راهنمای خریدمقایسهنقد و بررسی

راهنمای خرید هدفون بی سیم: مزایا و معایب

آیا شما هم دغدغه خرید هدفون بی سیم را دارید؟ این مقاله برای شما است. پس در ادامه همراه ما باشید تا بتوانید اطلاعات خود را در خصوص خرید هدفون بی سیم افزایش دهید. هدفون‌ها از گذشته‌های دور همراه ما بوده‌اند. با گذشت زمان، گسترش دنیای تکنولوژی و افزایش دانش مردم شاهد ورود هدفون‌های بلوتوث دار تحت عنوان هدفون‌های بی سیم بوده‌ایم. این سری هدفون‌ها پس از ورود به بازار بلافاصله در بین کاربران محبوب شدند و توجه زیادی را به خود جلب کردند.

زیرا بدون نیاز به سیم و کابل به دستگاه‌های هوشمند شما از راه دور متصل می‌شوند و سپس به سادگی فعالیت خود را آغاز می‌کنند. با گسترش تکنولوژی و افزایش دغدغه‌های مردم، میل به خرید هدفون بی سیم بسیار بیشتر شده‌است. زیرا با استفاده از این هدفون‌ها دغدغه حضور سیم یا محدودیت عملکرد بسیار کاهش یافته و آزادی عمل کاربران نیز بیشتر شده‌است. بنابراین اگر قصد خرید هدفون بی سیم دارید باید بدانید که چه مزایا و معایبی نسبت هدفون‌های معمولی دارند تا بتوانید خریدی اگاهانه داشته باشید.

به طور کلی می‌توان گفت هدفون بی سیم از ظاهری مدرن‌تر و جمع و جوری برخوردار است که همین عامل سبب شده تا حملی آسان و راحت داشته باشد و به عنوان یک لوازم جانبی مدرن شما را همراهی کند. خرید هدفون بی سیم آنقدر در بین مردم افزایش پیدا کرده‌است که کمتر کمپانی به عرضه و ساخت آن نپرداخته‌است. پس همانطور که در بالا گفتیم اگر شما هم یکی از علاقه‌مندان این مدل هندزفری‌های وایرلس هستید و قصد خرید هدفون بی سیم را دارید، در ادامه ما را همراهی کنید.

ااگر علاقه به شنیدن موسیقی دارید این مقاله “بهترین هدفون های حذف نویز در بازار (2023)؛ در دنیای موسیقی غرق شوید!” برای شما است.

 مزایای هدفون های بی سیم

از آن‌جایی که هدفون‌ وایرلس بدون هیچ گونه اتصال مستقیمی و بدون نیاز به سیم به پخش کننده صوتی یا تلفن هوشمند شما متصل می‌شوند. ازاین‌رو همیشه راحت‌تر و جذاب‌تر از هندزفری‌های سیمی بوده‌اند. حمل این مدل هدفون‌ها بسیار راحت‌تر است و آزادی عمل بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این مدل از هدفون‌ها هیچ گونه سیمی در پشت گردن یا روی سینه قرار نمی‌گیرد. در ادامه به سه مزیت مهم در این هدفون‌ها اشاره می‌کنیم.

مزایای خرید هدفون بی سیم: راحتی و عدم حضور کابل یا سیم

مزایای خرید هدفون بی سیم

نبود کابل، قابلیت حمل عالی و عملکرد خوب از عناصر اصلی هدست‌های بلوتوثی محسوب می‌شود. علاوه بر این دیگر درگیر گره خوردن و پیچیدن سیم‌ها به هم نخواهید شد. این سری هدفون‌ها به صورت مستقیم از طریق سیگنال 2.4 گیگاهرتز رادیویی یا دانگل USB بلوتوث به یک منبع متصل می‌شوند؛ بنابراین به سادگی می‌توانید از موسیقی خود لذت ببرد یا در هنگام پیاده‌روی در هر مکانی و هر شرایط به راحتی به تماس‌های خود پاسخ دهید. از دیگر راه‌های ارتباطی علاوه‌بر فناوری بلوتوث می‌توان به NFC، RF، IR، DECT اشاره کرد که کاملا اختصاصی و منحصر به فرد هستند و در صورت پشتیبانی دستگاه خودتان می‌توانید به راحتی از قابلیت‌های آن‌ها نیز بهره‌مند شوید.

اگر قصد خرید یک هدیه خاص برای خانم‌ها را دارید “راهنمای خرید هدفون هواوی FreeBuds Lipstick” را از دست ندهید

هدفون‌‌های بی سیم از طریق بلوتوث جفت می‌شوند. البته این موضوع بدان معنا نیست که تنها راه ارتباطی همین بلوتوث است. چرا که در برخی از هدفون‌ها به ویژه آن دسته که روی گوش قرار می‌گیرند، دیده‌ایم که ضمن اتصال به صورت وایرلس و از طریق بلوتوث مجهز به درگاه جک 3.5 میلی متری صدا می‌باشند که به شما این امکان را می‌دهند تا از این طریق کابل دارای این پورت به دستگاه مورد نظر خود متصل کنید. همچنین در برخی از محصولات با استفاده کابل دارای USB هم می‌توانید از قابلیت‌های هدفون بهره‌مند شوید. این قابلیت زمانی بسیار کاربردی است که کاربران از هدفون هم برای سیستم‌های کامپیوتری و هم برای گوشی استفاده می‌کنند و همانطور که می‌دانیم اتصال از طریق بلوتوث با استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ نسبت به گوشی‌ها دشوارتر است.

علاوه بر این، به شما این امکان را می‌دهد تا در صورت خالی شدن باتری و اتمام شارژ بتوانید به لطف بهره‌مندی از سیم از کیفیت صدای عالی بهره‌مند شوید. هدفون‌های بی سیم هیچ گونه محدودیتی را برای شما به وجود نخواهند آورد. شما هنگام استفاده از هدفون‌های بلوتوثی می‌توانید به راحتی پیاده‌روی کنید، برقصید و حتی بدوید. این تجربهدر هدفون‌ها با پشتیبانی از کابل وجود ندارد.

مزایای خرید هدفون بی سیم: قابلیت حمل آسان

قابل حمل بودن از دیگر مزیت‌های هدفون‌های وایرلس است. حمل هدفون‌های بی سیم بسیار راحت است شما می‌توانید هنگام استفاده از این مدل هدفون‌ها موسیقی را در هر کجا همراه خود ببرید و نگران سیم‌های نامرتب و در هم پیچیده نباشید. این سری از هدفون‌ها معمولا دارای قاب نگهدارنده هستند و دو گوشی به لطف بهره‌مندی از خاصیت مغناطیسی درون این کیس فیکس می‌شوند. درب این کیس‌ها هم از خاصیت آهنربایی قوی برخوردارند که مانع افتادن گوشی‌ها از درون کیس می‌شود و به علت بهره‌مندی از طراحی کوچک و مناسب به خوبی در کیف یا جیب شما قرار می‌گیرد. برخی از هدست‌های بی سیم معمولا مقاومت خوبی در برابر نفوذ گرد و غبار و ذرات آب دارند که این موضوع به شما این امکان را می‌دهد تا در سواحل، باشگاه‌ها و روزهای بارانی به راحتی از قابلیت‌های هدفون بهره‌‌مند شوید و از شنیدن موسیقی موردعلاقه خود نهایت لذت را ببرید.

اگر قصد خرید هدفون های بی سیم اپل را دارید “راهنمای خرید ایرپاد اپل، بررسی گجت‌های صوتی اپل” را بخوانید

با پرداخت هزینه‌ای بیشتر یا حتی خریداری از برندهای معتبر این اطمینان را به شما می‌دهیم که هدفون‌ها حتی می‌توانند تا 1.5 متر در آب غوطه ور شوند و دچار آسیب نشوند. در نهایت قابل حمل بودن هدفون‌های وایرلس و انعطاف پذیری به منظور استفاده در هر جا از عوامل موثر در بهتر بودن هدفون‌های سیمی است.

مزایای خرید هدفون بی سیم: عملکرد عالی

علاوه‌بر راحتی و عدم حضور کابل، عوامل تاثیرگذار دیگری در افزایش محبوبیت هدفون‌های بی سیم وجود دارد. به عنوان مثال اکثریت این مدل هدفون‌ها مجهز به فناوری چند نقطه‌ای هستند که به شما اجازه می‌دهند تا بتوانید چندین هدفون را به یک دستگاه متصل کنید. این قابلیت عمدتا برای تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های رسانه‌ای مانند تلویزیون یا کنسول بازی قابل استفاده است. با استفاده از این قابلیت نمی‌توانید از همه دستگاه‌ها به صورت همزمان استفاده کنید اما به سادگی می‌توانید هنگام گوش فرا دادن به موسیقی به تماس خود پاسخ دهید و حتی آن را رد نمایید.

از دیگر مزیت‌های مهم که در برخی از هدفون‌های بلوتوثی قرار دارد، ادغام کدک‌های بلوتوث جدیدتر و پیشرفته‌تر مانند aptX و aptX LL می‌باشد. این دو کدک، اتصالی با کمترین میزان تاخیر را ارائه می‌دهند؛ بدین ترتیب هنگامی که در تختخواب خود قرار دارید می‌توانید با فاصله 3 متری فیلم را از طریق کامپیوتر تماشا کنید. در ادامه توضیحاتی در خصوص تفاوت این دو کدک آورده‌ایم.

نکات مهم هنگام خرید هدفون بی سیم: تفاوت کدک‌های aptX LL با aptX

هدفون وایرلس

فناوری aptX LL تاخیر کم در حدود 30 میلی ثانیه را برای شما فراهم می‌آورد. این موضوع درحالی است که تکنولوژی aptX دارای نرخ انتقال متغیر بین 279 کیلوبیت بر ثانیه و 420 کیلوبیت بر ثانیه و تاخیر کم بین 50 تا 80 میلی ثانیه است. فناوری aptX برای پخش با صدا با رزولوشن بالا مانند نتفلیکس و همچنین موقعیت‌هایی که به بلوتوث با تاخیر کم و نرخ بیت کم نیاز دارند، عالی است. در نهایت لازم به ذکر است برای بهره‌مندی از این قابلیت‌ها باید اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما از این کدک‌ها پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی از تکنولوژی NFC

NFC یا Near Field Communications  یک فناوری بی سیم برای انتقال داده می‌باشد که فقط در فواصل کوتاه قابل استفاده است. NFC ابتدا جایگزینی برای روش‌های موجود مانند بلوتوث، proximity cards و WiFi می‌باشد. به عبارتی دیگر می‌تواند هدفون یا گوشی هوشمند شما را بدون استفاده از کابل به دستگاه‌های دیگر متصل سازد.

در حقیقت فناوری NFC عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد. جفت سازی با استفاده از این فناوری عالی است. بدین ترتیب نیازی به برنامه‌های خاص یا تنظیمات پیچیده ندارید. برخلاف دستگاه‌های بلوتوثی که از قبل باید مراحلی را سپری کنید تا دستگاه آماده اتصال شود، استفاده از NFC یک تجربه یکپارچه هنگام اتصال به ارمغان می‌آورد.

قصد خرید هدفون ارزان قیمت دارید این مقاله “بهترین هدفون تا 2 میلیون (در سال 1402، 2023)” برای شما است. 

پشتیبانی از اتصال چند نقطه‌ای

این نوع اتصال یکی از ویژگی‌های محبوب هدفون‌های بی سیم است. هدست‌ها با بهره‌مندی از کابل تنها به یک اتصال محدود می‌شوند. با خرید هدفون‌های بی سیم می‌توانید به صورت همزمان به چندین دستگاه متصل شوید که قابلیت‌های فراوانی را برای ما به ارمغان می‌آورند. در نظر داشته باشید همه دستگاه‌های دارای بلوتوث از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند. پس قبل از خرید حتما مشخصات هدفون و دستگاه خود را بررسی کنید.

بیشتر هدفون های بی سیم دستگاه‌هایی را به قبلا به آن‌ها متصل شده‌اند را به خاطر می‌آورند. بدین ترتیب در صورتی که قصد برقراری ارتباط با گوشی هوشمند خود دارید، تنها کافی است تا دستگاه را در محدوده اتصال درست قرار دهید. پس از قرار گیری در محدوده درست، اتصال به صورت خودکار صورت می‌گیرد. در نهایت به لطف بهره‌مندی از این قابلیت می‌توانید از هر دو دستگاه به صورت همزمان استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید موسیقی را از لپ تاپ خود پخش کنید و از طریق گوشی موبایل به تماس‌های خود پاسخ دهید.

گیمر هستید؟ مقاله “بهترین هدفون گیمینگ (در سال 1401، 2022)” برای شما بسیار مفید است. 

معایب هدفون‌های بی سیم

به طور خلاصه این سری هدفون‌ها قابل اعتماد نیستند. صدای هدفون‌های بی سیم از طریق فرکانس‌های رادیویی 2.4 گیگاهرتزی منتقل می‌شوند و سپس از رسیدن صدا به هدفون‌ها به آنالوگ تبدیل می‌شوند. این موضوع در حالی است که با هدفون‌های سیمی سیگنال صوتی از طریق کابلی منتقل می‌شود که تنها در صورت آسیب دیدگی صدای ناخواسته یا خش خش را به همراه دارد. در غیر این صورت هدفون‌های سیمی به مراتب برتر از این دو هستند. برخی از هدفون‌های بدون سیم متاسفانه دارای تاخیر یا کیفیت صدای پایین هستند که این موضوع به دلیل نرخ بیت کم اتفاق می‌افتد. متوسط تاخیر بلوتوث بین 200 تا 300 میلی ثانیه است و در صورتی که از 200 میلی ثانیه کمتر باشد، عملکرد هدفون بسیار رضایت بخش‌تر است.

میزان تاخیر 200 میلی ثانیه ممکن است هنگام تماشای فیلم‌ها زیاد به نظر نرسد. اما تجربه‌ای روان و بدون کم و کاستی نیز برای ما به ویژه علاقه‌مندان به موسیقی همراه ندارد. بیت ریت پایین نتیجه کدک صوتی است و مشخص می‌کند که چه میزان اطلاعات از منبع به هدفون منتقل می‌شود. به عنوان مثال نرخ بیت بالای 96 کیلوبیت بر ثانیه به این معنی است که 96 کیلوبیت در ثانیه اطلاعات بین منبع و هدفون منتقل می‌شود. نرخ 96 کیلوبیت بر ثانیه شفافیت و جزئیات را به خوبی ارائه نمی‌دهد. به عبارتی برای گوش دادن به موسیقی کلاسیک یا ژانرهای محبوب مناسب نیست. خوشبختانه این دست مسائل با بکارگیری چیپست‌های صوتی به خوبی بهبود می‌یابند. به عنوان مثال کمپانی کوالکام از فناوری کدک کم تاخیر برای گیمرها و تماشاگران فیلم استفاده کرده‌است. در عین حال aptX HD و LDAC نرخ بیت بسیار بالاتری نسبت به میانگین 300 کیلوبیت بر ثانیه ارائه می‌کنند.

کاربرانی که قصد خرید هدغون بی سیم ارزان قیمت دارند “راهنمای خرید بهترین هندزفری هایلو” را بخوانند

هدفون بلوتوث با aptX HD یک استاندارد کدک صوتی برای هدفون‌های بی سیم، نرخ بیت بالای 576 کیلوبیت بر ثانیه را ارائه می‌دهند. در حالی که برخی از هدفون‌های سیمی با کدک LDAC تا 990 کیلوبیت بر ثانیه را ارائه می‌دهد. هر چه این عدد افزایش پیدا کند کیفیت صدا بهتر است. این موضوع در حالی است که اعداد کمتر به معنای خروجی صدای با کیفیت پایین‌تر برای این مدل از هدفون‌های بی سیم است. در ادامه چند نمونه از معایت هدفون‌های بلوتوثی را آورده‌ایم.

وزن بیشتر

هدفون‌های بلوتوثی طبیعتا از اجرای بیشتری تشکیل شده‌اند پس این منطقی است که از وزن بالاتری برخوردار باشند. با این حال بیشتر هدفون‌های بی سیم طبق توضیحاتی که در بالا دادیم بسیار راحت متصل می‌شوند و نیازی به سیم و کابل ندارند. اما این موضوع کاملا به شما بستگی دارد که آیا دوست دارید هدبندی روی سرتان یا سیمی پشت گردنتان وجود داشته باشد یا نه. در بین هدفون‌های سیمی هم گزینه‌هایی وجود دارند که از وزن بالایی برخوردار هستند. با این حال یک هدفون بی سیم از اجزایی مانند کیس نگهدارنده، سری‌های گوشی، درایورها، آهنرباها، باتری، تراشه بلوتوث، پورت شارژ و حتی چندین میکروفون تشکیل شده‌اند که دلیل این افزایش وزن می‌باشند؛ بنابراین هنگام خرید هدفون بی سیم حتما آن را امتحان کنید تا سنگینی وزن آن در استفاده طولانی مدت شما را از انتخاب خود پشیمان نکند. اگر به بازی علاقه دارید و به دنبال خرید هدفون هستید “راهنمای خرید بهترین هدفون گیمینگ تا یک میلیون” را بخوانید.

باتری

هدفون بی سیم

عامل دیگر که سبب محدودیت کاربران هنگام استفاده از هندزفری بی سیم شده‌است، باتری در نظر گرفته شده برای این مدل هدفون‌ها است. هدفون‌های بی سیم نیاز به شارژ مجدد دارند و همیشه در دسترس کاربران نیستند. به عبارتی با توجه به ظرفیت باتری دوام آن و میزان همراهیش با شما مشخص می‌شود. درست است که هدفون‌های بی سیم از تنوع بالایی برخوردار هستند و برای اهداف متعدد امکانات مختلفی را ارائه می‌دهند و محدودیتی ایجاد نمی‌کند. هدفون‌های بی سیم برای تامین انرژی درایورها و عملکردهای دیگر مانند میکروفون، حذف نویز، رادیو FM و … به باتری نیاز دارند.

کیس نگهدارنده، منبع شارژ

در مورد هدفون‌های بی سیم می‌توان گفت که عمر باتری تا حدود 5 تا 8 ساعت با یک بار شارژ می‌باشد. علاوه بر این با همراهی کیس شارژ این زمان به 24 تا 40 ساعت نیز افزایش پیدا می‌کند. هدفون‌های وایرلس روی گوشی می‌توانند بین 20 تا 60 ساعت دوام آورند. البته استثناهایی هم وجود دارد، ازاین‌رو توانسته تا 95 ساعت دوام بیاورند. برخی از هدفون‌ها از قابلیت فست شارژ پشتیبانی می‌کنند. با این حال اکثر آن‌ها هنوز ساعت‌ها برای تامین انرژی و دریافت شارژ کامل به ساعت‌ها زمان نیاز دارند. اما اگر قرار باشد از این قابلیت به صورت مداوم استفاده کنید. احتمال خراب شدن باتری هدفون شما وجود دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم که هدفون را به صورت کامل شارژ کنید و پس از تخلیه کامل مجدد به تامین انرژی آن بپردازید. اینکار به افزایش طول عمر باتری بسیار کمک می‌کند.

اگر به دنبال یک هدفون بی سیم با کیفیت صدای بالا هستید و بودجه محدودی دارید “بررسی هدفون های QCY: هدفون هایی باکیفیت و اقتصادی” را بخوانید

باتری‌های متنوعی برای این سری هدفون‌ها در نظر گرفته شده است، بدین ترتیب برخی از این هدفون‌ها به باتری AAA نیاز دارند، برخی دیگر دارای باتری AA می‌باشند و این موضوع در حالی است که برخی از هدفون‌ها انرژی مورد نیاز خود را از طریق باتری لیتیوم یون بدست می‌آورند. باتری‌های لیتیوم یونی  بسیار قدرتمند می‌باشند و همانطور که از نامشان پیداست از لیتیوم ساخته‌ شده‌اند. باتری‌های AAA دوام  طولانی دارند اما هنگام استفاده نیز می‌توانند به سرعت تخلیه شوند. باتری‌های AA نیز برای هدفون‌های کوچک‌تر طراحی می‌شوند زیرا مصرف انرژی بسیار کمتر است. باتری‌های لیتیوم یونی سبک‌تر از باتری‌های قلیایی است و از قابلیت فست شارژ نیز پشتیبانی می‌کنند. باید از دماهای برای این مدل باتری‌ها اجتناب کنید و به محض دریافت انرژی کامل اطمینان حاصل کنید که از درگاه برق جدا شده‌است.

حتما قبل از خرید هدفون بی سیم از نوع باتری آن مطمئن شوید چون این موضوع تاثیر مستقیم در عملکرد هندزفری دارد. در نهایت عمر باتری محدودیت‌های خاصی را برای هندزفری بی سیم شما فراهم می‌آورد. در هدفون‌هایی با پشتیبانی از کابل به دلیل عدم وجود باتری استفاده شما محدودیت ندارد و در هر زمان بدون نگرانی می‌توانید از قابلیت‌های این مدل هدفون‌ها بهره‌مند شوید. به طور کلی وجود باتری محدودیت‌های خاصی را برای کاربران ایجاد می‌کند که از معایب هدفون‌های وایرلس است.

سازگاری

هدفون‌های بلوتوثی تنها به دستگاه‌هایی متصل می‌شوند که از فناوری بلوتوث، NFC، کدک‌های صوتی و سایر اتصالات غیر مستقیم پشتیبانی می‌کنند. این موضوع در حالی است هدفون‌های دارای کابل برای اتصال تنها به جک 3.5 میلی متری صدا و USB نیاز دارند که در اکثریت دستگاه‌ها وجود دارد. بنابراین شاید بهتر باشد اگر قصد استفاده از هدفون را با تنوع دستگاهی بیشتری دارید، به خرید هندزفری‌ها با اتصال مستقیم بپردازید. همچنین در نظر داشته باشید که همه هدفون‌های بلوتوثی تنها به واسطه فناوری بلوتوث ممکن است متصل نشوند. به عنوان مثال برای اتصال به هر دو گوشی با سیستم عامل اندروید و iOS باید اطمینان حاصل کنید که هدفون شما از A2DP یا NFC پشتیبانی کند. پس بسیار حائز اهمیت است که محصولی را انتخاب کنید که با دستگاه شما سازگاری داشته باشد وگرنه اتصالی نا موفق در پیش خواهید داشت.

اگر به ترکیب موسیقی و ورزش علاقه دارید “موسیقی برای ورزش: آری یا نه؟” را بخوانید

نکته دیگر در هنگام اتصال نسخه بلوتوث است. با گسترش تکنولوژی شاهد ورود نسخه‌های بیشتر و جدیدتری برای این فناوری هستیم. بدین ترتیب این موضوع بسیار مهم است که هدفون و گوشی شما از نسخه بلوتوثی کمتر نسبت به هم برخوردار نباشند. اتصالات بلوتوثی از دیگر عوامل مشکل ساز به هنگام اتصال هندزفری با کنسول‌های بازی است. زیرا برخی از این کنسول‌ها تنها با فناوری اختصاصی خود به سایر دستگاه‌ها متصل می‌شوند؛ این موضوع می‌تواند  دلیلی برای انصراف کاربران از خرید هدفون بی سیم باشد؛ بنابراین هنگام خرید هدفون بی سیم حتما به این موضوع توجه داشته باشید.

یا حتی ممکن است در برخی از موارد هدفون‌های بی سیم وصل نشوند. به عبارتی در بعضی شرایط ممکن است با یک بار فشردن دکمه بلوتوث این فناوری فعال و به سادگی به دستگاه شما متصل شود. اما روزهایی هم ممکن است با فشردن چندین مرتبه کلید مرتبط این فعال سازی و به دنبال آن اتصال صورت نگیرد که بسیار احساس ناخوشایندی را برای کاربران به همراه دارد. اگر هنگام خرید هدفون سردرگم شده‌اید “خرید هدفون در آستانه سال 1401؛ معرفی بهترین هدفون های بی سیم” را بخوانید.

در خصوص این موضوع موارد بسیاری وجود دارد که کاربران از عدم اتصال هندزفری‌های بلوتوثی شکایت دارند. حتی در برخی مواقع پس جفت شدن موسیقی را پخش نمی‌کند و عملکرد آن با اختلال مواجه می‌شود. جدا از اینکه در زمان‌هایی این عدم اتصال اتفاقی است. مواردی هم وجود دارد که تراشه دچار اختلال می‌شود. برای حالت اول با خاموش و روشن کردن دستگاه یا مکث چند ثانیه امیدواریم که اتفاق پیش آمده برطرف شود اما در برخی موارد که تراشه بلوتوث یا باتری ممکن است آسیب دیده باشد باید حتما تعمیر شود.

آسیب های شنوایی

استفاده مداوم از هندزفری ها سبب شده تا به شنوایی گوش شما آسیب برسد. در نظر داشته باشید که چنان چه به صورت مداوم به گوش سپردن موسیقی و صحبت با سایر بپردازید ممکن است در طولانی مدت گوش شما دچار آسیب شود. ازاین رو در نظر داشته باشید که بهتر است استفاده از هندزفری را تا حدودی کاهش دهید. علاوه بر این بسیار مهم است که صدای به گوش از هندزفری تا حدود زیادی کم کنید تا در طولانی مدت سیستم شنوایی شما دچار آسیب نشود. در نظر داشته باشید که استفاده مداوم در دراز مدت بی شک اسیب های جدی برای شما به همراه خواهد داشت.

برای باشگاه کدام هدفون ها ضروی است؟ مقاله “بهترین هدفون برای باشگاه کدام است؟” برای شما است. 

آیا فناوری بلوتوث آسیبی برای بدن ما دارد؟

باید بدانید که این موضوع هنوز نظریه ثابتی ندارد. از این رو برخی از دانشمندان سخت بر این باورند که این امواج هیچ ضرری ندارند و برخی دیگر اعتقاد دارند که در معرض این امواج قرار گرفتن خسارت های جبران ناپذیری را برای ما به همراه خواهد داشت. اگر از هندزفری های بلوتوثی خود به درستی استفاده کنید نه تنها معایب آن نسبت به مزایایی که دارند کمتر است بلکه استفاده را برای کاربران راحت تر می کند. اگر از هندزفری خود به صورت مداوم استفاده نکنید و حتی با صدای ملایم به آن گوش بدهید عوارض کمتری برای شما خواهد داشت. در کل هر چه از از یک قابلیت حتی مفید زیاد استفاده کنید آسیب هایی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

نتیجه گیری: بخریم یا نخریم؟ کدام بهتر است؟

چرا هدفون بی سیم نخریم

همانطور که در بالا گفتیم هدفون‌های بلوتوثی واقعا دستگاهی فوق‌العاده مفید و مدرنی هستند که در نگاه اول همین موضوع سبب ترغیب کاربران به خرید هدفون بی سیم  شده‌است. آن‌ها همچنین از حساسیت بالایی برخوردار هستند و باید به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید. هدفون‌های بی سیم دستگاه‌های ساده و بدون کابل هستند که به خوبی نیاز به مراقبت دارند. در غیر این صورت ممکن است به زودی آسیب ببیند. تنها هدف این مدل از هدفون‌ها پخش موسیقی و برقراری مکالمه به بهترین شکل ممکن به منظور ایجاد حس راحتی در کاربران است که این میزان افزایش خرید هدفون بی سیم، تاییدیه‌ای بر این فرضیه است. با این حال هدفون‌های بی سیم همیشه کار امد و مفید عمل نکرده‌اند و در برخی موارد کاربران خرید هندزفری‌های دارای کابل را ترجیح می‌دهند. در نهایت پیشنهاد ما به شما مشخص کردن هدف و اولویت خود از خرید این محصول جانبی است تا بتوانید با توجه به نیاز  و مقاله ما خریدی هوشمندانه و درست را داشته باشید. اگر با خواندن این مقاله تصمیم به خرید هدفون بی سیم گرفته‌اید، راهنمای خرید بهترین هندزفری بلوتوثی با قیمت متوسط در بازار را بخوانید.

منابع: soundsightheadphones

 

مریم هوشمند

من مریم هوشمند هستم و علاقه ی زیادی به خواندن کتاب و افزایش اطلاعات عمومی دارم. در حال حاضر در دو بخش مورد علاقم کتابخوانی و مد و فشن فعالیت می کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا