 ساعت برای تماشای ویدیو کنار شما خواهند ماند.

محبوب‌ترین عضو کمپانی سامسونگ برا ی دریافت انرژی موردنیاز به حدود 1 ساعت زمان نیاز دارد و نوت 20 اولترا برای دریفت همین میزان شارژ به 1.13 دقیقه زمان نیاز دارد. در نگاه اول این میزان اختلاف کاملا قابل چشم‌پوشی است. اما اگر صرفه جویی در زمان آنقدر برای شما حیاتی است پس پیشنهاد مبیت خرید سامسونگ S22 Ultra می‌باشد.

بررسی سیستم سخت افزاری دو گوشی S22 Ultra با Note20 Ultra؛ هسته اصلی گوشی

خوشبختانه هر دو گوشی این کمپانی از تراشه‌های قدرتمندی بهره‌ برده‌اند. تراشه‌های این دو کمپانی به ویژه کوالکام از کیفیت و عملکرد عالی برخوردار هستند و رضایت کاربران خود را به خوبی جلب کرده‌اند. در ادامه به بررسی تخصصی‌تر این دو تراشه می‌پردازیم.

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S22 Ultra با پرچمدار تراشه‌های کوالکام عرضه شده که از همان بدو ورود سروصدایی را به پا کرد و سبب ترغیب کاربران به خرید سامسونگ S22 Ultra شده‌است. تراشه اسنپدراگون 8 نسل Gen1 بسیار قدرتمند می‌باشد و از ابعادی برابر 4 نانومتر برخوردار می‌باشد. بکارگیری این پرچمدار سبب شده تا اس 22 اولترا به یک گوشی روان، ایده‌آل برای انجام بازی‌ها و نصب اپلیکیشن‌های کاربردی و سنگین تبدیل شود. همچنین مجهز به پردازنده گرافیکی Adreno 730 می‌باشد که با همراهی این پردازنده کیفیت انجام بازی‌ها را بسیار بهبود می‌بخشد تا کاربران شاهد هیچ‌گونه لگ و اختلالی نباشند.

این پردازنده ضمن ارائه عملکردی بی نظیر از شبکه ارتباطی 5G پشتیبانی می‌کند که اصلا دور از انتظار ما نبوده‌است. از دیگر قابلیت‌های برجسته آن که نظرات مثبتی را هم به دنبال داشته می‌توان به پشتیبانی از رم با دو ظرفیت 8 و 12 گیگابایت اشاره کرد که به خوبی از رقبای خود پیشی گرفته و سرعت بی نظیری را هنگام انجام فعالیت‌ها در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین به علت پشتیبانی از حافظه‌های داخلی متنوع از جمله 128، 256، 512 گیگابایتی و حتی 1 ترابایتی از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند. پس به سادگی می‌توانید با توجه به میزان اطلاعات و نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

در مقابل گوشی سامسونگ Note20 Ultra مجهز به تراشه Exynos 990 با ابعاد 7 نانومتر می‌باشد. این تراشه از قدرت و عملکرد خوب و رضایت بخشی برخوردار است. هر چند امروز نسل‎‌های پیشرفته‌تر این تراشه عرضه شده؛ با این حال با توجه به زمان عرضه این گوشی و قیمت آن منطقی است. این پردازنده با پردازنده گرافیکی Mali-G77 همراه است که برای انجام بازی‌ها و اجرای انواع برنامه‌ها مطلوب است. از دیگر قابلیت‌های این پردازنده می‌توان به ظرفیت رم 8 و 12 گیگابایتی اشاره کرد که این عدد بین پرچمدار سامسونگ و نوت 20 اولترا یکسان است.

همچنین به راحتی می‌توان گفت که ار نقاط قوت این محصول می‌باشد چرا که در زمان عرضه نوت 20 معمولا گوشی‌ها از رم 6 و 8 گیگابایتی برخوردار بوده‌اند. ظرفیت حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگابایتی این گوشی خیال شما را از کمبود حافظه آسوده می‌سازد. به ویژه که از کارت حافظه microSDXC برخوردار است تا در صورت نیاز بتوانید فضای ذخیره سازی اطلاعات خود را ارتقا دهید.

قیمت گوشی سامسونگ

بررسی سیستم نرم افزاری گوشی سامسونگ S22 Ultra با نوت 20 اولترا؛ به روز با رابط کاربری راحت

امکان دانلود و نصب انواع برنامه بسته به نسخه سیستم عامل یک گوشی می‌باشد. ازاین‌رو هر چه جدیدتر باشد دسترسی کاربران به انواع نرم افزارهای کاربردی بیشتر می‌شود. برای Galaxy S22 Ultra سیستم عامل اندروید نسخه 12 در نظر گرفته شده‌است که جدیدترین و به روزترین نسخه نیز می‌باشد و با رابط کاربری One UI 4.1 عرضه شده‌است. رابط کاربری این سیستم عامل بسیار راحت و آسان است. اطلاعاتی در خصوص امکان ارتقا این سیستم عامل وجود ندارد اما در حال حاضر دسترسی عالی به دنیای تکنولوژی  را در اختیارتان قرار می‌دهد. در مقابل گوشی موبایل سامسونگ نوت 20 اولترا مجهز به سیستم عامل اندروید نسخه 10 می‌باشد که امکان ارتقا آن تا نسخه 11 وجود دارد.

اگر گوشی شما بصورت ناگهانی خاموش می‌شود “علل خاموش شدن ناگهانی گوشی” را بخوانید

دور اندیشی کمپانی سامسونگ برای این مدل خود جالب است. همچنان ما انتظار داریم که این گوشی برای نصب انواع برنامه‌ها حداقل تا چند سال آینده محدودیتی نداشته باشد. این سیستم عامل با رابط کاربری One UI 3.0 عرضه شده‌است. قطعا برای پرچمدار سامسونگ انتظار ارتقا رابط کاربری را خواهیم داشت. سیستم نرم افزاری این گوشی نسبت به زمان عرضه و باتوجه قیمت محصول منطقی است و حتی در زمان خودش جزو بهترین‌ها بوده‌است.

کدام بهتر است؟ گوشی سامسونگ S22 Ultra یا Galaxy Note20 Ultra؛ خلاصه‌ای مفید از کل متن

به طور کلی می‌توان گفت که انتخاب بین دو کاملا بستگی به میزان هزینه‌ای است که قصد پرداخت برای گوشی دارید، دارد. اگر شما حاضر به پرداخت هزینه‌ای گزاف هستید؛ که حتی باتوجه به مغازه و  کشورها ممکن است اندکی متغیر باشد، بی شک ایده‌آل‌ترین انتخاب محبوب‌ترین پرچمدار کمپانی سامسونگ می‌باشد. امروزه کاربران با مقایسه این گوشی با رقبای آن به مراتب به خرید سامسونگ S22 Ultra ترغیب خواهید شد. در خصوص دوربین این دو گوشی می‌توان گفت که نوت 20 اولترا آن‌چنان بد نیست و نسبت به قیمت اقتصادی‌تر آن خوشایند است و تفاوت‌های جزئی با اس 22 اولترا دارد. قابلیت‌های نمایشگر کاملا یکسان استو تفاوت‌های جزئی آن قابل چشم‌پوشی می‌باشد. زیرا در کلیات کاملا شبیه به هم هستند.

در نهایت متوجه شده‌ایم که خرید سامسونگ S22 Ultra برای کسانی که علاقه به گوشی ارتقا یافته‌تر از نوت 20 اولترا می‌باشند، بسیار مناسب است. اما سوال این است که آیا هزینه ارتقای 500 دلاری برای شما صرفه اقتصادی دارد یا نه؟ اگر جواب شما مثبت است شک نکنید که گلکسی اس 22 اولترا به بهترین شکل نیاز شما را برآورده می‌سازد و رضایت شما به خوبی جلب خواهد کرد.

پیشنهاد ما مطالعه دقیق نقد و بررسی این دو گوشی و اطلع از تفاوت‌های آن‌ها می‌باشد تا خریدی هوشمندانه را داشته باشید.

منابع: gsmarena

مریم هوشمند

من مریم هوشمند هستم و علاقه ی زیادی به خواندن کتاب و افزایش اطلاعات عمومی دارم. در حال حاضر در دو بخش مورد علاقم کتابخوانی و مد و فشن فعالیت می کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا