راهنمای خریدموبایلنقد و بررسی

نقد و بررسی گوشی هواوی P50 Pro؛ قدرتمندترین پرچمدار هواوی(به همراه بررسی ویدئویی)

بررسی تخصصی گوشی هواوی P50 Pro

گوشی هواوی P50 Pro اکنون در سطح جهانی در دسترس است و با یکی از جالب‌ترین تنظیمات دوربینی که تا به امروز در دنیای دیجیتال دیده‌ایم، روانه بازار شده است. گوشی هواوی P50 Pro یک پرچمدار تمام عیار با سخت افزار درجه یک می‌باشد که توانست توجه کاربران زیادی را به سوی خود جلب کند. گوشی هواوی پی 50 پرو در نسخه جهانی با سیستم عامل اندروید و رابط کاربری EMUI 12 عرضه می‌شود. شایان ذکر است که این گوشی پرچمدار متاسفانه از سرویس‌های Google پشتیبانی نمی‌کند اما هواوی با ارائه سرویس های اختصاصی خود به خوبی مشکلات کاربران را حل کرده‌است.

گوشی هواوی P50 Pro یکی از زیباترین پرچمدارانی است که امروزه می‌توانید در بازارهای جهانی ببینید. همچنین لازم به ذکر است که مقاومت خوبی در برابر آب دارد. گوشی هواوی P50 Pro مجهز به صفحه نمایش 6.6 اینچی OLED با وضوح 1228p، نرخ تازه سازی 120 هرتز، نرخ نمونه برداری لمسی 300 هرتز و پشتیبانی از HDR10+ می‌باشد.

این گوشی پرچمدار هواوی با چیپست اختصاصی و پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 888 در خارج از چین ارائه می‌شود. همچنین از شبکه اتصالات 5G پشتیبانی نمی‌کند که حدس می‌زنیم این کاستی در نتیجه تحریم‌های آمریکا باشد. جالب‌ترین ویژگی گوشی هواوی P50 Pro دوربین اصلی آن است. این دوربین متشکل از یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی، یک لنز تک رنگ 40 مگاپیکسلی، لنز 13 مگاپیکسلی و در آخر آخرین دوربین تله فوتو با سنسور 64 مگاپیکسلی است که هر یک ویژگی خاصی را به کاربر ارائه می دهند.

برای مشاهده لیست بهترین گوشی هوآوی (آپدیت ماهانه) وارد صفحه شوید.

جعبه گشایی گوشی پرچمدار هواوی P50 Pro

گوشی هواوی پی 50 پرو با یک آداپتور برق 66 وات، یک کابل USB C همراه است. علاوه بر این کمپانی هواوی درون جعبه یک محافظ گوشی شفاف و منعطف را قرار داده تا در هزینه‌های جانبی کاربران صرفه‌جویی شود. اقلام همراه این محصصول کاربران بسیاری را نسبت به خرید گوشی هواوی P50 Pro ترغیب کرده‌ است زیرا این مدل در مقایسه با بسیاری از پرچمداران برندهای دیگر، لوازم جانبی بیشتری با خود همراه دارد.

بررسی طراحی هواوی پی 50 پرو؛ طراحی چشم نواز و خوش دست

کمپانی هواوی به ساخت گوشی‌های هوشمند با ظاهری گران قیمت و جذاب شهرت دارد. گوشی هواوی پی 50 پرو نیز از این قائده مستثنی نبوده و با طراحی چشم نواز خود توانسته رضایت کاربران را به سوی خود جلب کند. کمتر کسی وجود دارد که از همان ابتدا و در نگاه اول جذب ظاهر این گوشی نشود. منحنی‌های آن، بدنه‌ای ظریف و وزن سبک از ویژگی‌های ظاهری بسیار مهم گوشی هواوی P50 Pro محسوب می‌شوند. با توجه به اینکه کمپانی هواوی از طراحی‌های کمپانی اپل به خوبی استقبال می‌کند؛ در این گوشی خود از طراحی کاملا متفاوت استفاده کرده است. همچنین این گوشی پرچمدار شباهت بسیار زیادی به سری‌های P و Mate دارد.

اگر از طرفداران گوشی‌های پرچمدار هستید “بررسی دوربین آیفون 13 پرو و پرومکس: رقیبان سر سخت دوربین های حرفه ای” را از دست ندهید

از دیگر مشخصات گوشی هواوی P50 Pro می‌توان به استاندارد IP68 اشاره کرد که سبب شده تا گوشی در برابر نفوذ ذرات آب و گرد و غبار مقاومت خوبی داشته باشد. پنل‌های در نظر گرفته شده برای گوشی هواوی P50 Pro هر دو از شیشه ساخته شده‌اند که با ادغام قاب آلومینیومی جلوه خاصی از محصول را به نمایش گذاشته‌اند. علاوه بر این پنل پشتی با همکاری کمپانی BYD Electronics ساخته شده که می‌توان گفت اولین شیشه لیتیومی با آلومینیوم بالا می‌باشد که برای گوشی‌های هوشمند بکاربرده شده‌است. به همین دلیل انتظار داریم نسبت به پنل‌های شیشه‌ای معمولی از استحکام بیشتری برخوردار باشد که این ویژگی خرید گوشی  هواوی P50 Pro را برای کاربرانی که دقت ککمتری در نگهداری لوازم شخصی خود دارند، بسیار منطقی می‌سازد. در خصوص ساخت پنل جلویی اطلاعاتی در اختیار ما نیست.

گوشی Huawei P50 Pro در رنگ‌های مشکی طلایی، طلایی کاکائویی، سفید مرواریدی و صورتی جذاب موجود است.

بررسی پنل پشتی و جلویی گوشی هواوی پی 50 پرو

هر دو پنل به شدت خواص پذیر لکه و اثر انگشت را دارند. بنابراین اگر قصد خرید گوشی هواوی P50 Pro را دارید و از قاب محافظ یا گلس استفاده نمی‌کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا رنگ‌های روشن‌تر این مدل را خریداری کنید. در پنل پشتی گوشی هواوی پی 50 پرو شاهد طراحی یک ماژول بیضی شکل می‌باشیم. درون این بیضی دو دایره وجود دارد که هر کدام محل قرار گیری دوربین‌ها می‌باشند. طراحی پنل پشتی این گوشی پرچمدار هوآوی کاملا متفاوت نسبت به مدل‌های آنر یا پرچمداران پیشین هواوی است.

به همین دلیل به جرات می‌توان گفت این مدل منحصر به فرد و بسیار قدرتمند می‌باشد. در دایره بالا دوربین‌های 50 مگاپیکسلی، 13 مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین تک رنگ 40 مگاپیکسلی قرار گرفته‌است. در دایره پایین تله فوتو زوم 64 مگاپیکسلی با لنز پریسکوپیک، فرستنده و گیرنده لیزر، یک میکروفون برای دوربین فیلمبرداری و فلش LED دوگانه تعبیه شده‌است.

اگر سنسور اثر انگشت گوشی شما کار نمی‌کند “نحوه رفع مشکل کار نکردن اثر انگشت در اندروید” را حتما بخوانید

در پنل جلویی یک نمایشگر تعبیه شده که به لطف حاشیه‌های خمیده توانسته 91.2 درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص دهد. علاوه بر این لنز سلفی در قسمت بالا تعبیه شده که مزاحمتی برای تماشای فیلم‌ها ندارد. گوشی هواوی P50 Pro از قابلیت بازگشایی صفحه با تشخیص چهره پشتیبانی نمی‌کند. با این حال به یک گزینه امنیتی بیومتریک مجهز شده‌است که در زیر نمایشگر قرار گرفته و از دقت و حساسیت بالایی برخوردار می‌باشد. پس توصیه می‌کنیم حتما از محافظ‌های صفحه نمایش مناسب استفاده کنید. زیرا ممکن است عملکرد این حسگر مختل شود.

پنل پشتی دارای لبه‌هایی خمیده به سمت جلو است. این قابلیت سبب شده تا میزان خوش دست بودن گوشی افزایش یابد و در استفاده طولانی مدت کمتر خستگی را احساس کنید.

بررسی کنترلرها و محل قرار گیری درگاه‌های گوشی هواوی P50 Pro

عکس از گوشی هواوی پی 50 پرو

برای گوشی هواوی P50 Pro یک قاب آلومینیومی در نظر گرفته شده است. این قاب به شدت استعداد پذیرش لکه و اثر انگشت را دارد. علاوه بر این قسمت بالا و پایین آن صاف طراحی شده و فضای بیشتری نسبت به سمت راست و چپ آن دارد. در قسمت بالایی شاهد دو میکروفون متقارن در هر دو طرف، یک سنسور مادون قرمز و بلندگوی اصلی نیز می‌باشیم. قسمت پایین به پورت USB-C، سینی سیم‌کارت، میکروفون اصلی و یک بلندگو مجهز شده‌است. در سمت چپ چیزی وجود ندارد و سمت راست میزبان کلیدهای کنترل میزان صدا و پاور می‌باشد.

به طور کلی این کمپانی تلاش خود را کرده تا با قرار دادن اصولی هر پورت و دکمه‌ها امکان استفاده با یک دست را محیا سازد. لازم به ذکر است که گوشی هواوی P50 Pro از درگاه جک 3.5 میلیمتری صدا پشتیبانی نمی‌کند.

مقایسه گوشی هواوی P50 Pro با سری‌های قبل خود

وزن هواوی P50 Pro از پرچمدار سری قبلی خود، یعنی هواوی P40 Pro حدود 14 گرم سبک‌تر است. همچنین P40 Pro از لبه‌هایی صاف‌تر نسبت به گوشی هواوی P50 Pro برخوردار است که همین دلیل سبب شده تا به اندازه P50 Pro ظریف نباشد. دوربین سلفی در P50 Pro از طراحی و ظاهری متفاوت نسبت به P40 Pro برخوردار است. ارتقای دیگر این مدل نسبت به مدل قبلی خود در خصوص صدا می‌باشد. به همین دلیل هواوی P50 Pro صداها را به صورت استریو به گوش کاربر می‌رساند.

ارزیابی کلی طراحی گوشی هواوی P50 Pro

• ظاهری ممتاز و چشم نواز

• استفاده از متریال مقاوم و ارتقا یافته

• دارای گواهی IP68

• طراحی مطابق با ارگونومیک و اصولی

بررسی نمایشگر گوشی هواوی P50 پرو؛ حاشیه‌های ظریف و رزولوشن بالا

نمایشگر در نظر گرفته شده برای گوشی هواوی P50 Pro از ابعادی برابر 6.6 اینچ برخوردار است. این نمایشگر از نوع OLED می‌باشد و انواع محتواهای تصویری را با رزولوشن 2700 در 1228 پیکسل به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این در هر اینچ 450 پیکسل راجای داده است که وضوح و کیفیت خوبی را دریافت خواهید کرد. از ویژگی‌های قابل توجه صفحه نمایش این گوشی پرچمدار هواوی علاوه بر وضوح بالا، می‌توان به پشتیبانی از رنگ 10 بیتی، نرخ نو سازی 120 هرتزی، دقت و حساسیت لمسی بالا و در نهایت پشتیبانی از HDR10+ اشاره کرد. پشتیبانی از 1 میلیارد رنگ نیز سبب شده تا تصاویر و انواع محتواهای تصویری را نزدیک به واقعیت و طبیعی‌تر مشاهده کنید.

اگر به دنبال خرید گوشی‌ای ارزان قیمت اما با مشخصات پرچمداران هستید “مقایسه سامسونگ S21 FE و 11T Pro؛ قاتلین پرچمدار” را از دست ندهید

گوشی هواوی P50 Pro با در نظر گرفتن میزان روشنایی 600 تا 750 نیت به شما این اجازه را می‌دهد تا در معرض نور خورشید با کمترین میزان کاهش کیفیت بتوانید از قابلیت‌های نمایشگر استفاده کنید. در تنظیمات این نمایشگر دو حالت Normal و Vivd  وجود دارد که عملکرد این دو  نسبت به سری‌های قبلی کمپانی هواوی متفاوت شده‌است. گزینه Normal به صورت خودکار بین دو حالت sRGB و DCI-P3 سوئیچ می‌شود. و Vivd رنگ را بسیار برجسته می‌کند.

علاوه بر این سه نوع نرخ تازه‌سازی برای گوشی هواوی P50 Pro تعریف شده‌است که به ترتیب عبارتند از Standard، Dynamic و High.

حالت استاندارد می‌تواند نرخ تازه‌سازی را به 60 هرتز محدود کند. حالت داینامیک برای ارائه جستجوی روان‌تر تا 90 هرتز می‌باشد. البته بدین معنی نیست که برای افزایش تا 120 هرتز مانعی برای شما باشد. حالت High RR برای بهره‌مندی از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است.

مقایسه نمایشگر گوشی هواوی P50 Pro با سری‌های قبلی خود

صفحه نمایش هواوی P50 Pro نسبت به مدل قبلی خود به روزتر شده‌است. به عنوان مثال پشتیبانی از یک میلیارد رنگ در P50 Pro به مراتب بهتر و رنگی‌تر از 16 میلیون رنگ P40 Pro می‌باشد. نرخ تازه‌سازی در این گوشی پرچمدار 120 هرتز گزارش شده که نسبت به بیشینه تازه‌سازی 90 هرتزی مدل قبلی خود ارتقا یافته‌است. علاوه بر این‌ها پنل در نظر گرفته شده برای گوشی هواوی P50 Pro به مراتب روشن‌تر نسبت به هواوی P40 Pro می‌باشد.

ارزیابی کلی نمایشگر گوشی هواوی P50 pro

• بهره‌مندی از حاشیه‌های ظریف

• پشتیبانی از HDR10+

• پشتیبانی از 1 میلیارد رنگ

• بهره‌مندی از نرخ تازه‌سازی 60 تا 120 هرتز

بررسی باتری گوشی Huawei P50 Pro؛ پشتیبانی از قابلیت فست شارژ

باتری گوشی هواوی پی 50 پرو

برای گوشی هواوی P50 Pro یک باتری با ظرفیت 4360 میلی آمپر در نظر گرفته شده‌است. به همین ترتیب طبق تست‌های انجام شده متوجه شده‌ایم که با یک بار دریافت شارژ می‌تواند برای 1 روز تماس، 10 ساعت وب‌گردی بی وقفه و 11 ساعت پخش ویدیو شما را همراهی کند. در نهایت توانسته رتبه نهایی 76 را از آن خود کند که این کاهش به علت مصرف نسبتا متوسط باتری در حالت استندبای می‌باشد. گوشی هواوی پی 50 پرو از شارژ سریع با توان 66 وات یا همان هواوی سوپر شارژ پشتیبانی می‌کند. این گوشی انرژی موردنیاز خود را با آداپتور برق مربوطه و کابل رده‌بندی 6 آمپری دریافت می‌کند. همچنین می‌تواند با توان 50 وات انرژی موردنیاز گوشی را به صورت بی‌سیم تامین کند. لازم به ذکر است که برای بهره‌مندی از شارژ وایرلس باید آن را جداگانه خریداری کنید.

اگر از طرفداران برند هوآوی هستید “بهترین پرچمداران کمپانی هواوی” را از دست ندهید

پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع با توان 66 وات سبب شده تا باتری 42 درصد انرژی خود را در مدت زمان 15 دقیقه و 73 درصد را در مدت زمان 30 دقیقه دریافت کند. این اعداد و ارقام شگفت‌انگیز است.
در نهایت برای تامین انرژی موردنیاز باتری گوشی هواوی P50 Pro تنها به 50 دقیقه زمان نیاز دارید. این زمان کوتاه نگرانی شما را در خصوص عدم دسترسی و نبود وقت کاهش می‌دهد.

مقایسه باتری گوشی هواوی  پی 50 پرو با سری‌های قبلی خود

ظرفیت باتری در گوشی هواوی پی 50 پرو نسبت به مدل قبلی یعنی، P40 Pro افزایش داشته؛ به همین ترتیب دوام بیشتری نیز دارد. در خصوص تامین انرژی می‌توان گفت که گوشی موبایل هواوی P40 Pro عملکرد بهتری نسبت به این مدل داشته‌است.

ارزیابی کلی باتری هواوی P50 Pro

• دوام بالای باتری

• پشتیبانی از فست شارژ

• استفاده از کابل قدرتمند

• پشتیبانی از شارژ بی سیم

بررسی بلندگوهای هواوی پی 50 پرو؛ صدایی باکیفیت

بلندگوهای گوشی هواوی P50 Pro در دو سمت بالا و پایین به صورت کاملا متقارن قرار گرفته‌اند. بلندگوی بالا دارای چند خروجی است که همین قابلیت سبب شده تا صدا را به خوبی و متعادل بشنوید که بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر این بلندگوهای استریو در تست بلندی صدا نمره خوبی را کسب کرده‌اند. کیفیت صدای عالی بلندگوها بسیار عالی می‌باشد و ما می‌توانیم باس خوبی را بشنویم.

ارزیابی کلی بلندگوهای هواوی P50 Pro

• طراحی متقارن

• کیفیت صدای عالی

• باس خوب

• دارای چند خروجی صدا

بررسی نرم افزار گوشی موبایل هواوی P50 Pro؛ عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل

گوشی هواوی P50 Pro با اندروید 11 و رابط کاربری EMUI 12 عرضه شده‌است. همه دستگاه‌های مبتنی بر EMUI را می‌توانید به یک سبک صفحه قفل مجله تنظیم کنید که هر بار صفحه را باز کنید، تصویر را تغییر می‌دهد. Huawei P50 Pro دارای یک اسکنر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر است و از سرعت و دقت بسیار بالایی برخوردار است. علاوه بر این برای بازگشایی صفحه از قابلیت تشخیص چهره نیز برخوردار است. اما اولین مورد واقعاً ایمن‌تر است. در صفحه اصلی همه برنامه‌های نصب شده را پیدا خواهید کرد. Assistant Today یک قابلیت ویژه در این گوشی است که اطلاعاتی مانند پیشنهادات هوشمند، گزارش آب و هوا و اطلاعات سلامت را در خود جای داده است.

اگر گوشی شما نیز به صورت ناگهانی خاموش می‌شود “علل خاموش شدن ناگهانی گوشی” را از دست ندهید

هیچ دستیار صوتی در گوشی هواوی P50 Pro وجود ندارد، اما ویژگی‌های Huawei Assistant در دسترس هستند. از دیگر قابلیت‎‌های این گوشی پرچمدار هواوی می‌توان به لنز هوش مصنوعی اشاره کرد. این قابلیت سریع‌ترین راه برای خرید چیزی است که با آن آشنایی ندارید. برای استفاده از آن تنها کافی است تا لنز هوش مصنوعی را از دوربین یا صفحه قفل باز کنید و آن را به سمت شی موردنظر بگیرید. علاوه بر این می‌توانید یک متن را با استفاده از این لنز ترجمه کنید. رابط کاربری EMUI دارای یک فروشگاه تم است که به شما این امکان را می‌دهد تا هر زمان که خواستید، ظاهر آن را عوض کنید.

بیشتر گوشی‌های پرچمدار هواوی دارای سنسور مادون قرمز هستند و گوشی هواوی P50 Pro نیز از قائده مستثنی نیست. به لطف پشتیبانی از برنامه Smart Remote، می‌توانید تمام لوازم خانگی خود که از ریموت بهره‌منداند را با تلفن خود کنترل کنید. Sound Booster یک ویژگی عجیب و غریب این نرم افزار است. این قابلیت گوشی هواوی P50 Pro را به یک دستگاه شنود تبدیل می‌کند. البته لازم به ذکر است که باید در محدوده بلوتوث باشید.

ارزیابی نرم افزار گوشی هواوی P50 Pro

• رابط کاربری آسان و ارتقا یافته

• عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل

• مجهز به قابلیت لنز هوش مصنوعی

• پشتیبانی از Huawei Assistant

بررسی سخت افزار گوشی موبایل هواوی پی 50 پرو؛ بهره‌مندی از تراشه‌ای قدرتمند

هواوی پی 50 پرو با چیپست اسنپدراگون 888 ساخت کمپانی کوالکام در ابعاد 5 نانومتر عرضه شده است. این نسخه حداکثر اتصال به شبکه 4G را ارائه می‌دهد، زیرا هواوی به دلیل تحریم‌های ایالات متحده نمی‌تواند از شبکه اتصالات 5G پشتیبانی کند.

گوشی هواوی P50 Pro مجهز به یکی از پردازنده‌های قدرتمند و پرچمدار می‌باشد که عملکردی بی نقص را در اجرای بازی و برنامه های مختلف ارائه می‌کند. همچنین یکی از بهترین پردازنده‌های گرافیکی یعنی Adreno 660 برای آن بکاربرده شده است که عملکرد فوق‌العاده ای را ارائه می‌دهد. گوشی هواوی P50 Pro در دو نسخه با 8 گیگابایت رم یا 12 گیگابایت رم و 256 یا 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی در دسترس است.

طبق نتایج تست‌های بنچمارک متوجه شده‌ایم که گوشی هواوی پی 50 پرو با رقبا برابری می‌کند. پردازنده آن در حال حاضر یکی از بهترین عملکردها را در بین پرچمداران ارائه کرده‌است. Huawei P50 Pro درست مانند بسیاری از دیگر گوشی‌‌های هواوی، حالت‌های عملکرد و ذخیره باتری را در تنظیمات باتری خود ارائه می‌دهد.

ارزیابی سخت افزار گوشی Huawei P50 Pro

• پشتیبانی از تراشه پرچمدار

• پشتیبانی از فضای ذخیره سازی بالا

• سرعت رم عالی

• مجهز به پردازنده گرافیکی قدرتمند

بررسی دوربین‌ گوشی هواوی P50 Pro؛ مجموعه‌ای با قابلیت‌های فراوان

بررسی دوربین گوشی پرچمدار هواوی

گوشی هواوی P50 Pro دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است که از دو قابلیت PDAF و AF پشتیبانی می‌کند. دوربین دوم 13 مگاپیکسلی با لنز 13 میلی‌متری و گشودگی دیافراگم f/2.2 برای عکس‌های با زاویه فوق عریض است. علاوه بر این از قابلیت فوکوس خودکار نیز پشتیبانی می‌کند پس می‌توانید با آن عکس‌های نزدیک نیز بگیرید.

سومین دوربین تک رنگ 40 مگاپیکسلی است. این دوربین می‌تواند سنسور فیلتر رنگی Bayer را حذف نماید. میدان دید آن همانند دوربین اصلی است و از فوکوس خودکار نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این قابلیت‌ها می‌تواند نویز موجود در عکس‌‌ها را به خوبی کاهش دهد و سبب افزایش وضوح عکس شود.

در نهایت آخرین دوربین این مجموعه قدرتمند 64 مگاپیکسلی است. این لنز به جای فیلترهای رایج Quad-Bayer دارای یک فیلتر Bayer مناسب است.  همچنین از زوم اپتیکال 3.5 برابری دوربین اصلی نیز برخوردار است. یک فلش LED دوگانه در کنار این دوربین‌ها قرار گرفته است. این فلش به فوکوس خودکار کمک می‌کند.

ارزیابی دوربین اصلی در گوشی هواوی P50 Pro

عکس‌های دوربین اصلی هیچ‌گونه نویزی ندارند و تصاویر آن با ظاهری متعادل و طبیعی ارائه می‌شوند. عکس‌ها کنتراست بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند و رنگ‌ها زنده و واقعی هستند. به طور کلی، عکس‌های دوربین اصلی یکی از بهترین عکس‌هایی هستند که از یک گوشی هوشمند دیده‌ایم.

دوربین اصلی نیز دوربین اصلی پرتره است و عملکرد درخشانی دارد. تفکیک سوژه‌ بسیار ماهرانه همراه با تاری طبیعی می‌باشد. در حالت پرتره سطوح زوم بیشتری وجود دارد (2x، 3x). با این حال زوم دیجیتال نیز از قابلیت‌های دوربین اصلی است که سبب ثبت پرتره‌های بسیار باکیفیت شده است.

ارزیابی دوربین دوم در گوشی هواوی P50 Pro

دوربین فوق عریض از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. به همین ترتیب به شما این اجازه را می‌دهد که عکس‌هایی به صورت ماکرو نیز ذخیره کنید. دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی می‌تواند عکس‌هایی با جزئیات و وضوح کافی را به ثبت برساند. همچنین درست مانند عکس‌های دوربین اصلی، عکس‌های فوق عریض نیز از کنتراست، رنگ‌ها و محدوده دینامیکی عالی برخوردار هستند. برای اطلاع از نحوه عملکرد سنسورهای لرزشگیر در گوشی‌های پرچمدار مقایسه‌‌ی دو لرزشگیر OIS و EIS را از دست ندهید

ارزیابی دوربین سوم گوشی هواوی P50 pro

دوربین زوم هواوی P50 Pro فوق العاده جالب است. این دوربین از یک لنز 64 مگاپیکسلی OIS تشکیل شده است. همچنین دارای زوم 3.5 برابری نسبت به دوربین اصلی است. جزئیات در عکس‌های دوربین به خوبی مشاهده می‌شوند. کنتراست عالی است و رنگ‌ها بسیار دقیق می‌باشند. اما بهترین نکته در مورد این تصاویر زوم شده، ظاهر طبیعی آن‌ها است. پشتیبانی از حالت شب از دیگر قابلیت‌های این پرچمدار هواوی می‌باشد.

ارزیابی دوربین چهارم گوشی Huawei P50 Pro

دوربین تک رنگ فیلتر Bayer را حذف نمی‌کند و این موضوع بدان معناست که نور بیشتری می‌تواند به سنسور برسد. نور بیشتر همچنین به معنای نویز کمتر و وضوح بهتر است. این دوربین دارای لنز روشن با گشودگی دیافراگم f/1.6 نیز می‌باشد. علاوه بر این‌ها عکس‌هایی که در شب ذخیره می‌کند از ظاهری متعادل، جزئیات زیاد و کنتراست تحسین برانگیز درجه یک برخودار هستند.

بررسی اپلیکیشن دوربین در گوشی‌ هواوی p50 pro

اپلیکیشن دوربین نسبت به گوشی‌های قبلی هواوی تغییر زیادی داشته است. یک نوار در قسمت پایین وجود دارد که می‌توانید برای تغییر حالت‌ها آن را به چپ یا راست بکشید. علاوه بر این می‌توانید گزینه‌های بیشتری را در این نوار اضافه کنید. برای بهره‌مندی از حالت بزرگنمایی که دارای چهار سطح UW، 1x، 3.5x و 10 می‌باشد، به شرح روبرو است: از قسمت پایین به صورت عمودی و در سمت چپ در جهت افقی یا با کشیدن انگشت روی نوار بزرگنمایی از سایر سطوح بزرگنمایی استفاده کنید.

اپلیکیشن دوربین مانند هوش مصنوعی هواوی بهبود یافته است. یک Master AI بهبود یافته تعبیه شده که تنظیمات را برای تعداد زیادی صحنه شناسایی و تنظیم می‌کند. علاوه بر این یک حالت حرفه‌ای نیز  دارد که به شما اجازه می‌دهد تا پارامترها را خودتان تنظیم کنید.

ارزیابی کلی دوربین‌های اصلی گوشی Huawei P50 پرو

• پشتیبانی از قابلیت شب

• پشتیبانی از بزرگنمایی بالا

• کاهش نویز در تصاویر

• مجهز به زوم خودکار

بررسی دوربین سلفی گوشی هواوی پی 50 پرو؛ دوربینی فوق‌العاده و قدرتمند

دوربین سلفی نیز بسیار با کیفیت است. برای این بخش یک سنسور 13 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 در نظر گرفته شده‌است. همچنین مجهز به فوکوس خودکار از نوع PDAF می‌باشد. پشتیبانی از این قابلیت در دوربین‌های سلفی بسیار نادر است.

عکس‌های به ثبت رسیده با دوربین گوشی هواوی P50 Pro یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین تصاویر به ثبت رسیده با استفاده از دوربین جلو هستند که این ویژگی سبب تمایز گوشی پرچمدار هواوی شده است. این عکس‌ها از وضوح فوق‌العاده‌ای برخوردارند و دارای رنگ‌هایی دقیق و محدوده دینامیکی عالی می‌باشند.

ارزیابی کلی دوربین سلفی گوشی هواوی P50 Pro

• پشتیبانی از فوکوس خودکار

• زاویه دید بالا

• پشتیبانی از قابلیت پانوراما

• ثبت تصاویر با کیفیت HDR

بررسی کیفیت ویدیوی دوربین‌های اصلی و سلفی گوشی پرچمدار هواوی

عکس از گوشی هواوی پی 50 پرو

Huawei P50 Pro با دوربین اصلی، تک رنگ و تله فوتو تا 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه و با دوربین های اولتراواید و سلفی تا 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم می‌گیرد. هنگام فیلمبرداری تثبیت‌کننده اپتیکال در دوربین‌های اصلی و زوم در دسترس هستند.

گوشی هواوی پی 50 پرو از فیلمبرداری تایم لپس و فیلمبرداری دوگانه با دو دوربین به طور همزمان پشتیبانی می‌کند. همچنین در حالت فیلمبرداری دستی می‌توانید برای کیفیت فوق العاده با ISO 51200 عکس بگیرید. هنگام ضبط ویدیو می‌توانید از زوم صوتی جهت‌دار هنگام بزرگنمایی یا کوچکنمایی استفاده کنید.

دوربین اصلی ویدیوهای 4K بسیار خوبی را با جزئیات کافی به ثبت می‌رساند. کنتراست فیلم‌ها بالا است، رنگ ها دقیق هستند و محدوده دینامیکی معمولا کمی بهتر از میانگین گوشی‌های پرچمدار است. البته ویدیوها می‌توانستند از وضوح کمی بیشتر بهره ببرند اما با این وجود نیز کیفیت بسیار رضایت‌بخشی را ارائه می‌دهند.

طرفداران گوشی‌های ارزان قیمت و اقتصادی “معرفی 5 گوشی ارزان شیائومی” را از دست ندهید 

ویدیوهای 4K ثبت شده توسط دوربین فوق عریض گوشی هواوی P50 Pro نیز خوب هستند. آن‌ها همچنین دارای جزئیات کافی هستند و رنگ‌ها دقیق هستند اگرچه می‌توانند از کنتراست تقویت کننده استفاده کنند. دوربین تله فوتو دارای دو سطح زوم 4x و 10x هنگام فیلمبرداری است. ویدئوهای 4x عالی هستند و با جزئیات بیش از اندازه کافی، وضوح خوب، رنگ‌های واقعی، کنتراست قابل ستایش و محدوده دینامیکی بالا لذت فیلمبرداری را دوچندان می‌کنند.

فیلمبرداری دوربین تک رنگ فوق‌العاده است. بنابراین جزئیات به خوبی نمایش داده می‌شوند، کنتراست عالی است و محدوده دینامیکی رضایت بخش است.

بررسی سامسونگ M22؛ پایین رده اقتصادی و محبوب (به همراه بررسی ویدئویی)

بررسی سامسونگ S21 FE؛ گوشی جدید و جنجالی سامسونگ

بررسی گوشی شیائومی Redmi Note 11s

چرا باید گوشی هواوی مدل P50 Pro را بخریم؟

اگر شما نیز به دنبال یک گوشی با دوربین عالی هستید، خرید گوشی هواوی P50 Pro یک انتخاب ایده‌آل است. سری P از کمپانی هواوی همیشه به علت بهره‌مندی از دوربین‌های باکیفیت شهرت داشته‌است. به همین دلیل هواوی P50 Pro نیز از این قاعده مستثنی نیست. علاوه بر این اگر به دنبال یک گوشی با سیستم عامل اندروید هستید که کیفیت تصویر بسیار بالایی را ارائه می‌دهد، هواوی P50 Pro بهترین گزینه برای خرید می‌باشد.

همچنین چنان‌چه از سایر گجت‌های این کمپانی مانند لپ‌تاپ، تبلت و مانیتور استفاده می‌کنید، خرید هواوی P50 Pro به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت یکپارچه با سایر دستگاه‌های این کمپانی به تبادل اطلاعات بپردازید.

چرا باید گوشی هواوی مدل پی 50 پرو را نخریم؟

اگر بهره‌مندی از سرویس‌های گوگل مانند G-Mail، Google Photo، YouTube و … برای شما اولویت دارد و در طول زندگی روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنید. باید بدانید که گوشی هواوی پی 50 پرو از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نمی‌کند.

همچنین ممکن است که همگام بودن با جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا برای شما حائز اهمیت باشد. متاسفانه گوشی هواوی P50 Pro برعکس بیشتر پرچمداران از شبکه اتصالات 5G پشتیبانی نمی‌کند که برای برخی از کاربران خوشایند نیست.

نکته دیگری که ممکن است کاربران را هنگام خرید مردد سازد، قیمت بالای این گوشی است. کاربران برای گوشی‌های هواوی انتظار قیمتی مناسب دارند که متاسفانه این پرچمدار هواوی از قیمتی بالا برخوردار است.

منابع:

techradar

gsmarena

androidauthority

مریم هوشمند

من مریم هوشمند هستم و علاقه ی زیادی به خواندن کتاب و افزایش اطلاعات عمومی دارم. در حال حاضر در دو بخش مورد علاقم کتابخوانی و مد و فشن فعالیت می کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا